قیمت طلا با کاهش دلار آمریکا افزایش یافت، اما شرط‌بندی‌های افزایش نرخ فدرال رزرو و شرط‌بندی‌های تورمی خطراتی را برای XAU ایجاد می‌کنند.


طلا، XAU/USD، پیش‌بینی تورم، نقطه شکست، پیش‌بینی فنی – نکات صحبت

  • قیمت طلا اندکی بالاتر معامله می‌شود، زیرا یک جلسه ریسک‌پذیر APAC بر دلار آمریکا فشار می‌آورد
  • افزایش شرط‌های تورمی قیمت‌های XAU را تقویت کرده است، اما شرط‌های افزایش نرخ فدرال رزرو برای قیمت‌ها خطر ایجاد می‌کنند.
  • وضعیت فنی XAU/USD بالاتر از میانگین متحرک نمایی 26 روزه و اصلاح فیب 38.2 درصد قوی به نظر می رسد.

قیمت طلا در معاملات آسیا-اقیانوسیه در کنار ارزش سهام در حال افزایش است. یک حرکت ریسکی که یک شبه در وال استریت آغاز شد، همچنان پابرجاست. مازاد تجاری استرالیا در ماه ژوئن که صبح امروز منتشر شد، از انتظارات تحلیلگران فراتر رفت و در مقابل 14 میلیارد دلار استرالیا به 17.7 میلیارد دلار استرالیا افزایش یافت. قدرت صادرات استرالیا نشان می دهد که اقتصاد منطقه آسیا و اقیانوسیه، از جمله چین، ممکن است انعطاف پذیرتر از آنچه قبلا تصور می شد باشد.

داده‌های اقتصادی خوش‌بینانه به حمایت از دلار استرالیا کمک می‌کند و وزن را بر شاخص DXY دلار آمریکا حفظ می‌کند. گرین‌بک در هفته مثبت باقی می‌ماند، اما قیمت‌ها در جریان معاملات نیویورک زمانی که مثبت شد شروع به کاهش کردند ایالات متحده سنج بخش خدمات ISM انتظارات را شکست داد و باعث شد معامله گران از رکود عقب نشینی کنند شرط بندی. دلار ضعیف تر، طلا را برای سرمایه گذاران خارج از ایالات متحده جذاب تر می کند.

با این حال، در بحبوحه کاهش مشکلات رکود، شرط‌های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو اندکی افزایش یافت. معامله گران نرخ در نشست سپتامبر FOMC با شانس 50 درصدی برای افزایش 75 واحدی نرخ بهره قیمت گذاری می کنند. این معمولاً برای قیمت‌های شمش نزولی است، اما معامله‌گران شاهد یک اقتصاد قوی هستند که از قیمت‌ها حمایت می‌کند. نرخ های سرسام آور – معیاری مبتنی بر بازار برای انتظارات تورمی آتی، که با شکاف بین بازده اسمی و بازدهی شاخص تورمی اندازه گیری می شود – در اواسط ژوئیه کاهش یافت. از آن زمان، نرخ های سربه سر 1، 2 و 5 ساله افزایش یافته است.

طلا یک پوشش رایج تورم است. این واقعیت که انتظارات تورمی پس از ماه‌های کاهشی تعدیل شده است به توضیح قدرت فلز زرد کمک می‌کند. نمودار زیر این رابطه را نشان می دهد. با فرض حفظ روند اخیر، ممکن است XAU بیشتر افزایش یابد. با این حال، اگر انتظارات فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره افزایش یابد، احتمالاً نرخ‌های سربه‌سنج را تحت فشار قرار می‌دهد و طلا را پایین می‌آورد.

طلا در مقابل نرخ سربه سر، fomc، فدرال، gld

چشم انداز فنی XAU/USD

XAU/USD حدود 0.25 درصد بالاتر معامله می شود و قیمت طلا را برای هفته در محدوده مثبت قرار می دهد. قیمت‌ها ممکن است به اوج نوسانی 1788.03 اوت که در اوایل این هفته تنظیم شده بود، افزایش یابد. این سطح به سرعت به صورت روزانه فروخته شد و قیمت ها در شمع روزانه پایین تر به پایان رسید. گاوها ممکن است با معامله مقاومتی در آن فتیله کندل استیک درون روزی مواجه شوند.

با این حال، سطح روانشناختی 1800 در صورتی که قیمت‌ها از آن سطح بالاتر برود، به کانون توجه خواهد رفت. از طرف دیگر، افزایش میانگین متحرک نمایی 26 روزه (EMA) و سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2 درصد ممکن است زیربنای قیمت ها در حرکت پایین تر باشد. با این حال، اگر قیمت‌ها به زیر EMA و Fib برسند، ممکن است افت به فیب 23.6% در 1727.83 آشکار شود.

نمودار روزانه XAU/USD

xau، gld، نمودار

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع