قیمت طلا به حمایت بالقوه نزدیک می شود زیرا دلار آمریکا جلوتر از CPI ایالات متحده افزایش می یابد


طلا، XAU، شرط های تورمی، CPI، دلار آمریکا، چشم انداز فنی – نکات صحبت

  • قیمت طلا کاهش می یابد زیرا مشکلات رشد اقتصادی باعث افزایش ارزش دلار آمریکا شده است
  • بعید است که اعداد CPI ایالات متحده از قیمت شمش در بحبوحه جنگ طلب فدرال رزرو حمایت کند
  • XAU/USD با بدتر شدن شرایط فنی به پایین ترین سطح سپتامبر 2021 نزدیک می شود

قیمت طلا صبح امروز به پایین‌ترین سطح از سپتامبر 2021 رسید، اگرچه قیمت‌ها زیان‌های روزانه خود را جبران کردند و در معاملات آسیا-اقیانوسیه کمی بالاتر بودند. بدتر شدن چشم انداز رشد جهانی در بحبوحه انقباضات تهاجمی بانک مرکزی، بازارها را در وضعیت تدافعی قرار داده است. شیوع جدید موارد کووید در سراسر چین بر احساسات در سراسر منطقه APAC تأثیر گذاشته است. شاخص هانگ سنگ (HSI) هنگ کنگ برای دومین روز کاهش یافته است.

دلار آمریکا از فرار معامله‌گران به سمت دارایی‌های امن سود می‌برد، که این امر باعث ایجاد باد مخالف در برابر قیمت طلا می‌شود. در حال حاضر شاخص DXY برای سومین هفته در حال افزایش است. با تقویت گرینبک، خرید طلا برای خریداران خارجی گرانتر می شود. در همین حال، به نظر می‌رسد یورو و ین ژاپن در برابر دلار آمریکا زمین‌های بیشتری را از دست خواهند داد. EUR/USD در فاصله قابل توجهی از برابری قرار دارد و USD/JPY در بالاترین سطح از سال 1998 قرار دارد.

بعید است که تورم ایالات متحده XAU را احیا کند

برخی طلا را به عنوان یک مانع تورم می دانند. این پایان نامه در اوایل سال 2022 با افزایش انتظارات تورمی کارساز بود. با این حال، فدرال رزرو به طور فزاینده ای بدبین شد و بازارها با نرخ تورم کمتر شروع به قیمت گذاری کردند. نرخ های سربه سر ایالات متحده – اندازه گیری تفاوت بین بازده اسمی وزارت خزانه داری و بازده شاخص تورم – به عنوان یک شاخص رو به جلو برای تورم استفاده می شود. نمودار زیر همبستگی طلا با این شرط‌بندی‌های تورمی را نشان می‌دهد.

شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) که قرار است این چهارشنبه منتشر شود، ممکن است افزایش تورم را در ماه ژوئن نشان دهد. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، تحلیلگران انتظار دارند تورم کل نسبت به سال گذشته به 8.8 درصد افزایش یابد. این افزایش 0.2 درصدی سالانه نسبت به ماه مه خواهد بود. تورم اصلی، معیاری که قیمت مواد غذایی و انرژی را کاهش می‌دهد، از 6.0 درصد به 5.7 درصد در سال کاهش یافته است.

یک رقم بالاتر از حد انتظار ممکن است شاهد جهش اولیه در قیمت شمش باشد، اما بازارها احتمالاً در واکنش شدیدتر فدرال رزرو به سمت قیمت حرکت خواهند کرد. نرخ های بالاتر برای طلا منفی است، زیرا یک دارایی بدون بهره است. در مجموع، با توجه به تعهد فدرال رزرو به مبارزه با تورم، بعید است که چاپ CPI داغ از قیمت طلا در کوتاه مدت حمایت کند.

نرخ سربه سر در برابر طلا

پیش بینی فنی طلا

قیمت‌های XAU بیش از 4 درصد از 1 جولای کاهش یافته است، که بخش عمده‌ای از این ضعف در پی شکست هفته گذشته به زیر سطح مهم روانی 1800 بوده است. یک صلیب مرگ، که در آن SMA 50 روزه از SMA 200 روزه عبور می کند، سیگنال برجسته دیگری بود که چشم انداز ضعیفی را نشان می دهد.

قیمت ها در حال حاضر نزدیک به پایین ترین سطح سپتامبر 2021 (1721.71) هستند. با حرکت پایین تر، یک منطقه حمایتی در اطراف سطح 1680 نمایان می شود. این سطح چندین بار تا سال 2021 پشتیبانی ارائه کرده است، و در صورت ادامه کاهش قیمت ها، آن را به بهترین نقطه برای گاوها تبدیل می کند تا دوباره گروه بندی کنند.

نمودار روزانه XAU/USD

قیمت طلا به حمایت بالقوه نزدیک می شود زیرا دلار آمریکا جلوتر از CPI ایالات متحده افزایش می یابد

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwaterدر توییتر





منبع