طلا و داوجونز پس از ترس از بازارهای بانک مرکزی اروپا، تغییر مسیر XAU/USD سقوط کردند؟


طلا، XAU/USD، داوجونز، بانک مرکزی اروپا، افزایش گوه – بازار آسیا و اقیانوسیه باز

  • طلا و داو جونز پس از کشتار بانک های مرکزی در اروپا غرق شد
  • قابل توجه ترین بانک مرکزی اروپا بود که از طرف شاهین غافلگیر شد
  • XAU/دلار آمریکا زیر Rising Wedge می شکند و به خطر برگشت اشاره می کند

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

ویژگی های معامله گران موفق

جلسه توجیهی بازار آسیا و اقیانوسیه – طلا، داوجونز به عنوان بانک های مرکزی در اروپا افزایش می یابند

قیمت طلا روز پنجشنبه 1.7 درصد کاهش یافت و بدترین عملکرد یک روزه در 3 ماه گذشته را به ثبت رساند. فلز زرد ضد فیات در طول 24 ساعت شلوغ تصمیمات نرخ بهره بانک مرکزی در سراسر معاملات اروپا تحت فشار قرار گرفت. اینها شامل بانک ملی سوئیس، بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا بود. این نیز پس از فدرال رزرو در روز چهارشنبه به دنبال آن بود نرخ های افزایش یافته.

SNB، BoE و ECB همگی نرخ های بهره را افزایش دادند تا با وجود افزایش نگرانی ها در مورد وضعیت رشد جهانی، به نبرد علیه بالاترین تورم در دهه های اخیر ادامه دهند. قابل توجه ترین این سه بانک مرکزی اروپا بود که با موضعی بسیار تهاجمی تر از حد انتظار بازارها را غافلگیر کرد. بانک مرکزی گفت که با تجدید نظر در پیش بینی های تورم رو به بالا، نرخ ها “باید به طور قابل توجهی افزایش یابد، با سرعت ثابت”.

تنها در 24 ساعت، بازارها بیش از 30 واحد پایه در انقباضات مورد انتظار بانک مرکزی اروپا در یک سال آینده اضافه کردند. این برای فلز زرد ضد فیات که امسال توسط بانک‌های مرکزی با افزایش نرخ‌های بهره و افزایش بازده اوراق قرضه دولتی تحت فشار قرار گرفته بود، خوب نبود. ECB جنگ طلب تر همچنین ریسک گریزی را القا کرد و بازارهای سهام را افت کرد. در وال استریت، داوجونز 2.35 درصد سقوط کرد. این امر تقاضا برای دلار آمریکا را افزایش داد و بر طلا فشار بیشتری وارد کرد.

افزایش بانک های مرکزی در اروپا و ایجاد ریسک گریزی

افزایش بانک های مرکزی در اروپا و ایجاد ریسک گریزی

نمودار ایجاد شده در TradingView

جلسه معاملاتی روز جمعه آسیا و اقیانوسیه – همه چشم ها به احساسات

جلسه معاملاتی روز جمعه آسیا و اقیانوسیه فاقد ریسک رویداد اقتصادی قابل توجهی است. که تمرکز معامله گران را روی ریسک پذیری عمومی قرار می دهد. عملکرد ضعیف بازارهای سهام در طول جلسه وال استریت، شاخص Nikkei 225، ASX 200 و Hang Seng را آسیب پذیر می کند. اگر این امر باعث افزایش تقاضا برای دلار آمریکا شود، زیرا معامله گران به دنبال سرپناهی هستند، طلا در معرض خطر افزایش کاهش آن است.

تحلیل تکنیکال طلا

در نمودار روزانه، قیمت طلا تحت الگوی نمودار نزولی Rising Wedge شکسته شد. این امر XAU/USD را در معرض خطر قرار می دهد، به خصوص اگر قیمت ها تایید نزولی پیدا کنند. این همچنین به دنبال واگرایی RSI منفی است که نشان می‌دهد حرکت صعودی در حال محو شدن است. پاک کردن پشتیبانی فوری، که سطح اصلاحی فیبوناچی 23.6% در 1775 است، میانگین متحرک ساده 50 روزه را نشان می دهد. دومی می تواند تمرکز صعودی کوتاه مدت را بازگرداند.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

نحوه معامله طلا

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع