قیمت طلا از پایین سالانه دفاع می کند تا RSI را از قلمرو فروش بیش از حد خارج کند


نکات قابل بحث قیمت طلا

به نظر می رسد قیمت طلا به دنبال تلاش ناموفق برای آزمایش پایین ترین سطح سالانه (1681 دلار) در محدوده باریکی گیر کرده است، اما ممکن است طلا به سمت SMA 50 روزه (1747 دلار) بازگردد، زیرا شاخص قدرت نسبی (RSI) قبل از شروع به عقب برمی گردد. قلمرو بیش از حد فروش

قیمت طلا از پایین سالانه دفاع می کند تا RSI را از قلمرو فروش بیش از حد خارج کند

قیمت طلا از پایین ترین حد هفتگی (1692 دلار) در بحبوحه عقب نشینی بازدهی خزانه داری ایالات متحده باز می گردد و تا زمانی که بالاتر از پایین ترین سطح ماهانه (1689 دلار) باقی بماند، ممکن است شمش در باقیمانده هفته جهش بیشتری داشته باشد.

با این حال، سخنرانی اخیر معاون فدرال رزرو لائل برینارد پیشنهاد می‌کند بانک مرکزی به چرخه صعود خود پایبند باشد، زیرا «برای اطمینان از اینکه تورم به ۲ درصد کاهش می‌یابد، لازم است چندین ماه از تورم پایین ماهانه دیدن کرد» و به نظر می‌رسد کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در ماه‌های آینده به اجرای نرخ‌های بهره بالاتر ادامه می‌دهد زیرا «سیاست‌های پولی باید برای مدتی محدودکننده باشد تا اطمینان حاصل شود که تورم به سمت هدف پایین می‌رود».

تصویر CME FedWatch Tool

منبع: CME

به نوبه خود، قیمت طلا ممکن است به دنبال شیب منفی در SMA 50 روزه (1747 دلار) به عنوان رئیس هیئت مدیره ادامه دهد. جروم پاول و شرکت، خانوارها و مشاغل ایالات متحده را برای یک سیاست محدودکننده آماده می کند و فلز گرانبها ممکن است پیش از تصمیم گیری نرخ FOMC در 21 سپتامبر با باد مخالف روبرو شود زیرا ابزار CME FedWatch اکنون بیش از 70 درصد احتمال افزایش نرخ 75 واحدی را نشان می دهد.

تا آن زمان، قیمت طلا ممکن است تا حد زیادی منعکس کننده یک رابطه معکوس با بازده خزانه داری باشد، زیرا انتظار می رود FOMC رویکرد فعلی خود را در مبارزه با تورم حفظ کند، و باید دید که آیا فدرال رزرو دستورالعمل های آینده را در ماه های آینده تعدیل خواهد کرد. هدف بانک مرکزی دستیابی به یک فرود نرم برای اقتصاد ایالات متحده است.

با این اوصاف، تلاش ناموفق برای آزمایش پایین سالانه (1681 دلار) ممکن است منجر به افزایش کوتاه مدت قیمت طلا شود، زیرا RSI جلوتر از قلمروی بیش از حد فروش رفته است، اما این فلز گرانبها ممکن است به دنبال کردن شیب منفی در قیمت طلا ادامه دهد. میانگین متحرک تا حد زیادی منعکس کننده عملکرد قیمت از ماه گذشته است.

نمودار روزانه قیمت طلا

تصویر نمودار قیمت روزانه طلا

منبع: نمای معاملاتی

  • به نظر می رسد فروش اخیر در قیمت طلا جلوتر از پایین ترین سطح سالانه (1681 دلار) متوقف شده است. شاخص قدرت نسبی (RSI) با تلاش های ناموفق برای شکستن/بستن به زیر منطقه 1690 دلاری (61.8 درصد اصلاحی) به 1695 دلار (61.8 درصد گسترش) که دامنه حرکت به سمت SMA 50 روزه (1747 دلار) را افزایش می دهد، جلوتر از قلمرو اشباع فروش حرکت می کند.
  • برای رساندن میانگین متحرک در رادار، به نزدیکی بالاتر از 1726 دلار (38.2٪ اصلاح) نیاز دارید، با منطقه مورد علاقه بعدی در حدود 1761 دلار (78.6٪ گسترش) به 1771 دلار (23.6٪ اصلاح).
  • با این حال، اگر شمش به دنبال کردن شیب منفی در میانگین متحرک ادامه دهد، ممکن است تا حد زیادی منعکس کننده عملکرد قیمت در ماه گذشته باشد، با شکسته شدن حداقل ماهانه (1689 دلار) همراه با بسته شدن به زیر 1690 دلار (61.8٪ اصلاحی) به 1695 دلار ( منطقه 61.8٪ گسترش، پایین ترین سطح سالانه (1681 دلار) را به رادار باز می گرداند.

توصیه شده توسط دیوید سانگ

ویژگی های معامله گران موفق

— نوشته دیوید سانگ، استراتژیست ارز

من را در توییتر در @DavidJSong دنبال کنید





منبع