طولانی EUR/GBP – تفاوت های نرخ بهره و قیمت گذاری بازار: فرصت های معاملاتی برتر


پس از پایان قوی سال 2021 برای پوند، سال 2022 شاهد تغییر در ثروت خرس‌های EUR/GBP بود. این تا حدی به دلیل افزایش بیش از حد بازار در افزایش نرخ‌ها از سوی بانک انگلستان (BoE) در اواخر سال 2021 است که از آن زمان خود را در اقدام قیمت EUR/GBP معرفی کرده است. تعصب من برای افزایش ارزش یورو در برابر پوند انگلیس ناشی از تفاوت نرخ بهره فعلی بین بانک مرکزی اروپا (ECB) و BoE است. با نگاهی به نمودار زیر، می‌توانیم شاهد افزایش پیوسته EUR/GBP در پس‌زمینه یک BoE نسبتاً جنگ‌طلب و یک بانک مرکزی اروپای ضعیف باشیم.

EUR/GBP (صورتی) در مقابل نرخ سپرده بانک مرکزی اروپا (بنفش) و نرخ بانک BOE (زرد)

طولانی EUR/GBP - تفاوت های نرخ بهره و قیمت گذاری بازار: فرصت های معاملاتی برتر

نمودار تهیه شده توسط Warren Venketas، Refinitiv

اکنون که سه ماهه دوم به پایان رسیده است، به نظر می رسد رویکرد صبورانه بانک مرکزی اروپا به سمت اقدامات سختگیرانه تر تغییر می کند. این امر (در تئوری) باید از یورو حمایت کند که در میان چندین باد مخالف در منطقه یورو از جمله درگیری روسیه/اوکراین و همچنین نگرانی‌هایش در مورد بازده اوراق قرضه اتحادیه اروپا در برابر استرلینگ انعطاف‌پذیر بوده است. ECB پشت سر است منحنی و اگر بیشتر به تعویق بیفتد، افزایش نرخ های بالاتر ضروری است – با هزینه اقتصادی قابل توجه.

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار هفتگی EUR/GBP

طولانی EUR/GBP - تفاوت های نرخ بهره و قیمت گذاری بازار: فرصت های معاملاتی برتر

نمودار تهیه شده توسط Warren Venketas، IG

نمای بلندمدت در نمودار هفتگی چندین فتیله بالایی بلند را اخیراً نشان می دهد که ممکن است به نزولی کوتاه مدت اشاره کند، اما اینها چشم انداز بلندمدت صعودی را از بین نمی برند. EMA همگرا (20 و 50 روزه با رنگ آبی مشخص شده است) می تواند به یک کراس اوور صعودی تبدیل شود که تعصب صعودی را بیشتر می کند. من به دنبال یک بسته تایید هفتگی بالاتر از منطقه مقاومت روانی 0.8600 برای اعتبار بیشتر با یک هدف محدود در اهداف مقاومت بعدی خواهم بود.

نمودار روزانه EUR/GBP

طولانی EUR/GBP - تفاوت های نرخ بهره و قیمت گذاری بازار: فرصت های معاملاتی برتر

نمودار تهیه شده توسط Warren Venketas، IG

نمودار روزانه تقریباً همان نمودار هفتگی EUR/GBP را با الگوی نمودار گوه ای در حال افزایش (سیاه) منعکس می کند که به نزولی احتمالی کوتاه مدت اشاره دارد. شکستن زیر سطح حمایت گوه ممکن است این اصلاح نزولی را احتمالا به سمت 0.8530 و 0.8500 آغاز کند، در حالی که حرکت فراتر از 0.8500 می تواند نمای بلند مدت را باطل کند. در حال حاضر، اهداف مقاومت کوتاه‌مدت (0.8600 و 0.8721) همچنان به نفع خود باقی می‌مانند، زیرا ما منتظر تغییرات در پویایی سیاست‌های پولی بنیادی در اروپا و بریتانیا هستیم.

سطوح مقاومت کلیدی:

-0.8721

-0.8600

سطوح پشتیبانی کلیدی:

-EMA 20 روزه

-0.8530

-EMA 50 روزه

-0.8500





منبع