قیمت طلا علیرغم کاهش ارزش دلار آمریکا و ریسک پذیری بالا کاهش می یابد. آیا XAU/USD رالی خواهد بود؟


طلا، XAU/USD، دلار آمریکا، USD، نفت خام، یورو، ECB، AUD، RBA – نکات صحبت

  • علیرغم افزایش قیمت سایر فلزات، طلا نزدیک به پایین ترین سطح اخیر خود در حال افت است
  • APآC سهام حرکت می کندد بالاتر، همراه با کالاها و مرتبط است ارزها
  • بانک مرکزی اروپا نرخ های حرکتی را در روز پنجشنبه تعیین می کند. آیا حرکت فدرال رزرو باعث افزایش بیشتر دلار خواهد شد؟

علیرغم کاهش ارزش دلار در هفته جاری، طلا همچنان در تلاش برای کاهش از پایین ترین سطح اخیر است. شاخص USD (DXY) تا کنون در این هفته حدود 1.3 درصد کاهش داشته است در حالی که طلا تا کنون تنها 0.3 درصد افزایش داشته است.

ضعیف تر شدن دلار آمریکا به تعدادی از عوامل نسبت داده می شود که بازارهای سهام و همچنین رشد و ارزهای مرتبط با کالا را تقویت کرده اند.

بازار احتمال افزایش 100 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش داده است و در عوض انتظار دارد هفته آینده 75 واحد در ثانیه افزایش یابد. دور شدن از پناهگاه‌ها شاید بهترین نشان‌دهنده بازدهی 10 ساله خزانه‌داری باشد که به بالای 3 درصد می‌رود.

به نظر می رسد بازار سهام با این تصور که شاید همه اخبار بد شناخته شده باشد، حمایت شده است.

نتفلیکس زمانی که اعلام کرد تعداد مشترکین کمتری را نسبت به پیش‌بینی بازار از دست داده است، بهبود یافت. توییتر نیز پس از اینکه یک قاضی به آنها اجازه داد تا علیه ایلان ماسک شکایت کنند، سود برد.

ذرت و سویا در این هفته به دلیل پیش بینی های آب و هوای مطلوب در ایالات متحده کاهش یافته اند. پس از لغو مناقصه مصر و تلاش برای تجدید انبار سیلوها، گندم اندکی بالاتر است.

کاهش اخیر قیمت آهن امروز پس از آن که غول معدنی Vale SA اعلام کرد که تولید سنگ آهن را کاهش خواهد داد، ثابت ماند. فولاد همچنین مقداری حمایت پیدا کرد در حالی که سایر فلزات پایه نسبتاً بدون تغییر در دوره آسیایی بودند.

علیرغم گمانه زنی ها مبنی بر کاهش نرخ اولیه وام 5 ساله (LPR) برای کاهش نارضایتی دارندگان وام مسکن از پروژه های ناتمام، چین نرخ ها را ثابت نگه داشت. نگرانی فزاینده ای وجود دارد که تأثیرات عدم موفقیت سازندگان چینی می تواند از توسعه دهندگان و بازارهای مالی و به خیابان اصلی سرایت کند.

عدم قطعیت جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم 1 همچنان وجود دارد، زیرا اروپا قصد دارد مصرف گاز را تا 15 درصد کاهش دهد، زیرا این نگرانی وجود دارد که مسکو ممکن است عرضه گاز خود را در زمستان آینده کاهش دهد.

قیمت نفت خام امروز کاهش یافت، زیرا قرارداد آتی WTI به کمتر از 104 دلار آمریکا و قرارداد برنت زیر 107 دلار آمریکا نشت کرد.

یورو/دلار آمریکا به دلیل گمانه زنی های فزاینده مبنی بر اینکه بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه 50 بشکه در روز افزایش خواهد یافت، بالاتر رفت. بازار بین 25 و 50 واحد در ثانیه تقسیم شده است و 37.5 واحد بر ثانیه در بازار سوآپ شاخص یک شبه (OIS) قیمت گذاری شده است.

AUD/USD پس از سخنرانی امروز فرماندار RBA و تاکید مجدد بر نیاز به مقابله با تورم برای جلوگیری از افزایش نرخ های بهره بیشتر شد. جزئیات الف بررسی در RBA در همان زمان اعلام شد.

امروز پس از CPI انگلستان، کانادا نیز اعداد CPI را خواهد دید و تسلا درآمد را گزارش خواهد کرد.

تقویم اقتصادی کامل قابل مشاهده است اینجا.

طلا (XAU/USD) تجزیه و تحلیل فنی

طلا در یک کانال روند نزولی باقی می ماند و از زمانی که در هفته گذشته به پایین ترین سطح خود در 1697 رسید، در محدوده محدود باقی مانده است. این سطح ممکن است در صورت آزمایش مجدد، پشتیبانی ارائه دهد. در زیر آن، پایین ترین سطح مارس 2021 یعنی 1677 نیز ممکن است پشتیبانی ارائه دهد.

در سمت بالا، نقاط شکست 1722، 1753 و 1787 می تواند مقاومت ایجاد کند.

نمودار طلایی

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع