قیمت طلا با افت بازدهی جهش می‌کند، احساسات تاسف‌بار چون نگرانی بانکی ادامه می‌یابد


چشم انداز قیمت طلا:

  • قیمت طلا افزایش می یابد زیرا بازده اوراق قرضه به سمت نزول می رود
  • آشفتگی بخش بانکی ایالات متحده بر احساسات تأثیر می گذارد و اشتها برای دارایی های دفاعی را افزایش می دهد
  • این مقاله به کلید XAU/ نگاه می کنددلار آمریکا سطوح فنی برای تماشا در روزهای آینده

توصیه شده توسط دیگو کولمن

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: قیمت طلا در بحبوحه نابسامانی بانکی در سطح بالایی قرار دارد. برای XAU/USD کجا؟

پس از یک عقب نشینی ملایم در روز پنجشنبه، قیمت طلا (XAUUSD) در روز جمعه روند صعودی خود را از سر گرفت و با افزایش بیش از 2 درصدی به 1965 دلار رسید و به سمت بهترین هفته خود از نوامبر سال گذشته تا کنون حرکت کرد که با کاهش بازدهی خزانه داری آمریکا و تقویت تقاضای پناهگاه امن تقویت شد. .

در حالی که به نظر می رسید پس از اخباری مبنی بر اینکه 11 موسسه مالی بزرگ ایالات متحده برای نجات بانک First Republic با هم متحد شده اند، احساسات رو به بهبود است، حال و هوای شاد در وال استریت کوتاه مدت بود و معامله گران اذعان کردند که آشفتگی بخش بانکی هنوز حل نشده است. این به نفع دارایی های دفاعی است.

روایت بازار در نوسان است، اما ترس در حال حاضر این است که کمک جمعی بانک های برتر برای حمایت از همتایان تحت محاصره خود ممکن است به جای مهار بحران، بحران را گسترش دهد. چرا، زیرا اگر وام دهنده منطقه ای کوچکتر شکست بخورد، مؤسسات کمک کننده در معرض زیان های بزرگی قرار می گیرند و خطر سرایت را افزایش می دهند.

در این شرایط، طلا به احتمال زیاد یک سوگیری صعودی را حفظ خواهد کرد. در واقع، اگر تهدیدات بی ثباتی مالی باعث شود فدرال رزرو چرخه انقباض خود را در گردهمایی ماه مارس متوقف کند، سود می تواند معنادار باشد. اگرچه سرمایه گذاران انتظار افزایش 25 بشکه ای در این نشست را دارند، اما در صورت بدتر شدن شرایط بازار در روزهای آینده، نباید به طور کامل توقف آن را رد کرد.

از نظر تحلیل تکنیکال، XAU/USD اکنون پس از افزایش اخیر، مقاومت خط روند را در منطقه 1960/1965 دلار به چالش می کشد. اگر قیمت ها از این سد عبور کنند، گاوها می توانند به اوج فوریه نزدیک به 1975 دلار حمله کنند. با قدرت بیشتر، تمرکز به بالاترین سطح آوریل 2022 تغییر می کند، فقط یک لمس بالاتر از سطح روانی 2000 دلار.

از طرف دیگر، اگر فروشندگان دوباره کنترل بازار را به دست آورند و جرقه عقب نشینی کنند، حمایت اولیه در حدود 1900 دلار است. در زیر آن، میانگین متحرک ساده 50 روزه را نزدیک به 1875 دلار و پس از آن 1860 دلار داریم.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -7٪ 17% 3%
هفتگی -23٪ 76% 3%

نمودار فنی قیمت طلا

رابط کاربری گرافیکی، نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

قیمت های آتی طلا با استفاده از TradingView تهیه شده است





منبع