طلا حمایت خود را حفظ می کند زیرا نقره به پایین ترین سطح دو ساله می رسد


چشم انداز فنی هفتگی طلا: خنثی

  • قیمت طلا از حمایت روانی در یک مقطع بحرانی که نقطه محوری برای حرکت قریب الوقوع است باز می گردد.
  • قدرت دلار آمریکا XAU/USD را در نزدیکی نگه می‌دارد – اسکناس امن به عنوان یک محرک برجسته در حرکت قیمت باقی می‌ماند
  • معاملات آتی نقره به پایین‌ترین حد دو سال اخیر سقوط کرد، اما مقاومت قبلی حرکت نزولی را محدود کرد

طلا (XAU/USD) تجزیه و تحلیل فنی

پس از 5 ماه زیان، آتی طلا پیش از اینکه حمایت خود را پیدا کند، به کاهش خود ادامه داد دلار1700 سطح روانی این هفته. از نمودار چهار ساعته، آن پرش قوی به ساخت a منجر شد تشکیل چکش، که منجر به ادامه روند افزایشی تا پایان هفته شد. مانند انقباض پولی جهانی و یک شاهین فدرال رزرو درایو قدرت USD، جذابیت پناهگاه امن دلار همچنان تهدیدی برای فلز زرد است.

چندین سطح فنی کلیدی برای طلا همچنان در جریان هستند اقدام قیمتو حرکت به بالای 1736 دلار می تواند در را برای آزمایش مجدد 23.6٪ باز کند. سطح فیبوناچی از حرکت 2008 – 2022 در 1756.9 دلار. شکسته شدن این سطح، 1772 دلار را بازگرداند و پس از آن مقاومت سطح روانی با سطح 1800 دلار به تصویر بازمی گردد.

طلا (XAU/USD) نمودار چهار ساعته آینده

پیش‌بینی قیمت طلا: طلا با کاهش نقره به پایین‌ترین سطح دو ساله، حمایت خود را حفظ می‌کند

نمودار تهیه شده توسط تامی دا کوستا با استفاده از TradingView

تصویر بزرگتر – سوال بزرگ این است که گاوها تا چه مدت می توانند قیمت طلا را بالاتر از حمایت کلیدی نگه دارند؟ منطقه ای که از 1680 تا 1700 اجرا می شود، در چند سال گذشته چندین بار در بازی بوده است، از زمانی که طلا در تابستان 2020 به فروش رسید. این منطقه هفته گذشته دوباره در جریان بود زیرا خریداران به روانی 1700 دلاری پاسخ دادند. اما این روند از زمان شکست در اوج در فوریه به طور قابل توجهی نزولی بوده است و این سوال باقی می ماند که آیا گاوها می توانند خونریزی را در سطح 1680-1700 متوقف کنند.

طلا (XAU/USD) آینده نمودار هفتگی

پیش‌بینی قیمت طلا: طلا با کاهش نقره به پایین‌ترین سطح دو ساله، حمایت خود را حفظ می‌کند

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; طلا در Tradingview

آتی نقره ای به منطقه کلیدی بلندمدت می رود

قیمت نقره در این هفته کاهش شدیدی را تجربه کرد و همچنان به فروش از زمان نزولی ادامه داد. شمعدان غرق کننده در اواسط ماه گذشته در نمودار روزانه نشان داده شد. از آن زمان، فروشندگان تحت کنترل بوده اند و این هفته قیمت ها را به پایین ترین حد در دو سال اخیر رساندند. حمایت در نهایت در حدود سطح روانی 17.50 دلار شکل گرفت که منجر به جهش در روز جمعه شد. اما تا کنون فروشندگان در یک اصلاح فیبوناچی کلیدی که روی 18.18 ترسیم شده است پاسخ داده اند و قبلاً به تنظیم پشتیبانی کمک کرده بودند.

این اصلاح فیبوناچی از نظر منشأ بلندمدت است، اما برای معامله‌گران فنی علاقه زیادی دارد. با توجه به این واقعیت که نشانگر 50 درصد به رسیدن به اوج در سال های تقویمی 2020 و 2021 کمک کرد، قیمت ها اکنون بین 76.4 تا 78.6 درصد باقی مانده است. اصلاحات فیبوناچی، که قبلاً به ایجاد مقاومت در اواخر سال 2019 و اوایل سال 2020 کمک کرده بود.

نقره (XAG/USD) ماهنامه آتی چارت سازمانی

پیش‌بینی قیمت طلا: طلا با کاهش نقره به پایین‌ترین سطح دو ساله، حمایت خود را حفظ می‌کند

نمودار تهیه شده توسط تامی دا کوستا با استفاده از TradingView

— نوشته شده توسط Tammy Da Costa، ​​تحلیلگر DailyFX.com

با تامی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @Tams707





منبع