قیمت طلا ضعیف باقی می ماند، بازدهی خزانه داری ایالات متحده به بالاترین حد خود در چند هفته گذشته رسید


قیمت طلا (XAU/USD)، نمودار و تحلیل

  • بازدهی خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح در چند هفته اخیر رسید.
  • طلا به نظر می رسد بیش از حد فروش باشد اما در برابر نزولی بیشتر آسیب پذیر است.

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله طلا

بازدهی UST 2yr حساس به نرخ بهره دقیقاً پایین‌تر از سطحی است که آخرین بار در پایان سال گذشته مشاهده شده بود، پس از آن که جمعه گذشته گزارش مشاغل ایالات متحده باعث افزایش بازده اوراق قرضه شد. با توجه به اینکه اکنون انتظار می رود بازدهی بالاتر برای مدت طولانی تری وجود داشته باشد، طلا برای بازیابی سطوح بالای اخیر خود با مشکل مواجه خواهد شد.

بازدهی 2 ساله خزانه داری ایالات متحده

image1.png

بعداً در جلسه امروز (17:40 به وقت گرینویچ)، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در باشگاه اقتصادی واشنگتن سخنرانی خواهد کرد، اولین سخنرانی عمومی او پس از انتشار پرفروش گزارش مشاغل ایالات متحده (NFP) در جمعه گذشته، بازدهی خزانه داری ایالات متحده را به شدت بالاتر برد. پس از NFP، بازارهای مالی چشم انداز نرخ بهره ایالات متحده را برای سال جاری با افزایش 25 واحدی در نشست مارس FOMC و افزایش 25 واحدی بیشتر نرخ بهره در حال حاضر به عنوان یک احتمال بسیار قوی در نشست ماه مه مورد ارزیابی قرار داده اند. این احتمال وجود دارد که پاول، رئیس جمهور، لفاظی های جنگ طلبانه خود را دوچندان کند و به گزارش جابز جمعه گذشته به عنوان شواهدی از اقتصاد قوی ایالات متحده اشاره کرد، زیرا او همچنان بر بازگرداندن تورم به هدف تمرکز دارد.

image2.png

بعد از ظهر امروز در ایالات متحده (2100EST/0200GMT)، رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن دومین سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه را از کاخ سفید ایراد خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود پرزیدنت بایدن قدرت اقتصاد ایالات متحده را از زمان روی کار آمدن حزب دموکرات برجسته کند و احتمالاً به نرخ بیکاری 3.4 درصدی – پایین‌ترین سطح چند دهه اخیر – به عنوان مدرکی بر شایستگی اقتصادی دولتش اشاره خواهد کرد. رئیس‌جمهور همچنین ممکن است مجبور شود از تماس‌ها برای ارائه جزئیات بیشتر در مورد نحوه مدیریت حزبش در مورد حمله بالون چین که تنش‌های بیشتر بین دو کشور را افزایش داده است، جلوگیری کند.

برای همه رویدادهای متحرک بازار و انتشار داده ها، به زمان واقعی مراجعه کنید تقویم DailyFX

طلا حمایت کوتاه‌مدت را کمی بالای 1860 دلار در هر اونس پیدا کرده است. سطحی که سال گذشته وارد عمل شد، در حالی که مقاومت اکنون در 1878 دلار در هر اونس دیده می شود. حرکت اصلاحی فیبوناچی 23.6% اواخر سپتامبر تا اوایل فوریه. پشتیبانی ثانویه ممکن است از میانگین متحرک 50 روزه که در حال حاضر 1850 دلار در هر اونس است، دیده شود.

نمودار قیمت طلا – نمودار روزانه – 7 فوریه 2023

image3.png

همه نمودارها از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 4% 4% 4%
هفتگی 14% -25٪ -3٪

معامله گران خرده فروشی موقعیت های طولانی خود را افزایش می دهند

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 67.39 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به کوتاه 2.07 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص خرید 5.67 درصد بیشتر از دیروز و 17.98 درصد بیشتر از هفته گذشته است. معامله گران نت شورت 4.01 درصد بیشتر از دیروز و 27.89 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد. معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند، و ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما می دهد سوگیری معاملاتی بر خلاف طلا-نزولی قوی تر.

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع