قیمت طلا در بدترین ماه در بیش از یک سال، درد بیشتری برای XAU/USD در پیش است؟


طلا، XAU/USD، ECB، تجزیه و تحلیل فنی، احساسات مشتری IG – توضیح طلا:

  • طلا در مسیر بدترین ماه در بیش از یک سال گذشته قرار دارد
  • این به رغم کاهش ارزش دلار آمریکا در روزهای اخیر است
  • داده های IGCS ظاهراً به ضررهای بیشتر در پیش رو اشاره می کند

قیمت طلا در 24 ساعت گذشته تضعیف شد و XAU/USD را به پایین‌ترین حد سال 2021 در 1676 نزدیک و نزدیک‌تر کرد. در واقع، ژوئیه تا کنون ماه بسیار بدی برای فلز زرد بوده است. اگر زیان در زمان نگارش این مقاله حفظ شود، طلا به دنبال کاهش 6.4 درصدی در ماه جولای است. این بدترین عملکرد ماهانه در بیش از یک سال است.

شگفت آورتر اینکه این فلز گرانبها نتوانسته است یک شبه روی دلار آمریکا ضعیف تر سرمایه گذاری کند. شاخص دلار DXY در بدترین هفته خود از اواخر ماه مه در مسیری قرار می گیرد که اگر زیان تا پایان این هفته ادامه داشته باشد. احساسات روسی بازار سهام احتمالاً تقاضا را از ارز مرتبط با پناهگاه دور می کند.

طلا با دلار آمریکا و همچنین بازده اوراق قرضه دولتی رابطه معکوس دارد. مورد دوم عمدتاً توسط فدرال رزرو دیکته می شود. به دلیل انقباض پولی تهاجمی و افزایش بازدهی در سال جاری، جذابیت طلا کاهش یافته است.

احتمالاً برای احیای تقاضا برای طلا به یک چرخش معنادار در انقباض پولی جهانی نیاز است و بنابراین مسیر سختی را برای فلز زرد در پیش خواهد داشت. ممکن است در حال حاضر درخواست آن خیلی زیاد باشد. همه نگاه ها به بانک مرکزی اروپا در اواخر امروز است. که انتظار می رود نرخ بهره را افزایش دهد.

تحلیل تکنیکال طلا

در نمودار روزانه، طلا شکست خود را در پایین‌ترین حد سپتامبر 2021 در 1722 تأیید کرده است و به پایین‌ترین حد سال 2021 در 1676 نزدیک‌تر شده است. مورد دوم می‌تواند به عنوان پشتیبان کلیدی عمل کند و میانگین متحرک ساده 20 روزه پایین‌تر را هدف قرار دهد. این خط می تواند در صورت چرخش بالاتر به عنوان مقاومت باقی بماند و شاید تمرکز نزولی گسترده تر را بازگرداند. تلفات بیشتر تمرکز را بر روی پسوند فیبوناچی 78.6% در 1656 قرار می دهد.

نمودار روزانه XAU/USD

قیمت طلا در بدترین ماه در بیش از یک سال، درد بیشتری برای XAU/USD در پیش است؟

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

چشم انداز احساسات طلا – نزولی

را مناحساسات مشتری G (IGCS) پیمانه نشان می دهد که حدود 89 درصد از معامله گران خرده فروشی خالص هستند. IGCS تمایل دارد به عنوان یک شاخص مخالف رفتار کند. از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق سرمایه گذاران تمایل به صعود دارند، این نشان می دهد که قیمت ها ممکن است به کاهش خود ادامه دهند. قرار گرفتن در معرض نزولی نسبت به دیروز و هفته گذشته به ترتیب 3.98 درصد و 21.26 درصد کاهش یافته است. با در نظر گرفتن این موضوع، ترکیب احساسات کنونی و تغییرات اخیر یک سوگیری معاملاتی مخالف نزولی قوی‌تری ارائه می‌دهد.

قیمت طلا در بدترین ماه در بیش از یک سال، درد بیشتری برای XAU/USD در پیش است؟

– نوشته دانیل دوبروفسکی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @ddubrovskyFX در توییتر

* نمودارهای احساسات مشتری IG و داده های موقعیت یابی استفاده شده از گزارش 20 جولای





منبع