فصل سود چیست و در گزارش های درآمد به دنبال چه چیزی باشیم؟


فصل سود فرصتی عالی برای معامله‌گران سهام فراهم می‌کند تا بینشی در مورد سهامی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند به دست آورند، در حالی که زمینه را برای حرکت‌های بالقوه قیمت سهام فراهم می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد فصل درآمد، تاریخ های اعلام درآمد و آنچه باید در گزارش سود به دنبال آن باشید، بیشتر بخوانید.

فصل درآمد چیست و چرا مهم است؟

فصل سود دوره‌ای است که در هر سه ماهه مالی معمولاً چندین هفته طول می‌کشد و بسیاری از بزرگترین شرکت‌های بورسی آخرین حساب‌های مالی خود را اعلام می‌کنند. گزارش سود شامل درآمد، درآمد خالص، سود هر سهم (EPS) و چشم‌انداز آینده، در میان مجموعه‌ای از سایر نقاط داده است که می‌تواند به سرمایه‌گذاران بینشی کمک کند.دیر کردن به سلامت و چشم انداز فعلی شرکت. این اطلاعات را می توان در یافت sec.gov، نشریات مالی مختلف و وب سایت های شرکت های فردی.

Eفصل آرنینگ مهم است زیرا به فعالان بازار کمک می کند تا اطلاعاتی را از شرکت هایی که در حال نظارت هستند همراه با شاخص گسترده تر جمع آوری کنند. به عنوان مثال، الف گزارش درآمد قوی اپل (AAPL) ممکن است سرمایه گذاران را افزایش دهد نزدک 100 معاملات آتی، مفهومی که در زیر با نگاه کردن به سهام bellwether بیشتر مورد بحث قرار می گیرد.

چیز دیگری که می تواند همراه با انتشار درآمد باشد، تماس درآمد است. این کنفرانس بین شرکت و تحلیلگران، مطبوعات و سرمایه گذاران است که در مورد نتیجه یک گزارش سود بحث می کند و در بسیاری از موارد، زمینه را برای سوالات مدیریت شرکت باز می کند. چنین بررسی دقیقی از گزارش ها می تواند معامله گران را قادر به دسترسی به اطلاعات بیشتر برای اطلاع بیشتر در مورد تصمیمات خود کند، اگرچه همه شرکت ها تماس های درآمدی ندارند.

فصل درآمد چه زمانی است و چه زمانی گزارش ها منتشر می شوند؟

فصل سود معمولاً چند هفته پس از پایان هر سه ماهه (دسامبر، مارس، ژوئن، سپتامبر) انجام می شود. به عبارت دیگر، فصل های سود در حدود ژانویه تا فوریه (نتایج سه ماهه چهارم)، آوریل-مه (نتایج سه ماهه اول)، جولای-آگوست (نتایج سه ماهه دوم) و اکتبر- نوامبر (نتایج سه ماهه سوم) شروع می شود، با شروع غیررسمی فصل درآمد معمولاً با علامت مشخص می شود. زمانی که بانک های بزرگ ایالات متحده نتایج را گزارش می دهند.

این معمولاً با افزایش تعداد درآمدهای منتشر شده همزمان است، در حالی که پایان غیررسمی فصل درآمد معمولاً در زمانی است که Walmart (WMT) گزارش درآمد خود را اعلام می کند.

3 موردی که باید در گزارش های سود شرکت جستجو کنید

فاکتورهای متعددی وجود دارد که باید در گزارش های سود شرکت به دنبال آنها باشید. معامله گران باید بیشتر حواسشان به عملکرد بزرگ‌ترین سهام‌های «تبلیغ» باشد، اهمیت رکود سود در یک سهم معین را درک کنند، و درک کنند که چگونه اعلام سود سهام ممکن است بر شاخص مربوطه تأثیر بگذارد، بسته به وزن اوراق بهادار معین.

1) عملکرد سهام bellwether

هنگام تجزیه و تحلیل درآمد شرکت، مهم است که مراقب آن باشید ناقوس سهامی که می تواند به عنوان معیاری برای عملکرد اقتصاد کلان در نظر گرفته شود. در حالی که وضعیت یک سهام bellwether می تواند تغییر کند زمان، بزرگترین و اکثر-شرکت‌های تاسیس شده معمولاً سهامی بی‌سابقه در نظر گرفته می‌شوند.

نمونه هایی از سهام Bellwether هستند:

  • FedEx (FDX): کالاها را برای مصرف کنندگان و مشاغل در سراسر جهان ارسال می کند
  • کاترپیلار (CAT): بزرگترین سازنده ماشین آلات سنگین جهان با توجه به قرار گرفتن در معرض گسترده آن در صنایع ساخت و ساز، تولید و کشاورزی، به ویژه در چین، به عنوان یک شرکت بزرگ در نظر گرفته شده است.
  • 3M (MMM): سنج برای سلامت بخش تولید
  • اپل (AAPL): در میان بزرگترین شرکت های جهان. برای تامین کنندگان کلیدی، به ویژه، سازندگان تراشه مهم است.

2) رکود سود

رکود سود به عنوان دو فصل متوالی y مشخص می شودسال به سال کاهش در سود شرکت با این حال، در حالی که درآمد هستند یک عامل مهم در بازده بازار سهام در بلندمدت، رکود سود لزوماً با رکود اقتصادی همزمان نیست.

نمودار زیر نشان می دهد که در گذشته شش رکود درآمدی که در ایالات متحده شاهد بودیم، تنها دو مورد با رکود اقتصادی مصادف شده بود. دایره های آبی نشان می دهد که در آن رکود درآمد بدون رکود اقتصادی وجود داشته است، در حالی که دایره های قرمز نشان دهنده محل وقوع هر دو رکود اقتصادی و درآمد هستند.

چگونه رکود سود با رکود اقتصادی مرتبط است

3) سود و وزن شاخص سهام

معامله گران باید درک کنند که چه زمانی سود معاملاتی، برخی از سهام با توجه به وزن شاخص خود تأثیر بیشتری بر شاخص گسترده تر خواهند داشت. به عنوان مثال، هنگام معامله با داوجونز، انتشار درآمد بوئینگ بر شاخص بسیار تأثیرگذار خواهد بود، در حالی که ویزا احتمالاً به دلیل وزن 9.49 درصدی اولی در مقایسه با دومی 4.41 درصدی، همانطور که در جدول نشان داده شده است، تأثیر زیادی نخواهد داشت. زیر این امر اهمیت توجه دقیق به سهام بی‌سابقه و تأثیر آن‌ها بر شاخص سهام گسترده‌تر را نشان می‌دهد.

جدول وزن شاخص سهام برای کمک به تجارت سود

تجارت در فصل سود: نکات برتر

ما یک راهنمای عمیق داریم نحوه معامله فصل سود، اما موارد مهمی که باید به خاطر بسپارید عبارتند از:

1) نتایج “مورد انتظار” را بدانید

آگاه بودن از چیست انتظار می رود با توجه به ارقام درآمد/فروش و سود هر سهم (EPS). مهم هستند زیرا الف واکنش قیمت سهام شرکت اغلب می تواند توسط مقداری که با آن آنها مجموعه ای از انتظارات تحلیلگران را شکست دادند/از دست دادند.

2) نسبت به اطلاعیه های غافلگیرکننده هوشیار باشید

هرگونه اطلاعیه غافلگیر کننده که همزمان با گزارش سود نیز می تواند بر قیمت سهام یک شرکت تأثیر بگذارد. اینها ممکن است شامل برنامه های بازخرید سهام/بازخرید سهام و همچنین راهنمایی شرکت است.

3) از اثرات سرریز بین سهام آگاه باشید

یک مثال از تأثیر سرریز می تواند این باشد که سرمایه گذار دارای سهام سازنده تراشه در سبد سهام خود باشد (به عنوان مثال Dialog Semiconductor)، درآمد اپل می تواند تأثیر قابل توجهی بر سهام داشته باشد. در نتیجه، ارزیابی سهام مرتبط با توجه به اینکه ممکن است چشم انداز یک بخش را آشکار کند، مهم است و در نتیجه جرقه چرخش بخش احتمالی را ایجاد می کند.

4) نوسانات ناشی از تحمل یک حرکت مورد انتظار را در نظر بگیرید

انجام “حرکت مورد انتظار” بر مبنای جهت دار برای یک سهام در واکنش به رویداد سود دودویی می تواند یک تلاش پربار باشد. از طرف دیگر، دیدگاهی که با توجه به نوسانات در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند سرمایه‌گذاران را برای حرکت قابل توجه بدون قرار گرفتن در سمت اشتباه نتیجه نهایی آماده کند.

فصل سود: نکات کلیدی برای سرمایه گذاران و معامله گران سهام

به طور خلاصه، فصل درآمد می تواند یک محرک تأثیرگذار در تجربه یک معامله گر باشد. اطمینان حاصل کنید که به‌منظور برنامه‌ریزی فعالانه، از زمان انتشار درآمدهای کلیدی برای شرکت‌های منفرد مطلع هستید. آگاه باشید که چگونه سهام بی‌نظیر، رکود سود بالقوه و وزن‌دهی شاخص سهام می‌توانند بر حرکت قیمت تأثیر بگذارند. به نتایج مورد انتظار برای هر سهم توجه داشته باشید، به نوسانات بالقوه بیشتر برای اهداف تحلیلی یا استراتژیک توجه داشته باشید و درک کنید که چگونه عملکرد یک سهام می تواند بر سهام دیگر (یا یک شاخص به عنوان یک کل) تأثیر بگذارد.

پیروی از این نکات کلیدی می‌تواند به معامله‌گر کمک کند تا فصل درآمد را پشت سر بگذارد و دوره را با ثبات‌تر طی کند.

سوالات متداول فصل درآمد

فصل درآمد در مورد اقتصاد جهانی به ما چه می گوید؟

تأثیر فصل سود بر اقتصاد جهانی به طیفی از عوامل، از عملکرد بخش‌های معین گرفته تا عوامل بنیادی مختلف بستگی دارد. در حالی که شرکت‌هایی که انتظارات را برآورده می‌کنند یا فراتر از آن‌ها می‌توانند منعکس کننده یک محیط قوی شرکتی باشند، بازار سهام با اقتصاد تعامل دارد به طرق مختلف – بنابراین همیشه یک رابطه قابل پیش بینی بین این دو وجود ندارد.

فصل درآمد چگونه تحت تاثیر رکود مالی است؟

رکود مالی ممکن است به طور قابل توجهی بر فصل سود تأثیر بگذارد – کاهش تقاضا برای محصولات و خدمات ناشی از رکود یا طولانی‌تر شدن آن. رکود اقتصادی به طور طبیعی می تواند به معنای شکست سود در چندین بخش باشد. با این حال، درک شده است سهام دفاعیمانند مواردی که در محصولات اصلی مصرف‌کننده یا مراقبت‌های بهداشتی قرار دارند، ممکن است در چنین پس‌زمینه‌ای با رکود بهتر برخورد کنند یا شاید حتی جذاب‌تر شوند.

آیا فصل درآمد در ایالات متحده و بریتانیا یکسان است؟

زمانی که نوبت به تاریخ فصل درآمد ایالات متحده/بریتانیا می‌شود، شرکت‌های بریتانیایی و اروپایی تمایل دارند بخش عمده‌ای از درآمد خود را حدود دو تا سه هفته پس از ایالات متحده به دست آورند.

بیشتر در مورد سهام

آیا می خواهید دانش سهام خود را بیشتر بسازید؟ حتماً مقالات بازار سهام ما را با بینش مفید و ساده در مورد تجزیه و تحلیل رایج ترین دارایی های بازار سرمایه بررسی کنید. در اینجا چند مقاله برای شروع شما وجود دارد.





منبع