قدرت دلار به درد اقتصادی می افزاید و ریسک مداخله را برای USDJPY و USDCN تقویت می کند


S&P 500، دلار، EURUSD، USDJPY، USDCNH و USDCAD نقاط صحبت:

  • این بازار چشم انداز: S&P 500 نزولی زیر 4100; EURUSD صعودی به بالای 1.0000
  • علیرغم تصمیم بانک مرکزی اروپا مبنی بر افزایش بزرگ‌ترین افزایش نرخ در دهه‌های اخیر، یورو دلار در جلسه گذشته به طرز قابل‌توجهی تغییر چندانی نداشت – آیا قیمت آن در قیمت بوده یا دلار غالب است؟
  • با حفظ چنین افراطی‌ها توسط گرین‌بک، هزینه‌های بنیادی انباشته به افزایش خود ادامه می‌دهند – اما ابتدا چه مشکلاتی ایجاد می‌شود؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

اشتهای سوداگرانه به طور کلی یک موضوع مهم است – زمانی که موضوع هم حاضر و هم غالب باشد. در حالی که من معتقدم نبرد وجودی بین “ریسک در” و “خطر خاموش” می تواند به راحتی بر بازار تاثیر بگذارد، به نظر می رسد که ما فاقد چرخه خودپایه ای هستیم که به سادگی تمام ریسک رویداد حمایتی را متابولیزه کند (بسته به قیمت صعودی یا نزولی). ) در حین پخش اخبار نامطلوب در سیم ها عبور داده می شود. این فقط یک مسئله زمان است که ما به یک رژیم بازار “اول احساسات” برگردیم. اما در حال حاضر، به نظر می رسد ما یک بار دیگر خود را وابسته به بازخورد اساسی می بینیم. در حالی که افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در جلسه گذشته و هشدارهای پاول، رئیس فدرال رزرو، ممکن است با روندهای اخیر طنین انداز شود، به نظر می رسد که انحراف سوداگرانه تثبیت شده در بازار را خنثی نمی کند. به نظر نمی رسد که با نگاه به S&P 500 به عنوان یک نماینده، نگرانی در مورد پیامدهای انقباض سیاست پولی جهانی، ترس از رکود اقتصادی و بحران های مالی فزاینده عملی ناشی از اعوجاج هایی مانند اوج های چند دهه ای دلار، بازارها را تحت تاثیر قرار دهد. البته. من روی این اعتماد به نفس حساب نمی کنم تا همیشه سرپا باشم…

نمودار S&P 500 با حجم، SMAهای 20 و 200 روزه و همچنین ROC 1 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در حالی که در جلسه گذشته دارایی‌های ریسک‌گرا جهش گسترده‌ای داشتیم، به نظر می‌رسد که از مقیاس حرکتی که من می‌گویم نشان‌دهنده اعتقادات است، فاصله زیادی دارد. همبستگی یکی از معیارهای اصلی احساسات من است، اما مورد دیگر تداوم روندی است که به نظر می رسد هنوز راهنمایی کمی برای آن داریم. در این میان، یک باد بنیادی مداوم وجود دارد که از دلار آمریکا حمایت می کند. در جلسه گذشته، بالاترین ریسک رویداد، تصمیم بانک مرکزی اروپا (بانک مرکزی اروپا) نرخ بود. افزایش 75bp شاهکار کوچکی نبود، زیرا بزرگترین حرکت در بیش از دو دهه گذشته است و از نظر مادی به سمت پایین طیف بهره حرکت می کند. این یک پیشرفت قابل توجه برای ناظران نرخ است زیرا دومین بانک مرکزی توسعه یافته جهان روی تورم تمرکز کرده است، که به نوبه خود یکی دیگر از بازیگران کلیدی را به عنوان پشتوانه ای برای هر سفته بازان افسارگسیخته رها می کند. با نگاهی به واکنش بازار به افزایش بزرگ از سوی مرجع سیاست عقب مانده، EURUSD در نهایت تلاش کرد تا حرکتی را انجام دهد تا از برابری (1000) عقب نشینی کند. این یک خط بسیار نمادین در مورد گفته شده است، اما همچنین جایی است که سنگین ترین خطوط بنیادی همگرا می شوند.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله EUR/USD

نمودار EURUSD با SMA 50 روزه و نرخ تغییر 1 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

دلار و انگیزه های آن

وقتی به جفتی مانند EURUSD نگاه می کنیم، طبیعی است که فرض کنیم تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ در جلسه گذشته یک محرک اصلی برای اقدام قیمت بوده است. با این حال، افزایش تهاجمی گروه اعلام کرد که باعث افزایش معنی دار دلار (کاهش EURUSD) در جلسه گذشته نشد. می‌توانیم استدلال کنیم که این واکنش ثابت ناشی از همان تلاش‌های تخفیف پیشرفته‌ای است که قبلاً در این هفته با بانک کانادا (BOC) و بانک مرکزی استرالیا (RBA) دیده‌ایم. اگر منصف باشیم، نظرات بانک مرکزی اروپا از طریق لاگارد و همتایانش مبهم تر از مثلاً مقامات ایالات متحده بود. برخی از سخنرانان فدرال رزرو برای جمعه در دسترس هستند، اما من نسبت به اواخر هفته شک دارم. بالا اجرا می شود با توجه به اینکه شاخص دلار DXY در اوج یک رکورد جدید چند دهه ای قرار دارد، منابع اعتقادی برای برداشت مهم تر می شوند.

نمودار شاخص دلار DXY با SMA 20 ماهه، ماه های متوالی (ماهانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

دیدن یک شکست فنی به عنوان معیاری مانند DYX راحت خواهد بود، اما چیزی فراتر از مسائل سیستمی – مانند ریسک رویداد برنامه ریزی شده – است که باعث ایجاد نوعی توسعه می شود که به یک حرکت بازار معنادار تبدیل می شود. برای پول ایالات متحده، من معتقدم که تأثیرات اساسی مختلفی وجود دارد که نقشی را ایفا می کند که در نهایت گرینبک را خنثی می کند. در جایی که پیش‌بینی رشد نسبی به نفع ایالات متحده است و پیش‌بینی‌های نرخ بهره در حال انجام است، بقایای اولیه فرصت‌طلبی سوداگرانه از سوی کسانی که ترجیح می‌دهند کار احمق‌ها را برای انتخاب بالا و پایین‌ها ارزیابی کنند، وجود دارد.

نمودار نرخ موثر وجوه فدرال رزرو با CPI ایالات متحده پوشانده شده است

نمودار از پایگاه داده اقتصادی فدرال رزرو با داده های BLS

من در دیده بان داده و مداخله هستم

در حالی که S&P 500 برای به دست آوردن کشش با چند باد اساسی تلاش می کند، به ویژه استثنایی باقی می ماند که دلار آمریکا در برابر نقدینگی ترین همتایان خود به بالاترین حد بیست سال اخیر خود ثابت نگه داشته است. در مبارزه EURUSD در مورد برابری ذکر افتخاری وجود دارد، زیرا اغلب به پایین‌های 20 ساله می‌رسد و GBPUSD که در پایین‌ترین حد در سال 1985 قرار دارد، اگر یکی از موضوعات اصلی حمایت را از بین ببرد، اما به نظر می‌رسد این فشار عموماً ماهیت دارد. گرین‌بک بر سایر بازیگران اصلی غلبه می‌کند، چه از طریق وضعیت پناهگاه امن، بالقوه نرخ نسبی یا ریسک‌های رکود محفوظ‌تر. این دیدگاه‌ها برای همیشه پابرجا نیستند، اما افزایش زمان انتظار مطمئناً می‌تواند انتظارات برای یک حرکت جدی را افزایش دهد. در آن جبهه، من تهدیدات مداخله ای پرخطر را زیر نظر دارم. نامزد برتر در میان بزرگترین بازیگران نه فدرال رزرو، ECB یا BOC بلکه ین ژاپن است. با پیشرفت USDJPY به بالاترین حدی که از سال 1999 مشاهده نشده است، پتانسیل جدی برای مقامات ژاپنی وجود دارد که از سیاست پولی خودداری کنند و در عوض به یک راه حل سریع بازگردند. این کاملاً چیزی برای نظارت بر حرکت رو به جلو است.

نظرسنجی توییتر در مورد انتظار مداخله USDJPY توسط مقامات سیاست

نظرسنجی از twitter.com، @JohnKicklighter

با نگاهی به انتظارات بازار که از نظرسنجی ها به موقعیت یابی تغییر می کند، شایان ذکر است که معامله گران خرده فروشی FX به شدت به نکول صعودی متمایل هستند. IGCS نشان می دهد که پوزیشن های فروش باز در USDJPY نزولی ترین متراکم حداقل یک سال است در حالی که رقم خالص از منظر ارزش فشار به همان اندازه اغراق آمیز است. من از نزدیک بر مشارکت رو به جلو نظارت خواهم کرد. اما کاهش قیمت، پیش‌بینی نرخ نوسانات یا سقوط در روند ریسک به طور کلی همه عواملی برای USDJPY و سایر اقدامات حساس به ریسک هستند.

نمودار USDJPY با موقعیت یابی معامله گر خرده فروشی IG (روزانه)

نمودار ایجاد شده در DailyFX.com با داده های IG

از طریق جلسه روز جمعه، تمرکز اصلی برای من سیستمیک باقی می ماند، اما این بدان معنا نیست که چیز دیگری روی سند وجود ندارد. یک منطقه و ارز خارج از طیف اینرسی، دلار کانادا است. USDCAD می تواند جالب باشد زیرا این جفت از بالای مقاومت کانال در مقیاس متوسط ​​معکوس می شود، اما ترافیک مستقیم بیشتری وجود دارد. برترین ریسک رویداد در روز جمعه ممکن است به‌روزرسانی اشتغال کانادا باشد – اگرچه این یادداشت همان مقیاسی را خواهد داشت که NFP‌های ایالات متحده می‌گویند. با این وجود، این باید یک جفت برای تماشای شرایط جمعه باشد.

نمودار USDCAD با تعیین موقعیت آتی خالص مشخصات (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview





منبع