طلا در برابر افزایش بازدهی و دلار آمریکا زانو خم می کند. آیا ادعاهای اولیه بیکاری باعث بازگشت مجدد می شود؟


طلا، دلار آمریکا، بازده خزانه، تورم، مطالبات اولیه بیکاری چشم انداز فنی – نکات قابل بحث

  • قیمت طلا در معاملات APAC تحت فشار باقی می‌ماند، زیرا دلار قوی و بازدهی بالاتر تاثیر می‌گذارد
  • داده‌های اولیه ادعاهای بیکاری در دست بررسی است، و تعداد بالاتر به طور بالقوه باعث افزایش مجدد می‌شود
  • XAU/USD به سطوح بحرانی نزدیک می شود که ممکن است جهت قیمت را در کوتاه مدت دیکته کند




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 5% 4% 5%
هفتگی 13% -10% 8%

قیمت طلا در روز چهارشنبه حدود 1.3 درصد کاهش یافت زیرا بازدهی بالاتر خزانه داری و افزایش ارزش دلار آمریکا باعث افزایش باد مخالف به این فلز شد. این حرکت سودهای دو روز گذشته را از بین برد و قیمت ها را به پایین ترین سطح ماه اکتبر نزدیک به 1628 کشاند. اکنون، پایین ترین سطح 2022 از سپتامبر در 1614.92 در فاصله قابل توجهی قرار دارد و فرصتی فریبنده برای هدف قرار دادن سطح 1600 برای خرس های شمش فراهم می کند.

پس از آنکه گزارش تورم بالاتر از حد انتظار از اقیانوس اطلس عبور کرد و موجی از فروش اوراق قرضه را ایجاد کرد، بازدهی خزانه داری 2 ساله حساس به سیاست، بالای 4.5 درصد بسته شد. شاخص قیمت مصرف کننده بریتانیا (CPI) در ماه سپتامبر نسبت به سال قبل از 10.1 درصد عبور کرد. این مقدار کمی بالاتر از پیش بینی اجماع 10.0٪ بود. معامله گران نرخ بهره، تورم داغ بریتانیا را به عنوان یک سیگنال جنگ طلبانه برای فدرال رزرو می دانند.

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

نرخ های بهره بالاتر برای طلا، یک دارایی بدون بهره، خبر بدی می دهد. حتی بیشتر از آن برای نرخ های بالاتر ایالات متحده (به دلیل تأثیر بر دلار آمریکا، بدون ذکر اندازه بازار خزانه داری). با این حال، قیمت طلا ممکن است در کوتاه مدت با مشکل مواجه شود تا زمانی که داده های اقتصادی نشان دهد که تورم ممکن است به زودی کاهش یابد. این می تواند از یک چاپ داده های اقتصادی با تاثیر بالا از ایالات متحده باشد، اما تقویم فقط اعداد بازار کار با فرکانس بالا را ارائه می دهد.

افزایش تقاضای اولیه بیکاری در ایالات متحده احتمالاً باعث عقب نشینی در شرط بندی های FOMC خواهد شد که راه را برای افزایش قیمت شمش باز می کند. این داده ها برای هفته منتهی به 15 اکتبر در ساعت 12:30 UTC منتشر می شود. بر اساس نظرسنجی بلومبرگ، تحلیلگران انتظار دارند 230 هزار ادعای اولیه را ببینند. این از 228 هزار در هفته قبل افزایش می یابد. با این حال، احتمالاً برای فرستادن شمش بالاتر، رقمی بالاتر از حد انتظار نیاز است.

توصیه شده توسط توماس وست واتر

برترین درس های تجارت

چشم انداز فنی طلا

طلا در مسیر آزمایش پایین ترین سطح ماه سپتامبر (1614.92) قرار دارد و قیمت ها در محدوده 1 درصد از سطح قرار دارند در حالی که در معاملات آسیا و اقیانوسیه روند کاهشی دارند. نوسانگرهای MACD و RSI هر دو روند پایین تری دارند که بر حرکت نزولی حرکت تاکید می کند. سطح روانی 1600 یک آزمون بزرگ برای XAU خواهد بود اگر سطح سپتامبر شکسته شود.

از طرف دیگر، این سطوح ممکن است نقطه‌ای برای بازگشت قیمت‌ها باشد. در این صورت، اصلاحات فیبوناچی 23.6% و 38.2% و میانگین متحرک ساده 20 روزه و 50 روزه کاهش یافته به عنوان مقاومت بالقوه روی میز قرار دارند.

نمودار روزانه XAU/USD

نمودار، نمودار خط، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع