قیمت طلا در خدمات ISM غافلگیر شد، هشدار فنی نزولی XAU/USD


طلا، XAU/USD، دلار آمریکا، خدمات ISM، ستاره عصر، تجزیه و تحلیل فنی – جلسه توجیهی:

  • با افزایش ارزش دلار و افت وال استریت، قیمت طلا سقوط کرد
  • داده‌های خدمات ISM ایالات متحده، برآوردهای سیاست‌های تندرو فدرال رزرو را ارائه می‌دهد
  • الگوی شمعدانی ستاره عصر نزولی XAU/USD در فوکوس

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه معامله طلا

قیمت طلا در روز دوشنبه بیش از 1.6 درصد کاهش یافت و شروع بدبینانه ای را برای هفته معاملاتی جدید ارائه کرد. فلز زرد ضد فیات تحت فشار ترکیبی از افزایش بازده دلار آمریکا و خزانه داری قرار گرفت که احتمالاً منعکس کننده انتظارات سیاست پولی تندرو فدرال رزرو است. جای تعجب نیست که وال استریت به طور کلی ضعیف عمل کرد.

یک مقصر اصلی، داده های خدمات ISM قوی بود که در ماه نوامبر در برابر 53.3 تخمین زده شد و از 56.5 عبور کرد. جهش ISM به 56.5 از 54.4 در اکتبر نیز تهاجمی ترین از مارس 2021 بوده است. داده ها بر سلامت و قدرت صنعت خدمات تأکید می کند، که احتمالاً نشان دهنده هزینه های مصرف کننده است. دومی بزرگترین بخش تولید ناخالص داخلی است.

با توجه به اینکه فدرال رزرو در یک دوره خاموشی تا تصمیم گیری نرخ بهره در هفته آینده قرار دارد، بازارها به احتمال زیاد نسبت به داده های اقتصادی دریافتی به عنوان محرک اصلی حرکت بسیار حساس خواهند بود. هفته گذشته، گزارش جامد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده از حد انتظار خارج شد زیرا این کشور به طور غیرمنتظره ای 263 هزار موقعیت برای ماه نوامبر در برابر برآورد 200 هزار نفری اضافه کرد.

با نگاهی به 24 ساعت باقی مانده، وضعیت اقتصادی ضعیف است. که تمرکز XAU/USD را روی ریسک پذیری عمومی قرار می دهد. اگر بازارها به تأثیرات NFP و گزارش خدمات ISM ادامه دهند، این می تواند طلا را آسیب پذیر کند.

تحلیل تکنیکال طلا

با نگاهی به نمودار روزانه، قیمت طلا یک الگوی نزولی شمعدانی ستاره عصر را پشت سر گذاشته است. روند نزولی می تواند راه را برای معکوس کردن دستاوردهای به دست آمده از اوایل نوامبر باز کند. میانگین متحرک ساده 20 روزه را که پشتیبانی فوری است، به دقت زیر نظر داشته باشید. کاهش نرخ پایین، پایین ترین سطح 23 نوامبر را در 1725 نشان می دهد. در غیر این صورت، بسته شدن روزانه بالای 1810 دری را برای از سرگیری روند صعودی باز می کند و پسوند 61.8% فیبوناچی را در 1830.65 نشان می دهد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع