قیمت طلا بیش از حد به نظر می رسد اما چشم انداز کوتاه مدت نامشخص است


قیمت طلا (XAU/USD)، نمودار و تحلیل

  • طلا در حال تلاش برای پیشرفت است.
  • آیا داده های CPI روز سه شنبه ایالات متحده با روایت جنگ طلبانه فدرال رزرو مطابقت خواهد داشت؟

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله طلا

بازده اوراق قرضه ایالات متحده در آستانه انتشار گزارش تورم بزرگ ایالات متحده افزایش بیشتری یافت

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، انتشار CPI آمریکا در روز سه‌شنبه (13:30 به وقت گرینویچ) را با علاقه تماشا خواهد کرد تا ببیند آیا این اعداد با دیدگاه او و تعدادی از اعضای هیئت مدیره فدرال رزرو در مورد مسیر نرخ‌های بهره آمریکا در ماه‌های آینده مطابقت دارند یا خیر. صحبت‌های فدرال رزرو پس از اینکه آخرین گزارش مشاغل ایالات متحده نشان داد استخدام در بالاترین سطح چند ماهه است، به سمتی تغییر کرد و روایت مداوم فدرال رزرو مبنی بر اینکه ممکن است لازم باشد نرخ‌ها کمی بالاتر رفته و برای مدتی طولانی‌تر در آنجا بمانند، از آن زمان به بعد ریسک ریسک را محدود کرده است. آخرین احتمالات نرخ CME نشان می دهد که نرخ فدرال رزرو 5.00٪ -5.25٪ در آخرین جلسه سال جاری خواهد بود. نرخ هدف فعلی فدرال رزرو 4.50٪ -4.75٪ است.

image1.png

برای همه رویدادهای متحرک بازار و انتشار داده ها، به زمان واقعی مراجعه کنید تقویم DailyFX

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

طلا طی 8 جلسه گذشته با اندکی جهش کاهش یافته است. نمودار روزانه نشان می دهد که فلز گرانبها به زیر 23.6% اصلاح فیبوناچی در رالی سپتامبر تا فوریه در 1879 دلار در هر اونس شکسته شده است. و اکنون احتمالاً به مقاومت اولیه تبدیل می شود. میانگین متحرک 20 روزه کاهش یافته است، در حالی که طلا اکنون در حال آزمایش 50-dma است، شاخصی که از اوایل نوامبر پشتیبانی را فراهم کرده است. یکی از شاخص‌های فنی مبتنی بر حرکت، شاخص کانال کالا (CCI) وضعیت فعلی بازار طلا را به صورت بیش‌فروشی نشان می‌دهد و این اندیکاتور فقط از سطوح چند ماهه خارج است. اگر بازار کاهش یابد، 38.2% اصلاح فیب در 1828 دلار در هر اونس است. به نظر می رسد اولین سطح پشتیبانی باشد.

نمودار قیمت طلا – نمودار روزانه – 13 فوریه 2023

image2.png

همه نمودارها از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 7% 8% 7%
هفتگی 0% 7% 2%

جریان های معامله گر خرده فروشی مخلوط هستند

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 64.92 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به فروش کوتاه 1.85 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص معاملات 9.47 درصد بیشتر از دیروز و 2.49 درصد بیشتر از هفته گذشته است، در حالی که تعداد معامله گران در طول خالص. معامله گران نت شورت 4.64 درصد بیشتر از دیروز و 4.05 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد. موقعیت‌یابی نسبت به دیروز دارای طول خالص‌تر است، اما نسبت به هفته گذشته کمتر است. ترکیب احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما چیزهای بیشتری می دهد سوگیری ترکیبی معاملات طلا

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع