طلا و نفت خام در انتظار شکست دلار برای تعهد خود هستند


نقاط صحبت طلا، GDL، نفت و دلار:

  • چشم انداز بازار: طلا نزولی زیر 1840; WTI نفت خام محدوده بین 79 تا 71
  • دلار ابزار اصلی قیمت گذاری برای اکثر کالاهای جهانی است که کاهش غیرمنتظره ای را برای توسعه طلا و طلا ایجاد کرده است. روغن
  • طلا درست بالای 38.2 درصد فیب موج صعودی سه ماهه گذشته در 1839 مستقر است در حالی که نفت WTI مستقر در ایالات متحده در حال فرو رفتن به سمت تراکم گسترده بین 79 و 71 است.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله طلا

برای کسانی که تحلیل بنیادی را دنبال می‌کنند – یا صرفاً از آن لذت می‌برند، رایج‌ترین سوالی که می‌پرسند این است: چه چیزی در حال حاضر بازار را هدایت می‌کند. وقتی صحبت از کالاهای برتر جهانی می شود، اولین فکر معمولاً ملاحظات آکادمیک «عرضه و تقاضا» است. در حالی که اینها مفاهیم اساسی هستند، تأثیر شاید ابتدایی تری وجود دارد که اغلب در ابزار قیمت گذاری نادیده گرفته می شود. در حالی که شما می توانید نفت و طلا را در اکثر ارزهای اصلی بخرید. قیمت گذاری جهانی این کالاها معمولاً به دلار آمریکا انجام می شود. که می تواند بر مسیر این دارایی های مهم که به ترتیب از اقدامات اساسی اقتصاد و نظام مالی محسوب می شوند، تأثیر جدی بگذارد.

با در نظر گرفتن این رابطه، در زیر نمودار روزانه قرارداد آتی طلا فعال در Comex با شاخص دلار DXY پوشانده شده است. از نظر فنی، قیمت این فلز به واحد پولی است که به عنوان «نرخ مبادله» XAU/USD ارائه می‌شود. معکوس کردن سمت دلار نمودار، همسویی قوی بین این دو معیار را با همبستگی ثابت 20 روزه (معادل یک ماه معاملاتی) 0.96- نشان می دهد که معیار بسیار بالایی از رابطه (معکوس) است. این رابطه را باید در نظر گرفت زیرا ما صبورانه – یا بی‌صبرانه – منتظر حرکت بعدی طلا هستیم زیرا بالاتر از 38.2 درصد اصلاح فیبوناچی ناشی از افزایش 21 درصدی شارژ بین 3 نوامبر تا 2 فوریه است. به خصوص وقتی صحبت از طلا می شود که بیشتر نقش جایگزینی برای ارزهای سنتی را ایفا می کند، رابطه با دلار به ویژه برای ایجاد اعتقاد مهم است.

نمودار آتی طلا با حجم، SMAهای 20 و 100 روزه، اختلاف 20 روزه با DXY (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

با نگاهی به «مشتق» دیگری از این فلز گرانبها، عملکرد GLD ETF از ساختار فنی بسیار مشابهی پیروی می کند که با افزایش تقریبی 21 درصدی بین نوامبر و فوریه، به 38.2 درصد فیب آن مسیر فوق الذکر در سه دوره گذشته بازگشت. هفته ها آنچه از بازار مشتقه برای من جالب است، مشارکت و اقدامات موقعیت یابی است. به دلیل یک حمله سایبری، چند هفته است که گزارش تعهد معامله‌گران از CFTC را نداریم، اما علاقه باز پشت طلا روند افزایش پیوسته مشارکت در بازار آتی را شکسته و به پایین‌ترین حد خود رسیده است. به صورت ماهانه) از ماه می 2020. از طریق ETF، حجم کوتاه GLD را از طریق FINRA اندازه گیری می کنیم. این می تواند برای نشان دادن اشتهای سوداگرانه بازار در تکیه بر یک نشانگر برجسته برای این دارایی زیربنایی خاص مفید باشد. با تطبیق این معیار، حجم کوتاه 5 روزه (برابر با یک هفته معاملاتی) GLD به حدود 550000 سهم کاهش یافته است که کمترین میزان از دوره تعطیلات (30 دسامبر) و قبل از آن 7 نوامبر است. آیا خرس ها معتقدند که به میزان عقب نشینی فلز رسیده ایم؟

نمودار ETF GLD با حجم، SMAهای 20 و 100 روزه، حجم کوتاه (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

وقتی صحبت از تأثیرات اساسی بر نفت خام می‌شود، تابع عرضه/تقاضا محرک بسیار مهم‌تری نسبت به فلزات گرانبهای آن است. با این اوصاف، تغییرات در اعداد موجودی انبارهای ایالات متحده و تهدیدهای روسیه برای کاهش تولید به منظور اعمال نفوذ بر تورم جهانی به اندازه کافی برای حل سه ماه ازدحام مشخص – که اتفاقاً در یک گوه بسیار بزرگ‌تر هم قرار می‌گیرد – موثر نبوده است. یک بار دیگر، من شاخص دلار DXY را روی نمودار نفتی زیر قرار دادم، اما این بار جزء ارز معکوس شده است. به طور قابل توجهی، واگرایی قابل توجهی در مسیر ارز (افت شدید) و کالا (که یکسان شد) وجود داشت. محرک دلار، تعدیل حق بیمه ای بود که به انتظارات نرخ بهره تعلق می گرفت. این انتظارات نرخ از طریق تورم اقلام ضروری مانند تولیدات نفتی و همچنین چشم انداز فعالیت های اقتصادی مشخص می شود. با مقایسه عملکرد این دو، به نظر می رسد که بازار از قبل از کاهش فشارهای تورمی بالادستی با عقب نشینی نفت خام آگاه بوده و نگرانی جدی از توقیف اقتصادی وجود ندارد، در غیر این صورت جنبه تقاضای قیمت گذاری نفت خام پاسخ می داد. با این وجود، اگر قرار بود دلار به یک صعود واقعی بازگردد. احتمالاً فشار نزولی را به نفت و آن کف محدوده 72 بازگرداند، چه از طریق توجه به قیمت گذاری عملکردی و چه از طریق ریسک گریزی که دارایی های وابسته به رشد را کاهش می دهد.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه تجارت نفت

نمودار معاملات آتی نفت WTI ایالات متحده با حجم، SMA 100 روزه، روکش شده با دلار معکوس (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





منبع