قیمت طلا برای ارزیابی شوک اقتصادی SVB به ادعاهای اولیه بیکاران ایالات متحده تبدیل می شود


طلا، XAU/USD، فدرال رزرو، مطالبات بیکاری – جلسه توجیهی:

  • قیمت طلا در فدرال رزرو به عنوان به دست آورد دلار آمریکا و بازدهی خزانه داری کاهش یافت
  • اکنون همه بر ادعاهای اولیه بیکاری ایالات متحده برای سنجش تأثیر SVB تمرکز دارند
  • XAU/USD به سمت مقاومت کلید برگشت، بعد کجاست؟

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه معامله طلا

قیمت طلا در روز چهارشنبه پس از تصمیم فدرال رزرو و کنفرانس مطبوعاتی رئیس جروم پاول، حدود 1.6 درصد افزایش یافت. نکته مهم از سوی فدرال رزرو این بود که آقای پاول تاکید کرد که در این زمان، سیاست گذاران موردی را برای کاهش نرخ در سال جاری نمی بینند. مورد دوم چیزی است که بازارها از زمان فروپاشی SVB به شدت قیمت گذاری کرده اند.

با این حال، بازارها بر تغییر کمتر جنگ طلبانه در بیانیه سیاست فدرال رزرو تمرکز کردند. سیاست‌گذاران پیام‌های مربوط به افزایش نرخ‌ها را به‌عنوان «افزایش مداوم» به «پیش‌بینی» برخی استحکام بیشتر در صورت لزوم کاهش دادند. بازدهی 2 ساله خزانه داری و دلار آمریکا بر روی فدرال رزرو کاهش یافت. طلا معمولاً به عنوان ابزار ضد فیات عمل می کند. به این ترتیب، XAU/USD از کاهش بازده دلار و اوراق قرضه استقبال کرد.

بدانید که بازارها همچنان در مسیر کاهش نرخ پیش‌بینی‌شده برای سال جاری باقی می‌مانند پیش بینی های فدرال رزرو اینطور نیست. اگر داستان دوم به پایان برسد، طلا از اوایل ماه جاری در خطر دست کشیدن از پیشرفت خود قرار دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، طلا در 24 ساعت باقی مانده با چه چیزی روبرو است؟

همه نگاه ها به درخواست های اولیه بیکاری ایالات متحده معطوف می شود که در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ تعیین می شود. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که پرونده‌های بیکاری در هفته گذشته به 197 هزار+ در مقایسه با 192++ قبل برسد. مطالبات بیکاری یکی از معدود داده های به موقع ما در بازار کار است. این یک نگاه اجمالی به چگونگی وضعیت اقتصاد در اولین هفته کامل پس از سقوط بانک سیلیکون ولی ارائه می دهد. یک افزایش غیرمنتظره قوی می تواند انتظارات بازار از کاهش نرخ بهره را تایید کند. این ممکن است به نفع طلا باشد.

نمودار روزانه XAU/USD

در نمودار روزانه، طلا در حال بازگشت به منطقه مقاومت بحرانی 1998-2009 است. این امر ظهور الگوی شمعدانی ستاره عصر نزولی را تضعیف می کند. بسته شدن تاییدی بالاتر از این محدوده مقاومت، دری را به روی چشم انداز صعودی فزاینده ای باز می کند. در غیر این صورت، افزایش سطح پایین تر، تمرکز را روی سطح اصلاحی فیبوناچی 23.6% در سال 1916 قرار می دهد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار ایجاد شده با استفاده از TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع