عقب نشینی بازدهی آمریکا از طلا حمایت می کند، اما برای چه مدت؟ تنظیمات قیمت XAU/USD، XAU/EUR


طلا، XAU/USD، XAU/EUR – اقدام قیمت:

  • XAU/دلار آمریکا به لطف عقب نشینی بازدهی خزانه داری ایالات متحده، بالاتر از حمایت حیاتی قرار دارد.
  • XAU/یورو در منطقه مقاومت کلیدی مبارزه کرده است.
  • چشم انداز و سطوح کلیدی برای تماشا در XAU/USD و XAU/EUR چیست؟

پیشنهاد مانیش جرادی

نحوه معامله طلا

طلا روز سه‌شنبه افزایش یافت و کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا را پس از توافقی در واشنگتن برای افزایش سقف بدهی دولت دنبال کرد که به طور بالقوه مانع از نکول فاجعه‌بار دولت می‌شود. اما آیا روند نزولی کوتاه مدت فلز زرد به پایان رسیده است؟

بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا که نزدیک به پایان است، به شدت کاهش یافت، حتی در شرایطی که این توافق باید از کنگره قبل از 5 ژوئن، زمانی که وزارت خزانه داری ممکن است بودجه لازم برای پرداخت بدهی های خود را تمام کند، به دست آورد. رای گیری در این مورد است انتظار می رود روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان برگزار شود که به سنا فرصت می دهد تا قبل از 5 ژوئن آن را بررسی کند.

نمودار 240 دقیقه ای XAU/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView; یادداشت ها در پایین صفحه.

با این حال، افزایش قیمت طلا می تواند با افزایش احتمال افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در نشست بعدی خود محدود شود. بر اساس ابزار CME FedWatch، بازارها با احتمال 60 درصدی برای افزایش 25 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن در مقایسه با 25 درصد حدود یک هفته پیش، قیمت گذاری می کنند.

نمودار روزانه XAU/USD

image2.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView; یادداشت ها در پایین صفحه.

XAU/USD: روند کوتاه مدت کاهشی است

در نمودارهای فنی، XAU/USD از اوایل ماه مه در نمودارهای 240 دقیقه‌ای در یک کانال روند نزولی کاملاً تعریف‌شده باقی می‌ماند، نقطه‌ای که با نمودارهای شمعی کدگذاری‌شده رنگی، بر اساس شاخص‌های روند/تحرک تقویت می‌شود. برای محو شدن فشار نزولی فوری، فلز زرد باید از ناحیه 1985-2000 (شامل میانگین متحرک دوره 200 و اوج اواخر مارس در نمودارهای 240 دقیقه ای) شکسته شود.

نمودار روزانه XAU/USD

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

در نمودارهای روزانه، همانطور که نمودارهای شمعدانی با کد رنگی نشان می‌دهند، روند به مرحله تثبیت در ساختار کلی صعودی رفته است. اگر تاریخ راهنما باشد، ادغام می تواند از چند روز تا چند هفته ادامه یابد. تا کنون، طلا در حدود سال 1930 بالاتر از یک بالشتک کاملاً قوی نگه داشته است، از جمله خط روند صعودی از پایان سال 2022، میانگین متحرک 89 روزه، و لبه پایین ابر ایچیموکو در نمودارهای روزانه. این حمایت بسیار مهم است و هر وقفه زیر می تواند دری را به سوی میانگین متحرک 200 روزه (اکنون در حدود 1835) باز کند.

نمودار 240 دقیقه ای XAU/USD

image4.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

فراتر از نمودارهای روزانه، در ماه های اخیر، حرکت در نمودارهای بازه زمانی بالاتر نگران کننده بوده است – به روز رسانی قبلی در 28 مارس، 16 آوریل، 24 آوریل، 10 می، 17 می، و جدیدترین “آیا تصحیح نزولی در طلا تمام شده است” را ببینید. ؟»، منتشر شده در 22 مه.

نمودار ماهانه XAU/EUR

image5.png

نمودار ایجاد شده توسط مانیش جرادی با استفاده از TradingView

XAU/EUR: شتاب آهسته در نمودارهای بازه زمانی بالاتر

مانند مورد XAU/USD، حرکت در نمودارهای بازه زمانی بالاتر کاهش یافته است، حتی با اینکه XAU/EUR در ماه‌های اخیر به بالاترین حد خود رسیده است. اخیراً، طلا نتوانسته است در برابر یورو از بالاترین سطح مارس 1865-1885 عبور کند. هر گونه شکست به زیر خط روند صعودی از اوایل سال 2021 (در حدود 1725) نشان می دهد که فشار صعودی بر حسب XAU/EUR کاهش یافته است.

توجه: در نمودارهای کد رنگی بالا، شمع های آبی یک فاز صعودی را نشان می دهند. شمع های قرمز نشان دهنده فاز نزولی هستند. شمع های خاکستری به عنوان فازهای تثبیت (در یک فاز صعودی یا نزولی) عمل می کنند، اما گاهی اوقات تمایل دارند در پایان یک روند شکل بگیرند. توجه: رنگ های شمع پیش بینی کننده نیستند – آنها فقط روند فعلی را نشان می دهند. در واقع، رنگ شمع می تواند در نوار بعدی تغییر کند. الگوهای کاذب می توانند در حدود میانگین متحرک 200 دوره ای، یا حول محور حمایت/مقاومت و/یا در بازار جانبی/متوقف رخ دهند. نویسنده صحت اطلاعات را تضمین نمی کند. عملکرد گذشته است، نشان دهنده عملکرد آینده نیست. کاربران اطلاعات این کار را با مسئولیت خود انجام می دهند.

پیشنهاد مانیش جرادی

مبانی تجارت روند

— نوشته شده توسط مانیش جرادی، استراتژیست DailyFX.com

— با جرادی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JaradiManish





منبع