فیبوناچی برای رویکرد معامله گر چند بازاری


نکات صحبت فیبوناچی:

– اصلاحات فیبوناچی را می توان در بازارهای مختلف در تلاش برای شناسایی سطوح حمایت یا مقاومت احتمالی اعمال کرد.

– در این مقاله، بررسی می کنیم که چگونه معامله گرانی که از چندین کلاس دارایی پیروی می کنند، می توانند تجزیه و تحلیل فیبوناچی را در نمودارهای خود اعمال کنند، بر اساس مقاله قبلی که در آن بررسی کردیم. موضوع تلاقی با اصلاحات فیبوناچی.

حوزه تحلیل بازار مملو از شاخص‌ها و استراتژی‌ها با روش‌های فراوانی است که می‌توانید بفهمید چه چیزی را معامله کنید و چگونه آن را انجام دهید. همانطور که یک معامله گر اغلب خیلی زود متوجه می شود، این بیشتر مطالعه احتمالات است تا پیش بینی. از آنجایی که تحلیل تا حد زیادی به تجزیه و تحلیل گذشته برای بدست آوردن واضح ترین تصویر از حال اختصاص دارد. مطمئناً، گاهی اوقات آن روندهایی که در گذشته اتفاق افتاده است، به روشی مشابه که قبلاً وارد شده‌اند ادامه می‌یابند و به معامله‌گر این امکان را می‌دهند که سوگیری را جمع‌آوری کند که می‌تواند برای استراتژی‌هایش قابل استفاده باشد. اما، به طور کلی، مزیت اصلی تجزیه و تحلیل، به ویژه تحلیل تکنیکال، به عنوان یک ابزار مدیریت ریسک است.

این چیزی است که در تحقیقات DailyFX Traits of Successful Traders بررسی شده است. در این مطالعه، مشخص می‌شود که «حدس‌زدن» بازار به صورت ثابت و مستمر همیشه دستوری برای موفقیت نیست، زیرا مدیریت ریسک پایین‌تر از بهینه می‌تواند سود یک درصد برنده کمی مطلوب را از بین ببرد. مایل به دسترسی به آن تحقیق، کادر زیر این امکان را می دهد.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ویژگی های معامله گران موفق

اینجاست که حمایت و مقاومت می تواند وارد عمل شود. حمایت و مقاومت می تواند به عنوان یک مکانیسم مدیریت ریسک کمک کند زیرا چارچوبی را فراهم می کند که معامله گر می تواند استراتژی خود را با آن اجرا کند. برای مثال، فرض کنید یک معامله گر نسبت به آن خوش بین است یورو/دلار آمریکا اما با زمان بندی معامله یا مدیریت ریسک خود درگیر است. معامله‌گر به‌جای تعقیب حرکت بالاتر، که توسط FOMO (ترس از دست دادن) هدایت می‌شود، می‌تواند به سادگی منتظر باشد تا برخی از عناصر حمایتی ظاهر شوند، در این مرحله می‌توان موقعیت‌های صعودی را بررسی کرد. سپس معامله گر می تواند یک عبارت if-then را پیاده سازی کند: اگر بازار صعودی باقی می ماند و اگر این جفت قرار است با ساختار صعودی به ساخت خود ادامه دهد، سپس این حمایت باید حفظ شود و من می‌توانم در معامله بمانم. در غیر این صورت، می توان از معامله با هدف کاهش ضرر خارج شد و معامله گر به سادگی می تواند بعداً به دنبال خرید طولانی مدت با قیمت مطلوب تر باشد.

نحوه شناسایی حمایت و مقاومت با استفاده از فیبوناچی

راه های زیادی برای پیدا کردن وجود دارد حمایت و مقاومتو مکانیسم یافتن سطوح می تواند از بسیار ساده تا فوق العاده آراسته متغیر باشد. یکی از روش های به ظاهر پیشرفته تر، در واقع استفاده از آن بسیار ساده است، و این ریشه در دنباله اعداد فیبوناچی دارد. آن دنباله یا حداقل بخشی از آن به شرح زیر است: 1، 1، 2، 3، 5، 8، 13، 21، 34، 55، 89، 144، 233، 377، 610، 987، 1597…

عدد بعدی در دنباله را می توان با جمع دو عدد قبلی پیدا کرد و این تا بی نهایت ادامه می یابد. آنچه در مورد دنباله جالب است، روابط ریاضی درون آن است. هر عدد 1.618 برابر مقدار قبلی است. به این می گویند «فی» یا معمولاً به عنوان نسبت طلایی شناخته می شود و این را می توان در سرتاسر جهان در مقابل ما یافت: در معماری یا هنر یا حتی در طبیعت با نسبت مارپیچ ها در مخروط کاج یا چرخه پرورش. از خرگوش ها

برای معامله گران، اهمیت فیبوناچی با رابطه ریاضی درون دنباله سروکار دارد. هر عدد در دنباله (بعد از قسمت اولیه) 61.8٪ از مقدار عدد بعدی است. بنابراین 34 تقسیم بر 55 برابر با 0.618 است و 55/89 همان 0.618 است. این رابطه تا بی نهایت صادق خواهد بود و این یک متغیر کلیدی در مطالعات فیبوناچی در نمودارهای معامله گران است.

این اغلب به عنوان یک تغییر 61.8٪ از یک حرکت عمده ترسیم می شود.

اگر این را یک قدم جلوتر برداریم، هر عدد در دنباله تقسیم بر دو عدد بعد 38.2٪ است. پس 34 تقسیم بر 89 برابر با 382/0 است و 89 تقسیم بر 233 برابر است.

این نیز در یک مطالعه اصلاحی فیبوناچی رسم خواهد شد و این در 38.2٪ از حرکت تجزیه و تحلیل شده را نشان می دهد.

بازگشت 23.6% از گرفتن هر عددی در دنباله و تقسیم آن بر عدد سه مکان سمت راست به دست می آید. بنابراین 34 تقسیم بر 144 برابر با 236/0 و 55 تقسیم بر 233 برابر است. باز هم، این رابطه تا بی نهایت باقی خواهد ماند، و این به ما یک سطح اصلاحی دیگر می دهد که می توانیم به نمودارهای خود اضافه کنیم.

در مجموع، این سطوح حمایت/مقاومت بالقوه را بر اساس حرکت اصلی قبلی ایجاد می‌کند، و این فواصل در 23.6٪، 38.2٪ و 61.8٪ نشان داده می‌شوند، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

نمودار هفتگی پوند/دلار آمریکا: فیبوناچی برای «حرکت BREXIT» اعمال شد (قرمز)

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی با نمودارهای Tradingview

برداشتن آن یک قدم جلوتر

اگر فیبوناچی را روی نمودار معاملاتی اعمال کرده اید، احتمالاً چند سطح اضافی را دیده اید، و اینها کمی ذهنی تر هستند زیرا سطوح فیبوناچی «واقعی» نیستند. نشانگر وسط راه، یا 50% “تغییر مجدد” اغلب یک ثابت در نمودار است. هیچ مقدار فیبوناچی ندارد و فقط نقطه میانی حرکت تحلیل شده را مشخص می کند.

سطح رایج دیگری که مقداری ارزش دارد 78.6 است. افزودن این سطح به فیبوناچی اصلاحی حس تعادل را ایجاد می کند زیرا دو سطح بالا و دو سطح زیر نشانگر 50٪ وجود دارد. مقدار 0.786 دارای مقداری فیبوناچی است، زیرا این جذر 0.618 است. و اصلاح 78.6% اغلب برای اصلاحات “عمیق” یا بازی های معکوس بالقوه مورد بررسی قرار می گیرد.

چگونه می توان حمایت و مقاومت فیبوناچی را تجارت کرد

سطوح اصلاح فیبوناچی را می توان به عنوان هر مکانیزم بالقوه حمایت یا مقاومت مورد استفاده قرار داد: به عنوان یک پتانسیل صرف تا زمانی که شروع به بازی کند، در این مرحله فرصتی را برای معامله گر فراهم می کند تا بیانیه if-then را اجرا کند. اگر پشتیبانی برقرار باشد، این معامله می تواند به خوبی انجام شود. اگر پشتیبانی برقرار نشد، سریعا بیرون بروید و در جاهای دیگر به دنبال مراتع سبزتر بگردید.

جالب‌تر کردن مسائل، ماهیت ذهنی است که می‌توان اصلاحات فیبوناچی را با آن اعمال کرد. معامله گران می توانند حرکات اصلی بلندمدت را انتخاب کنند تا به دنبال سطوح مورد علاقه برای استراتژی تصویر بزرگتر یا حتی سطوح درون روز برای نوسانات معاملات باشند. یا، فیبوناچی را می‌توان برای نمودارهای کوتاه‌مدت در تلاش برای یافتن سطوح برای پایه‌گذاری مضامین و تنظیمات کوتاه‌مدت اعمال کرد.

نقطه شروع برای اعمال اصلاح فیبوناچی، یافتن یک حرکت مهم و سپس اعمال اندیکاتور از نقطه شروع حرکت تا پایان است. در زیر یک اصلاح فیبوناچی اعمال شده است GBP/USDو تمرکز بر حرکت عمده ای که حول برگزیت ایجاد شد. این اوج 1.5006 ژوئن 2016 را از همان سال در 1.1950 به پایین ترین سطح اکتبر در اکتبر می رساند. به خطوط افقی ترسیم شده در فواصل زمانی خاص 23.6، 38.2، 50، 61.8 و 78.6 توجه کنید: اینها هر یک از سطوح اصلاح فیبوناچی هستند که معامله گران می توانند با ادامه چرخش قیمت ها به دنبال حمایت و/یا مقاومت باشند.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ایجاد اعتماد در معاملات

GBP/USD نمودار قیمت هفتگی

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی با نمودارهای Tradingview

همانطور که از نمودار بالا مشاهده می شود، سطوح اصلاحی ایجاد شده توسط این حرکت بزرگ، بیش از دو سال پس از شروع واقعی حرکت همچنان به وزن خود ادامه می دهد. حمایت کوتاه مدت امروز در همان سطح اصلاحی 38.2% 1.3117 که در چند هفته گذشته در جریان بوده است، وارد می شود. و این پس از یک معکوس صعودی نسبتاً تهاجمی ناشی از حمایت در سطح 23.6% در اواسط اوت سال جاری رخ می دهد.

با بازگشت به ماه آوریل، تناژ بسیار متفاوتی در آن وجود داشت پوندو این زمانی است که اصلاح 78.6% همان مطالعه فیبوناچی کمک کرد تا بالاترین سالانه جفت در حدود 1.4350 مشخص شود. این در واقع دو بار جداگانه در اوایل سال رخ داد، زیرا این مقاومت کمک کرد تا قبل از شروع بازگشت بزرگ، یک آرایش دو بالا مشخص شود.

اما حتی قبل از اینکه این تاپ در جای خود باشد، زمانی که GBP/دلار آمریکا بخش اعظم سال 2017 را صرف بهبودی پس از فروش برگزیت در سال 2016 کرد، این روند صعودی در ساختار فیبوناچی چرخید: مقاومت در 23.6 و به دنبال آن حمایت در مقاومت قبلی. نمونه مشابهی در 38.2% اصلاحی و همچنین 50% نقطه میانی حرکت اصلی رخ داد.

نمودار قیمت روزانه پوند/دلار: بر حرکت صعودی 2017 به پوند/دلار آمریکا تمرکز کنید

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی با نمودارهای Tradingview

کاربرد در سهام

اصلاحات فیبوناچی همچنین می تواند در شاخص های سهام به صورت کوتاه مدت و بلندمدت مورد استفاده قرار گیرد. اصلاح سال قبل که در سهام ایالات متحده انجام شد، به نشان دادن 38.2% اصلاح در بازار کمک کرد. میانگین صنعتی داوجونز، پایین ترین سطح از شب انتخابات ریاست جمهوری 2016 تا اوج ژانویه 2018.

نمودار قیمت روزانه داو جونز: تصحیح سال قبل با 38.2% افزایش مجدد دوره پس از انتخابات مشخص شده است.

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی با نمودارهای Tradingview

و بر مبنای کوتاه‌مدت، فروش اخیر سهام ایالات متحده 61.8 درصد از روند صعودی قبلی نسبت به سه ماهه سوم بازگشت را نشان داد و مواردی از حمایت و مقاومت کوتاه‌مدت درون روزی در سطح 50 مشاهده شد. ٪ و 38.2٪ نشانگر.

نمودار قیمت چهار ساعته داو جونز: بازیابی از ترند Q3 به تنظیم زمینه کمک می کند

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی با نمودارهای Tradingview

اگر می‌خواهید طراحی فیبوناچی اصلاحی را امتحان کنید، این ابزار در پلتفرم‌های IG موجود است و می‌توانید با یک حساب آزمایشی به آن دسترسی پیدا کنید. برای ثبت نام برای یک حساب آزمایشی با گروه IG، لطفا اینجا کلیک کنید.





منبع