قیمت طلا با افزایش دلار آمریکا و بازدهی کاهش یافت. برای XAU/USD کجا؟


طلا، XAU/USD، دلار آمریکا، فدرال رزرو، بازده واقعی، اوراق خزانه – نکات صحبت

  • پس از اینکه فدرال رزرو هرگونه برداشت نادرست را اصلاح کرد، طلا همچنان سقوط می کند
  • بازدهی دلار و خزانه داری آمریکا با شفاف سازی سیاست افزایش یافت
  • اگر فدرال رزرو به صحبت های سخت در مورد تورم ادامه دهد، این کار را انجام خواهد داد XAU/USD پایین های جدید را تست کنید?

قیمت طلا کاهش پیدا کرده است زیرا پیامدهای سمپوزیوم هفته گذشته جکسون هول همچنان در بین طبقات دارایی احساس می شود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو تصریح کرد که مبارزه با تورم اولویت فدرال رزرو در آینده است. او گفت، “تمرکز اصلی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در حال حاضر برگرداندن تورم به هدف 2 درصدی ما است.

البته، مدتی است که این روایت وجود داشته است، اما پس از نشست FOMC در ماه جولای، به نظر می رسد که بازار اظهارات پاول را در رابطه با نزدیک به خنثی بودن نرخ هدف فدرال رزرو اشتباه تفسیر کرده است.

این دیگر صدق نمی کند و انتظارات برای افزایش نرخ بهره برداشته شده است و باعث می شود بازدهی خزانه داری بالاتر از منحنی باشد. به نوبه خود، دلار آمریکا افزایش یافته است و کالاها به طور کلی تحت فشار دلار قوی تر و پتانسیل کاهش رشد جهانی قرار گرفته اند.

این عوامل از چند جهت بر قیمت طلا تاثیر می گذارد. از زمان برگزاری مجمع، بازدهی خزانه داری 10 ساله حدود 20 واحد پایه (bps) بالاتر است. در عین حال، بازار انتظارات آنها را در مورد نرخ تورم 10 ساله کاهش داده است. حدود 10 واحد در ثانیه کاهش یافته است، همانطور که بر اساس نرخ سربه سر اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه داری (TIPS) قیمت گذاری شده است.

بازده واقعی، بازده اسمی خزانه داری منهای نرخ تورم برای همان دوره است. بازده واقعی 10 ساله ایالات متحده اکنون تقریباً 30 واحد در ثانیه بالاتر از جایی است که به انجمن فدرال رزرو می رفت.

بازده اسمی خزانه داری 10 ساله آمریکا، تورم سر به سر 10 ساله آمریکا، بازده واقعی 10 ساله آمریکا

نمودار بازدهی

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

طلا دارایی‌ای است که بازدهی ندارد، بنابراین وقتی بازدهی از سایر دارایی‌های امن درک شده، مانند اوراق خزانه، به سمت شمال می‌رود، طلا به سمت جنوب می‌رود. همراه با تأثیر شرایط پولی سخت تر بر چشم انداز رشد، به نظر می رسد کالاها به طور کلی آسیب پذیر باشند.

در حالی که قیمت طلا کاهش یافته است، نوسانات اندکی افزایش یافته است، اما همچنان بسیار پایین تر از جهش اخیر در اواسط جولای است. طلا در آن زمان به کمتر از 1681 در هر اونس داد و ستد شد که کمی بالاتر از پایین ترین سطح مارس 2020 یعنی 1677 بود. نوسانات بیشتر ممکن است باعث شود بازار آن سطوح را هدف قرار دهد.

طلا در برابر بازده واقعی 10 ساله آمریکا، شاخص دلار (DXY) و نوسانات (GVZ)

طلا، قیمت طلا، نمودار طلا، نمودار dxy، نمودار نوسانات طلا

چارت سازمانی جبازخوانی شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر





منبع