قیمت طلا از دست دادن درخشش امن خود، بازده اوراق قرضه ایالات متحده بالاتر می رود


قیمت طلا (XAU/USD)، نمودار و تحلیل

  • با کاهش ترس از سرایت، طلا کاهش می یابد.
  • با بازگشت توجه بازار به تورم، بازدهی خزانه داری آمریکا بالاتر می رود.

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله طلا

بازارهای ریسک در معاملات آرام روز سه‌شنبه ثابت تا اندکی بالاتر هستند، زیرا معامله‌گران تلاش می‌کنند تا تلاطم بانکی اخیر را پشت سر بگذارند. تصاحب جزئی First Citizen SVB در آخر هفته و مقادیر به ظاهر نامحدود نقدینگی دلار آمریکا که در دسترس قرار گرفته است، بازارها را آرام کرده است و معامله گران اکنون منتظر آمارهای مهم رشد و تورم ایالات متحده در اواخر این هفته هستند. در حالی که بخش بانکی تثبیت شده است، بازگشت ضعیف است، و فضا به طور کلی از زمانی که فروش سریع در اوایل این ماه شتاب گرفت، زیان های قابل توجهی را متحمل می شود.

نمودار روزانه KBW US Bank Index (BKX).

image1.png

بازدهی خزانه داری ایالات متحده در چند روز گذشته بالاتر رفته است، پس از اینکه هفته گذشته پرواز به سمت ایمنی شاهد سقوط بازده اوراق قرضه ایالات متحده در امتداد منحنی بود. احتمالات فعلی نرخ بهره در ایالات متحده حدود 50/50 برای یک افزایش 25 واحدی نرخ بهره در نشست ماه مه قبل از توقف موقت است. بازارها در حال حاضر دو کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره آمریکا را تا پایان سال و حداقل چهار کاهش سه ماهه دیگر در سال ۲۰۲۴ قیمت‌گذاری می‌کنند.

image2.png

آخرین نگاه به تورم ایالات متحده – هسته PCE – در روز جمعه در ساعت 13:30 GMT منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود که Core PCE y/y در 4.7% باقی بماند، در حالی که پیش‌بینی می‌شود رقم ماه/ماه از 0.6% در ژانویه به 0.4% کاهش یابد.

برای همه انتشار داده‌ها و رویدادهای متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم اقتصادی DailyFX

طلا در برابر شرایط فعلی با مشکل مواجه است و در حدود 1960 دلار در هر اونس معامله می شود. مرحله. حمایت از این فلز گرانبها 1948 دلار در هر اونس دیده می شود. و سپس 1935 دلار در هر اونس. در حالی که مقاومت در دو طرف 2000 دلار در هر اونس دیده می شود. قبل از بالاترین سطح یک ساله اخیر در 2010 دلار در هر اونس.

نمودار روزانه قیمت طلا – 28 مارس 2023

image3.png

همه نمودارها از طریق TradingView

معامله گران خرده فروشی Net-Longs می سازند

داده های معامله گران خرده فروشی نشان می دهد که 59.23 درصد معامله گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله گران لانگ به فروش کوتاه 1.45 به 1 است. تعداد معامله گران در خالص خرید 11.40 درصد بیشتر از دیروز و 13.82 درصد بیشتر از هفته گذشته است. معامله گران نت شورت 5.12 درصد کمتر از دیروز و 9.47 درصد کمتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران خالص هستند نشان می‌دهد که قیمت طلا ممکن است به کاهش خود ادامه دهد. معامله گران نسبت به دیروز و هفته گذشته سود خالص بیشتری دارند، و ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما می دهد سوگیری معاملاتی بر خلاف طلا-نزولی قوی تر.

دیدگاه شما در مورد چیست؟ طلا – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع