طراحی داخلی مطب روانشناسی

نیاز افراد به آرامش، امنیت و راحتی نیاز به طراحی فضاهایی که در آن ها قرار می گیرند را به امری ضروری و مهم تبدیل ساخته است. محیط کاری شما هر چقدر قدیمی و از نظر شما فرسوده باشد می توان تنها با رعایت برخی از موارد انرا به محیطی کاملا شاد و سر زنده و مدرن تبدیل کرد.دکوراسیون دفتر کار شما دقیقا تاثیر مستقیمی بروی روحیه شما خواهد داشت.شک نکنید مبحث طراحی داخلی مطب می تواند یکی از مهمترین عامل های جذب بیمار به سمت شما باشد. گروه معماری آوگون به شما این اطمینان را می دهد که از آغاز مرحله ی طراحی تا اجرا و اتمام پروژه همراه و همگام با شما خواهد بود. این بهترین تبلیغ و در واقع موثر ترین تبلیغی است که در واقع به صورت غیر مستقیم می توان برای هر مطبی انجام داد و با جلب اطمینان بیمار کاری کرد که نه تنها دفعات بعدی به انجا مراجعه کند بلکه ان مطب را نیز به دیگر دوستان و آشنایان خود پیشنهاد دهد.شک نکنید هزینه ای که برای مبحث طراحی داخلی مطب خود انجام می دهید در واقع یک نوع سرمایه گذاری خواهد بود. به این ترتیب هم دیواری داشتیم که در بدو ورود توجه مخاطب را جلب میکرد و هم به دلیل سادگی سایر قسمت ها از اغتشاش بصری جلوگیری کردیم .پترن روی دیوار از تقاطع خطوط مورب ایجاد شد و در میانه ی آنها آینه را به کار بردیم .

به طور ایدهآل، دکوراسیون باید انواع آمار جمعیتی بیماران را منعکس کند؛ برای مثال، طراحی داخلی مطب پزشک اطفال باید دارای اسباببازیهای بادوام و امن، تلفنهای همراه جالب برای بازی، جداول فعالیت ذهنی، نقاشیهای دیواری رنگارنگ، یک مجموعه تلویزیونی با فیلمهای کارتونی و موارد دیگری که اطفال را سرگرم میکند باشد. مثلا در ایجاد یک فضای دکوراتیو می توانند یک سنگ گران قیمت انتخاب کنند و یا یک کاغذ دیواری و یا یک پوستر چاپی و سفارشی ولی هر سه گزینه یک کیفیت زیبایی را در فضا ایجاد کند و تفاوت در قیمت آن قدر تاثیرگذار نباشد. در واقع همانطور که پیش تر گفتیم بیمارانی که برای حل مشکلات روحی به مراکز روانشناسی مراجعه میکنند نسبت به بیمارانی که برای حل مشکلات جسمی و زیبایی به مطب های پزشکی میروند، نیاز بیشتری به حضور در محیطی آرامش بخش و صمیمی دارند. در سازماندهی فضاها، نسبت به استاندارد های فضاهای درمانی آگاه باشد، روانشناسی رنگ ها را بداند، نیازها و خواسته های پزشک، کارمندان و مهم تر از همه مراجعه کنندگان را بر طراحی لحاظ کرده و خلاق و پویا باشد. هر یونیت باید فضای مستقلی داشته باشد، برای تفکیک آنها میتوان به جای دیوارهای صلب از پارتیشنهای منعطف و دکوراتیو استفاده کرد.

با توجه به تحقیقات انجام شده توسط محققان طراحی صحیح و استاندارد مراکز درمانی، کلینیک ها و مطب ها می تواند بخش عظیمی از این استرس ها را تحت کنترل گرفته و تا حد امکان درد و فشار ناشی از بیماری و حضور در این مکان را کاهش دهد. بیماران این روزها به دلیل تعدد مطب ها و مراکز درمانی به دنبال محیطی آرامش بخش و جایی هستند که بتوان به ان اعتماد و اطمینان کرد. یکی از فضاهای داخلی که افراد در طی روز ممکن است با آن سر و کار داشته باشند، مراکز درمانی مانند کلینیک ها و مطب ها می باشد. یکی از توصیه های خط معمار به کاربرانش این است که پیش از تصمیم قطعی و نهایی خود برای انتخاب دفتر معماری، جهت انجام پروژه خود، بررسی پروژه های پیشین و نمونه طراحی مطب و کلینیک و سایر پروژه های طراحی و اجرا شده توسط آن مجموعه می باشد.

به هر حال من همیشه در کنار کار دندانپزشکی، مطالعاتم را در حوزه معماری پیگیری میکردم و زمانی که خانواده تصمیم گرفتند خانهای بسازند، فرصت پیاده کردن این اطلاعات و عملی کردن دانستههایم پیدا شد. قرار گرفتن بیشتر در معرض نور خورشید و به هم ریختگی کمتر اثر آرام بخشی بر بازدیدکنندگان دفتر شما دارد. استفاده نکردن از نور مصنوعی، هم به نفع بیماران است و هم به نفع کارکنان! امکان کنترل تردد افراد به فضای درمان و ورود و خروج آنها توسط منشی وجود داشته باشد. از طرفی دیگر امروزه با توجه به این که افراد هزینه های زیادی را جهت درمان خود پرداخت می کنند، در مقابل آن انتظار دارند تا به کلینیک و یا مطبی که مراجعه می کنند تا حد امکان راحت بوده، از نظر بصری نیز زیبا باشد و مهم تر از همه از حضور در آن جا احساس رضایت و آرامش داشته باشند. با توجه به نوع مطب و کلینیک ممکن است اتاقی برای درمان و عملیات سرپایی وجود داشته باشد.

ما با تسلط کامل به علم رنگ ها و همچنین با در نظر گرفتن علکم فنگ شویی سعی خواهیم کرد تا طرحی بی نظیر و در عین حال مدرن و شیک را برای مطب های شما پیاده سازی کنیم. ما کاری خواهیم کرد تا بیمار شما در مدت زمان حضورش در آنجا احساس امنیت خاطر داشته باشد و با دلگرمی خاصی در انجا به انتظار نوبت خود بنشیند. در فضاهای درمانی اغلب از رنگ های روشن و ملایم به کار برده می شود زیرا اغلب بیمارانی که به مطب مراجعه میکنند اضطراب و استرس دارند و در نتیجه انتخاب صحیح رنگ ها می تواند به کاهش استرس آنان کمک کند ، رنگ سفید یکی از پر کاربرد ترین رنگ ها در طراحی داخلی مطب می باشد و در کنار آن میتوان از تنالیته های روشن رنگ سبز آبی و غیره نیز استفاده کرد . بهتر است فضای پذیرش مطب در جایگاهی طراحی شود که پرسنل بتوانند کنترل و دید مناسبی بر روی سالن انتظار ، رفت و آمدها و درب های ورودی و خروجی داشته باشند .طراحی پیشخوان پذیرش نیز با توجه به کاربری مطب و نوع خدمات مطب به طور انحصاری طراحی شود .کانتر پذیرش علاوه بر رنگ و ظاهر مناسب باید استانداردهای لازم را نیز داشته باشدوبه عنوان مثال ، فضایی برای رفت و آمد پرسنل ،ارتفاع کانتر ، محلی برای یادداشت کردن و پر کردن فرم های مربوطه و .. از جمله استانداردهای لازم برای طراحی کانتر می باشد .

تقریبا همه کسانی که حتی یک بار تجربه طراحی مطب را داشته اند و حتی مراجعین، به خوبی می دانند که اتاق انتظار مطب، یکی از پر استرس ترین محیط ها می باشد. فضای اتاق پزشک نیز باعث ایجاد استرس در کودکان می شوند از این رو بهتر است در این فضا از المان های کارتونی و کودکانه و فانتزی استفاده شود که کودک پس از ورود به اتاق احساس ترس زیادی نکند. همانطور که اشاره کردیم، طراحی مطب دندانپزشکی فضای داخلی کلینیک ها برای مراجعه کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است. افراد اغلب به دلیل مریضی یا ناراحتی جسمی به فضاهای درمانی مراجعه می کنند. در طراحی داخلی دکوراسیون مطب دندانپزشکی می بایست این مورد را در نظر گرفت که افراد با هر سلیقه و با هر طرز فکر و نگرش و با هر سنی مراجعه می کنند، و طراحان برای طراحی می بایست همه این موارد را در نظر بگیرند تا یک محیط امن و عالی و سازگار با هر سلیقه ای بسازند.

طراحی مطب دندانپزشکی و به طور کلی فضاهای درمانی با توجه به کاربردی که دارند و افراد هنگام بیماری آن را تجربه میکنند، معمولا مورد کمتوجهی قرار میگیرند به طوری که افراد ترجیح میدهند تا با طراحی و اجرای سادۀ این محیطها، هزینهها را به حداقل برسانند. گروه معماری بام سابقه و تجربیات درخشانی در ارتباط با دکوراسیون داخلی مطب دارد و قادر است، رویاهای شما را در رسیدن به طراحی داخلی مطب روانشناسی به حقیقت برساند. ما در این مقاله دربارۀ همۀ این موارد نوشتهایم و در انتها ایدههایی را در همین خصوص مطرح نموده ایم با ما همراه باشید… لازم به ذکر است که همۀ موارد ذکر شده فقط بخشی از ایدههای موجود در این زمینه است که به کمک فعالیتهای درمانی شتافته و سعی در بهبود کیفیت خدمات آن دارد. بررسی و پاسخ گویی به موارد فوق، خط مشی طراحان و معماران داخلی را مشخص می کند .

طراحان همیشه سعی می کنند تا این بخش از مطب و کلینیک را تا حدامکان زیبا، جذاب و استقبال کننده طراحی کنند تا نظر مخاطبانشان را به خود جلب نمایند. به منشی خانم جهت مطب دندانپزشکی در شهر کرج نیازمندیم.متقاضیان واجد شرایط میتوانند با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایند. طراحی درست وقتی اهمیت خود را کاملا نمایان میکند که تعریف صحیحی از طراحی مطب دندانپزشکی داشته باشیم و نسبت به تفاوت ضوابط طراحی آن با کلینیک دندانپزشکی آگاه باشیم. اما لازم به ذکر است که این به معنی عدم اهمیت ضوابط و دستورالعملهای موجود نیست. سالن انتظار به نوعی فضای مرکزی کلینیک محسوب میشود و بعد از رسپشن، اتاق هایی کوچک برای مدیریت و استراحت وجود دارد. این تفاوت میان فضای کار و اتاق استراحت می تواند تاثیر چشم گیری در روحیه پزشکان داشته باشد. فضای داخلی روشن اغلب فضایی دلپذیر را به تصویر می کشد، بنابراین طرح ها و مبلمان روشن و رنگ های شاد می توانند به شکل گیری یک محیط مثبت و الهام بخش برای بیماران و پزشکان کمک کنند. طراحی هر مطب با توجه به کاربری و تخصص پزشک مربوطه، متفاوت خواهد طراحی داخلی مطب زیبایی بود.

لازم به ذکر است امروزه با افزایش قیمت اجاره مطب و مسکن معماران در معماری داخلی مطب پزشکی سعی می کنند از حداقل فضا حداکثر استفاده را ببرند. میز پذیرش در محل مناسبی قرار گیرد به طوری که افراد در بدو ورود قادر به دیدن آن و تشخیص مسیر خود باشند و دچار سردرگمی نشوند. بنابراین افراد به هیچ وجه دچار سردرگمی در پیدا کردن اتاق مورد نظر نخواهند شد. تونالیته رنگ آبی در کنار رنگ سفید نیز، حس فضایی مدرن و به روز بودن را در فضا ایجاد می کند. سایه های آبی می توانند آرام باشند، قرمز ها می توانند انگیزه دهند، و سبز ها می توانند آرامش دهند. در این سبک یک رنگ ترند را مورد نظر قرار می دهند، سپس از تنالیته های مختلف آن، با سایه های مختلف و خطوط متفاوت در آن استفاده می کنند. نکتهای دیگر که میتوان در این مورد گفت استفاده از رنگهای متالیک است که با استفاده از اکلیل و رنگ ساخته میشوند و جلوهای بسیار زیبا به مکان میدهد. بدین ترتیب پزشکان هنگامی که به راه اندازی مطب خود می اندیشند، بزرگترین و مهم ترین دغدغه ای که دارند نحوه ی طراحی و دکوراسیون داخلی آن می باشند.

در طراحی داخلی مطب باید تا تا آنجایی که می توان حس شادی و زیبایی را به جای جای ان داد و محیطی کاملا صمیمی و گرم را برای بیماران ایجاد کرد.شک نکنید اگر بیمار بتواند در فضایی که قرار گرفته احساس اطمینان و آرامش کند نا خود اگاه این امر می تواند بهترین و بزرگترین تبلیغ برای آن مطب باشد.ما در گروه مهندسی آرک مایان با در اختیار داشتن کادری مجرب و حرفه ای در این زمینه می توانیم به شما بهترین مشاوره را بدهیم. برخلاف هزینه های مربوط به بحث اجرایی ساختمان هزینه طراحی مطب دندانپزشکی را می توان بر اساس مشخصات پروژه مشخص نمود هزینه طراحی مطب به چند فاکتور بستگی دارد. طراحی مطب بهتر است از مرحله طراحی نقشه (به صورت دو بعدی) شروع شود و در نهایت به طراحی داخلی به صورت سهبعدی بیانجامد؛ در چنین مواردی با کمک گرفتن از یک متخصص میتوان جانمایی، دسترسی و متراژ همۀ فضاها را با دقت بیشتری بررسی نمود و پاسخ مناسبتری به همۀ نیازها داد. باید دقت داشته باشیم امروزه طراحی مطب استانداردهای خاصی دارد که در مطبهای پزشکان دیگر قابلیت کاری ندارد، به همین دلیل است که میبایست طراحی داخلی دکوراسیون مطب دندانپزشکی باید بیشتر مردمپسند تر و جذابتر و باروحیه تر از همه دفاتر و مطبها باشد.