قیمت طلا به گزارش CPI ایالات متحده تبدیل می شود، آیا تورم ملایم تر XAU/USD را احیا می کند؟


طلا، XAU/USD، CPI ایالات متحده، تجزیه و تحلیل فنی – خلاصه:

  • قیمت طلا افزایش زیان برای شروع هفته معاملاتی جدید
  • XAU/دلار آمریکا اگر ایالات متحده ممکن است تجمع کند CPI شگفتی داده ها در سمت نرم تر
  • فلز زرد به میانگین متحرک ساده 50 روزه چشم دوخته است

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

قیمت طلا در روز دوشنبه حدود 0.6 درصد کاهش یافت که باعث افزایش افت نسبت به هفته گذشته شد. فلز زرد ضد فیات در نیمه اول روز به طور معکوس افزایش بازدهی خزانه داری 2 ساله را دنبال کرد. XAU/USD می تواند نسبت به جهت نرخ های خزانه داری ایالات متحده کاملاً حساس باشد. این به دلیل عدم بازده ذاتی طلا برای نگهداری این فلز گرانبها است، در مقایسه با چیزی که سود یا سود می دهد.

در 24 ساعت گذشته، به نظر می رسد معامله گران بر روی نظرسنجی بانک فدرال رزرو نیویورک در مورد انتظارات مصرف کننده متمرکز شده اند. به طور خاص، متوسط ​​رشد پیش‌بینی‌شده در درآمد خانوارها تا ژانویه 1.3 واحد درصد کاهش یافت و به 3.3 درصد رسید. اما، پاسخ دهندگان همچنان شاهد افزایش تورم هستند، بدون تغییر در 5٪. این نشان دهنده بدتر شدن درآمدهای واقعی و نشانه های بیشتری است که نشان می دهد مردم از شکست دادن تورم دلسرد شده اند.

با توجه به این خبر، بازارها افزایش یافتند و داو جونز، اس اند پی 500 و نزدک 100 در سبز به پایان رسیدند. بخش فناوری عملکرد بهتری داشت. از این منظر، اگر مردم بر این باورند که رشد دستمزدها کند می‌شود، این می‌تواند نشانه دیگری از کاهش تورم بیشتر برای اقتصاد باشد. اگرچه، به جای آن می‌توان بحثی درباره رکود تورمی نیز وجود داشت.

برای طلا، این مهم است زیرا در 24 ساعت باقیمانده، گزارش CPI ایالات متحده در ژانویه از بین خواهد رفت. تورم سرفصل از 6.5 درصد به 6.2 درصد سالانه کاهش یافته است. برای علاقه مندان، من مدلی ایجاد کردم که سعی می کند با استفاده از تحلیل تاخیر، CPI را پیش بینی کند. این مدل یک سوگیری جزئی به یک شگفتی نزولی دارد. چنین نتیجه‌ای ممکن است باعث افزایش بیشتر شرط‌بندی فدرال رزرو در پایان سال شود. اگر این امر دلار آمریکا را کاهش دهد و بازده اوراق قرضه را کاهش دهد، طلا می تواند به دنبال روز سبز باشد.

تحلیل تکنیکال طلا

در نمودار روزانه، طلا زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه شکست. در حال حاضر تأیید وجود ندارد، اما پیشرفت نزولی بیشتر در را برای ادامه روند معکوس شدن روند صعودی از نوامبر باز می کند. در غیر این صورت، یک چرخش بالاتر تمرکز را روی SMA 20 روزه قرار می دهد. دومی می تواند به عنوان مقاومت حفظ شود و تمرکز نزولی کوتاه مدت را حفظ کند.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه معامله طلا

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع