قیمت طلا با افزایش بازده، بهبود خلق و خو، کاهش حرکت صعودی در حال حاضر کاهش می یابد


چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا (XAU/دلار آمریکا) در ابتدای هفته سقوط کرد که با افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده و بهبود وضعیت بازار تنبیه شد.
  • تثبیت احساسات ممکن است فلزات گرانبها را در روزهای آینده تضعیف کند، اما چشم انداز میان مدت همچنان صعودی است.
  • این مقاله به سطوح فنی کلیدی XAU/USD برای تماشای این هفته می پردازد

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: چشم انداز قیمت نزدک 100 – فروش SVB بازارها را آرام می کند، احساسات ریسک

قیمت طلا روز دوشنبه تحت تاثیر افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا و کاهش تقاضای پناهگاه امن کاهش یافت. در معاملات اوایل بعدازظهر، فلز زرد (XAU/USD) حدود 1.5 درصد کاهش یافت و به 1955 دلار رسید که اندکی بالاتر از پایین ترین سطح خود یعنی 1945 دلار بود.

حال و هوای بازار، اگرچه همچنان محتاط بود، پس از انتشار اخباری مبنی بر موافقت First Citizens Bancshares با خرید بخش‌های بزرگی از بانک ورشکسته Silicon Valley از شرکت بیمه سپرده فدرال، مثبت‌تر بود، اقدامی که می‌تواند به کاهش عدم اطمینان در سیستم بانکی کمک کند.

گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه مقامات ایالات متحده برنامه وام‌های اضطراری را که در حال حاضر برای حمایت از وام‌دهندگان مشکل نیاز به نقدینگی وجود دارد، گسترش خواهند داد، همچنین به آرامش اعصاب در وال استریت کمک کرد و اشتها را برای موقعیت‌های دفاعی محدود کرد.

در حالی که احساسات تثبیت کننده ممکن است روند صعودی کوتاه مدت طلا را محدود کند، بادهای دنباله دار در افق برای فلزات گرانبها وجود دارد. به عنوان مثال، افزایش احتمال ورود اقتصاد ایالات متحده به رکود در نیمه دوم سال به دلیل شرایط سخت تر اعتباری باید به عنوان یک کاتالیزور صعودی در میان مدت تلقی شود.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 9% -4٪ 3%
هفتگی 11% -6٪ 4%

از نظر تحلیل تکنیکال، قیمت طلا علیرغم چندین تلاش برای افزایش قیمت طلا نتوانست منطقه 2000/2005 دلاری را پاک کند، به طوری که فروشندگان در روزهای اخیر در هر فرصتی که می‌خواستند، تغییر مسیر داده‌اند، این نشان می‌دهد که گاوها ممکن است حداقل در حال حاضر نجات پیدا کنند.

با توجه به این که حرکت صعودی نشانه‌های واضحی از فرسودگی را نشان می‌دهد، XAU/USD می‌تواند قبل از پایین‌تر شدن، با حمایت اولیه 1940 دلار و پس از آن 1905 دلار کمی پایین‌تر از این کاهش یابد. در صورت ضعف بیشتر، هدف نزولی بعدی 1880 دلار به نظر می رسد.

برعکس، اگر گاوها به طور قاطع کنترل بازار را دوباره به دست بیاورند و جرقه بازگشتی محکم را ایجاد کنند، مقاومت فنی نزدیک به 1975 دلار و پس از آن 2000 دلار / 2005 دلار مشاهده می شود. اگر طلا بتواند به طور قاطع از این موانع فنی عبور کند، می‌توانیم در کوتاه مدت شاهد حرکت به سمت 2050 دلار باشیم.

توصیه شده توسط دیگو کولمن

نحوه معامله طلا

نمودار فنی قیمت طلا

نمودار، نمودار خط توضیحات به طور خودکار تولید می شود

نمودار فنی آتی طلا با استفاده از نمای معاملاتی تهیه شده است





منبع