قیمت طلا از آسیاب کردن به عنوان XAU/USD Breakouts Brew پشتیبانی می کند


نکات طلایی:

  • در حالی که سهام شروع به بهبودی پس از فروش هفته گذشته کرده است، حتی با وجود اینکه بازدهی ایالات متحده قوی باقی مانده است، طلا همچنان نزدیک به پایین ترین سطح اخیر خود باقی مانده است.
  • هفته گذشته خرس‌ها پس از دو هفته جهش در بازه Q4، دوباره وارد شدند. سطح 1680 به افزایش مقاومت کمک کرد، اما سوال بزرگ اکنون این است که آیا فروشندگان می توانند این حرکت را ادامه دهند یا خیر.
  • تجزیه و تحلیل موجود در مقاله متکی است اقدام قیمت و تشکیلات نمودار. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد قیمت یا الگوهای نمودار، ما را بررسی کنید آموزش DailyFX بخش.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

چند روز گذشته شاهد تثبیت قیمت طلا بودیم که برخلاف آنچه در سهام دیده بودیم، که پس از انتشار S&P 500 در پنج شنبه گذشته، یک واکنش صعودی قوی بود. بازدهی ایالات متحده نسبتاً قوی باقی مانده است و 10 سال همچنان تهدیدی برای خروج از شاخص 4٪ است. به نظر نمی رسد که این موضوع در لحظه باعث نگرانی معامله گران سهام شود، زیرا S&P 500 و Nasdaq هفته را با افزایش شدید آغاز کرده اند. اما، همانطور که به دیروز نگاه شد، با توجه به فروش روز جمعه که رایج تر شده است، عقب نشینی دوشنبه از این حرکت چندان هم دور از ذهن نیست.

با این حال، در قیمت طلا، اخیراً حرکت ضد روند چندانی وجود نداشته است. همانطور که در هفته گذشته مشاهده شد، سطح 1680 همچنان یک نقطه کلیدی برای طلا باقی می ماند و این به حفظ مقاومت در طول هفته گذشته کمک کرد تا در گزارش پنج شنبه شاخص CPI که در آن نقطه خرس ها برای کاهش دوباره به پایین ترین سطح کاهش یافتند. پشتیبانی در 78.6% فیبوناچی اصلاحی حرکت پرش اخیر نشان داد که از آن زمان به حفظ سطوح پایین کمک کرده است. اما یک خط روند نزولی همراه با این حمایت، یک مثلث نزولی کوتاه مدت ایجاد می کند که در را برای شکست های نزولی کوتاه مدت باز نگه می دارد، با هدف رسیدن به 1635-1637 که پس از آن، پایین ترین سطح دو سال اخیر وارد عمل می شود.

نمودار قیمت چهار ساعته طلا

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

سناریوهای جایگزین طلا

من اخیراً در مقالات طلایی درباره این موضوع صحبت کرده ام، اما به نظر می رسد استراتژی شکست در مورد سوگیری های نزولی چالش خاصی است. و حرکات خلاف روند، مانند آنچه در اواخر سپتامبر / اوایل اکتبر شاهد بودیم، می‌توانند تنظیمات شرورانه‌ای باشند که برای مدتی دوام می‌آورند، زیرا آن جهش قبلی در کمتر از یک هفته بیش از 100 دلار بود.

برای کسانی که به دنبال اجرای یک تنظیم نزولی بر روی طلا هستند، تعدادی از سطوح مقاومت ممکن برای کار با آنها وجود دارد. در یک مبنای بسیار کوتاه مدت، سطح فیبوناچی در 1666 با خط روند نزولی همخوانی دارد. بالاتر از آن، همان سطح 1680 از هفته گذشته ظاهر می شود و یک منطقه مقاومت کوتاه مدت ‘r3’ در 1690-1694 وجود دارد که اوایل هفته گذشته به اوج خود رسید. اگر شاهد عملکرد قیمت بالاتر از سطح روانشناختی 1700 باشیم، ممکن است با یکی از آن سناریوهای اصلاحی عمیق‌تر مواجه شویم.

نمودار قیمت طلا دو ساعته

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

تصویر بزرگ طلایی

در یک تصویر بزرگتر، پس زمینه طلا همچنان نزولی است. در معاملات اواخر سه ماهه سوم، یک شکل دوبل شروع به پر شدن کرد و این درها را برای تم نزولی با تصویر بزرگتر در طلا باز کرد.

منطقه پشتیبانی که از 1680 تا 1700 اجرا می‌شود به مدت دو سال در جریان بود و بنابراین، همانطور که می‌توانیم از ازدحام که در وقفه‌های نزولی اخیر نشان داده شده است، همراه با تمایل قیمت‌ها به عقب نشینی و کاهش قیمت‌ها ببینیم، به آرامی به شب نمی‌رود. تست مقاومت در آن ناحیه پشتیبانی قبلی. این به نظر می رسد که ما واقعاً هنوز تسلیم شدن را ندیده ایم، زیرا درها فقط شروع به باز شدن در مورد آنچه می تواند پر کردن یک موضوع نزولی بلندمدت باشد، باز شده است.

شکستن پایین‌ترین قیمت دو ساله که در سپتامبر تعیین شد، راه را برای حرکت به سمت 50 درصد حرکت اصلی 2016-2020 باز می‌کند که در 1567 قرار دارد. این قیمت همچنین بالاترین قیمت سال 2019 بود، بنابراین برخی از ارجاعات تاریخی وجود دارد. وجود دارد، همچنین.

نمودار قیمت هفتگی طلا

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع