عقب نشینی دلار و بازگشت S&P 500 نباید اعتماد معامله گران را تقویت کند


S&P 500، دلار، GBPUSD، USDJPY و نقاط صحبت رکود:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 141.50; نزولی طلا زیر 1680
  • برای S&P 500، هفته به بزرگترین شکاف صعودی خود از 9 نوامبر 2020 باز شده است. اما یک مانع جدی برای تقویت اعتقاد وجود دارد
  • چین انتشار تولید ناخالص داخلی 3 سه ماهه خود را به تعویق انداخته است، و مسیر اساسی را تا حدودی تغییر داده است – نه یک پس زمینه الهام بخش برای ایجاد یک بهبود واقعی

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

S&P 500 – رالی که در پشتیبانی فنی، اساسی و مشروط دچار کمبود می شود

هفته معاملاتی جدید با نوسانات استثنایی باز شده است – با یک معکوس دیگر در قطب نمای سفته بازی. هفته گذشته، نوسانات استثنایی باعث شد تا S&P 500 بین کاهش شدید و افزایش شدید حرکت کند. برای شروع این هفته جدید، یک شکاف قوی 1.55 درصدی برای شروع جلسه نیویورک وجود داشت – بزرگترین هزینه چنین هزینه ای از 9 نوامبر 2020 – اما پس از شارژ “قبل از بازار” همه چیز از بین رفت. این رالی قابل توجه بود، اما فقدان پشتیبانی فنی، بنیادی و شرایط بازار، تضاد جدی در قصد را آشکار می کند. قیمت روز دوشنبه بازار را نمی توان انکار کرد، اما عدم پیگیری S&P 500 بسیار نزدیک به کانال دو ماهه و SMA 20 روزه به نظر می رسد کاندیدای اصلی برای جایگاه بعدی باشد. ممکن است بازار به‌خوبی پیشنهادی برای سهامداران سوداگرانه داشته باشد، اما با توجه به انتظارات برای نوسانات، حجم و عملکرد دارایی‌های سرمایه‌ای تا اکتبر به طور کلی و هفته چهل و دوم سال به طور خاص، من در مورد قصد پیگیری بیشتر تردید دارم.

نمودار S&P 500 با حجم، 20 روز، 100 روز، 100 هفته SMA و شکاف روزانه (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

من نسبت به ریسک اشتهایی که برای شروع هفته شاهد بودیم به دلایلی مشکوک هستم. در جایی که کشش چشمگیرترین است (فنی)، سربار بحرانی برای ناظران نمودار باقی می ماند. در حالی که SPX در بازار باز بالاتر رفت و روند خود را تا ساعات اولیه معاملات روز دوشنبه افزایش داد، تقریباً هیچ دنباله‌ای یافت نشد که به نوبه خود بالاترین محدوده دو ماه گذشته و میانگین متحرک ساده 20 روزه را بیشتر می‌کند. . برای اضافه کردن به کمبود وزن فنی که روی احساسات کار می کنیم، دیدگاه نزدیک تری از عملکرد قیمت در عملکرد آتی emini داریم. رالی باز قبل از ایالات متحده به خوبی نشان داده شد، اما روند ادامه در معاملات فعال ناپدید شد. شرایط بازار در حال حاضر به نفع دیدگاه‌های احساساتی سوداگرانه است، اما در صورتی که این دیدگاه‌ها به انتقاد از محکومیت دامن می‌زنند، نه. شایان ذکر است که در حالی که SPX در جلسه گذشته افزایش یافت، سطوح فعالیت پس از هفته چهل و یکمین اوج نوسانات سال کاهش می یابد و پشتوانه بنیادی کلان همگی وجود ندارد – حداقل تا پایان هفته باز. شاید این توضیح می دهد که چرا S&P 500 دوشنبه قبل از شروع جلسه رسمی افزایش قیمت داشته است، اما در طول معاملات فعال همه چیز به جز سقوط کاهش یافته است.

نمودار معاملات آتی Emini S&P 500 با حجم و SMAهای 100 دوره ای (15 دقیقه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

کمی رهایی از افراط های مالی

این فقط جهش در S&P 500 نبود که در جلسه گذشته برجسته شد. بهبود کلی در دارایی‌های حساس به ریسک وجود داشت، و جهش نمی‌توانست زودتر از این اتفاق بیفتد. در حواشی وب سفته‌بازی، این بازگشت به جلوگیری از تحولات مالی جدی‌تر کمک کرد. در بازارهای FX، نوسان در احساسات به طور جدی به GBPUSD کمک کرد. در پایان هفته گذشته، برکناری اعلام شده وزیر دارایی قدیمی و عقب نشینی در مورد برخی از تهاجمی ترین موارد کوچک بودجه (مانند تغییر در افزایش مالیات شرکت ها توسط دولت جانسون) دقیقاً الهام بخش نبود. اشتیاق. به نظر می رسد جرمی هانت، صدراعظم جدید در هفته گذشته متوجه واکنش شدید بازار شده و گامی برای معکوس کردن کامل کاهش مالیات در روز دوشنبه برداشته است. آیا این برای بازگرداندن اعتماد به ثبات مالی بریتانیا کافی است؟ یا صدمات جبران ناپذیری برای محکومیت وجود دارد که صرفاً در انتظار جرقه جهانی بعدی است؟ نوسانات بالا (در زیر ATR 20 روزه است) و سربار فنی، خطر توقف بازیابی را به ویژه تهدید می کند.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله GBP/USD

نمودار GBPUSD با SMAهای 50 و 100 روزه، ATR 20 روزه و قیمت طلاکاری 2 ساله (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

منطقه وسیع تری برای کمک به سیستم مالی دوشنبه برای من، عقب نشینی عمومی از دلار آمریکا بود. مسائل مهم تری نسبت به افزایش چند دهه گرین بک در برابر ثبات مالی وجود دارد. پیامدهای عملی فشارهای تورم صادراتی و مشکلاتی که بازارهای نوظهور به دنبال تامین مالی بدهی عظیم خود هستند را نمی توان نادیده گرفت. در حالی که عقب نشینی دلار به دلیل تسکین آن مورد ستایش قرار می گیرد، هنوز روند قابل اعتمادی نیست. انگیزه سفر ارز چه بود؟ انتظارات نرخ تا کنون تزلزل نکرده است، اما شاید با جهش S&P 500 چشم انداز امنی ضعیف وجود داشته باشد. یکی دیگر از نقاط تاثیرگذار کاهش فشار سنج رکود بود. اسپرد 2-10 – تفاوت بین بازدهی 10 ساله و 2 ساله خزانه داری که برای سنجش ریسک رکود توسط بازار استفاده می شود – روز دوشنبه تعدیل شد. عقب نشینی یک روزه وجود دارد، اما بسیار نوپا است که بتوان آن را یک روند نامید.

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

نمودار شاخص دلار DXY با SMA 20 هفته ای با روکش 2 تا 10 خزانه داری معکوس (هفتگی)

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

USDJPY و ریسک رویداد – از تعادل مجدد خیلی مطمئن نباشید

یکی از معیارهای اصلی بی ثباتی مالی اخیراً که با جهش شاخص های ایالات متحده و (بسیار قابل توجه) عقب نشینی از دلار مطابقت نداشت، گسترش بیشتر USDJPY بود. آنهایی که اصول خود را به معنای واقعی کلمه ثبت می کنند، می توانند صعود بیشتر این جفت را در زمینه ریسکی که جوایز را به همراه دارد توضیح دهند، اما این سیلی آشکاری به مقامات سیاست ژاپنی است که به سادگی به عنوان مهلت ثبت نمی شود. با افزایش 0.2 درصدی دوشنبه (که مسلماً اندک)، ما با نهمین پیشرفت متوالی از دومین جفت ارز نقدشونده جهان در جهان سر و کار نداریم. این طولانی‌ترین شارژ در بیش از 11 سال گذشته است و مرزهای بالاترین نرخ ارز را که از سال 1990 تاکنون مشاهده نشده است، تحت فشار قرار می‌دهد.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله USD/JPY

نمودار USDJPY با SMAهای 20 روزه و 100 روزه و تعداد شمع متوالی (روزانه)

image5.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

اگر به دنبال تکیه گاه اساسی ملموس بعدی برای ایجاد بهبودی آزمایشی یا خنثی کردن کامل آن هستید، روز سه‌شنبه احتمالاً قوی‌ترین تسکین خود را کنار گذاشته است. با توجه به اینکه کنگره ملی خلق چین در حال برگزاری است و این داده‌ها احتمالاً دعوت‌نامه قابل توجهی را برای اسلاید مجموعه داده‌ها به همراه خواهد داشت، انتشار تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه سوم، یک داده غافلگیرکننده به نظر می‌رسد. به سختی می توان گفت که چه چیزی با بزرگترین حیرت مواجه می شود: یک لغزش بیشتر در مجموعه سلامت اقتصادی چین یا یک بازگشت معجزه آسا که شک و تردید عمیقی را برانگیخت. در این میان، اقدامات دیگری وجود دارد که باید در حرکت رو به جلو هضم شوند. نظرسنجی احساسات اقتصادی منطقه یورو از ZEW و شاخص سلامت بازار مسکن NAHB ایالات متحده دو قرائت مهم برای ناظران کلان است – اما ظرفیت حرکت بازار آنها بسیار نامشخص است. من سیر تحولات جلسه درآمد ایالات متحده را به‌عنوان گشایشی دیگر برای شک و تردید با گزارش نتفلیکس پس از پایان آن که همچنان وزن FAANG را پشت سر گذاشته است، تماشا خواهم کرد.

ریسک رویداد کلان بحرانی در تقویم اقتصادی جهانی برای هفته آینده

image6.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع