قیمت طلا قبل از گزارش CPI ایالات متحده خوش بینی پیدا می کند، که ممکن است یک تفکر آرزویی باشد


XAU/USD، CPI، فدرال رزرو، تجزیه و تحلیل فنی – خلاصه:

  • قیمت طلا قبل از پیش بینی CPI آمریکا خوش بینانه است
  • خوانش هسته ای بالا احتمالاً فدرال رزرو را جنگ طلب نگه می دارد
  • خط روند نزولی کلید XAU/USD از ماه مارس تقویت شد

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

قیمت طلا در 24 ساعت گذشته اندکی افزایش یافت و بیشترین افزایش را در معاملات روز چهارشنبه وال استریت مشاهده کرد. در آنجا، صورتجلسه اعلامیه سیاست پولی FOMC در سپتامبر نشان داد که «چندین» اعضا نیاز به کالیبره کردن انقباضات برای کاهش خطرات را می‌دانند. جدای از آن، تعجب زیادی وجود نداشت. همین داستان ادامه دارد، افزایش سیاست‌های بیشتر احتمالاً در کارت‌ها وجود دارد.

آنچه که قرار است مهمتر از صورتجلسه FOMC باشد، گزارش تورم روز پنجشنبه ایالات متحده است. نرخ تورم از 8.3 درصد سالانه به 8.1 درصد کاهش یافته است. برای فدرال رزرو نگران‌کننده‌تر این است که سنج اصلی، که قیمت‌های نوسان مواد غذایی و انرژی را کاهش می‌دهد، از 6.3 درصد به 6.5 درصد افزایش یافته است. منبع کلیدی این فشار احتمالاً ناشی از افزایش اجاره بها است که به بزرگترین وزن متریک – مسکن کمک می کند.

با نگاهی به شاخص سورپرایز اقتصادی سیتی که ایالات متحده را ردیابی می کند، این گیج از ژوئن در حال صعود بوده است. این به طور فزاینده ای نشان می دهد که اقتصاددانان سلامت و قدرت اقتصاد را دست کم گرفته اند. به این ترتیب، این ممکن است در را به روی یک شگفتی صعودی دیگر در داده ها باز کند. این احتمالاً برای طلا نوید خوبی نخواهد داشت.

افزایش 75 امتیازی نرخ بهره فدرال رزرو تا حد زیادی در ماه نوامبر و پس از آن 50 واحد دیگر در دسامبر تعیین شده است. یک تورم قوی می تواند تورم دوم را به 75 برساند. این به نوبه خود ممکن است بازدهی دلار آمریکا و خزانه داری را افزایش دهد. برای قیمت‌های طلای ضد فیات، این احتمالاً فاجعه خواهد بود. با در نظر گرفتن این موضوع، چه سطوح فنی کلیدی را باید قبل از گزارش CPI ایالات متحده تماشا کرد؟

تحلیل تکنیکال طلا

در صورت یک مسیر نزولی پیش رو، پایین ترین سطح سپتامبر در 1614 یک مظنون کلیدی برای حمایت است. تأیید شکست در زیر این قیمت می‌تواند راه را برای از سرگیری روند نزولی و همچنین پایین‌ترین نقطه از مارس 2020 باز کند. از طرف دیگر، یک فشار بالاتر تمرکز را روی خط روند نزولی از مارس قرار می‌دهد. دومی می تواند تمرکز منفی غالب را بازگرداند.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه معامله طلا

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا@ddubrovskyFXدر توییتر





منبع