شکست دلار و شکست S&P 500 انتظارات را در هفته آینده پیش بینی نمی کند


S&P 500، دلار، EURUSD و ریسک رویدادهای اقتصادی کلان:

  • چشم انداز بازار: یورو دلار نزولی زیر 1.08; USDJPY صعودی بالای 133; داو نزولی زیر 33200
  • بازارهای جهانی سرمایه قبل از تعطیلات آخر هفته (در ایالات متحده) نوسانات غیرمعمولی را نشان می دادند، اما تصویر فنی چندان قانع کننده نبود.
  • ریسک رویدادهای پیش رو شامل موارد زیر است: PMI های فوریه؛ را نرخ RBNZ تصمیم و مورد علاقه فدرال رزرو تورم نشانگر (PCE deflator)

توصیه شده توسط John Kicklighter

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

“این یک استراحت است یا نه؟” من اغلب این سوال را از بازارها می پرسم و دو پاسخ وجود دارد که شما به طور کلی می توانید بدون توجه به اینکه چه بازاری را مشاهده می کنید به آنها برسید. از یک طرف، شکست “فنی” وجود دارد. این بدان معنا نیست که مبتنی بر تحلیل تکنیکال است، بلکه با آنچه ما در کتاب درسی تعریف وقفه در نظر می گیریم مطابقت دارد. تضاد با آن تصویر متمایز، «شکستن اعتقاد» است که در آن به نظر می‌رسد انگیزه‌ای قابل دوام در پشت حرکت وجود دارد که می‌توان برای ادامه به آن اعتماد کرد. ارزش ارزیابی S&P 500 – به عنوان معیاری برای “روندهای ریسک” عمومی – در هفته گذشته را دارد. از منظر صرفاً فنی، شاخص برای اولین بار در 29 روز معاملاتی، حمایت واضحی از کانال روند صعودی پایان سال گذشته و همچنین میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) داشت.

این یک وقفه است، اما با نگاهی به هفته معاملاتی جدید، اعتقاد به پیگیری با یک باد مخالف جدی روبرو می شود. فقط از خود نمودار، ما بهبودی را داریم که پس از بسته شدن رخ داد و یک “فتیله پایین تر” بزرگ به جا گذاشت. مشکل سازتر شرایطی است که هفته جدید را به روی آنها باز خواهیم کرد: تعطیلات بازار که ایالات متحده را آفلاین خواهد کرد. بزرگترین نگرانی من این است که یک اتهام اساسی روشن وجود ندارد که خرس‌ها بتوانند بر اساس آن گاوها را سرنگون کنند. انتظارات نرخ بهره در ایالات متحده برای چند هفته در حال افزایش بوده است، در حالی که پیش بینی های رشد برای مدت طولانی تری مطرح بوده است، اما تا پایان هفته گذشته تسلیم نشد؟ این امکان وجود دارد که کاتالیزورهای جدید خواستار تغییر قابل توجهی در جریان تحتانی در هفته آینده باشند، اما من فکر نمی‌کنم که با یک دستور کار مشخص وارد هفته شویم.

نمودار S&P 500 با SMAهای 20 و 100 روزه، حجم و “Wicks” (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

بیایید همان موشکافی را به دلار بپردازیم. از جنبه فنی، شاخص دلار DXY توانست مرزهای بالای کانال روند نسبتاً ثابتی را که در پی انتشار CPI اکتبر ایالات متحده (10 نوامبر) شکل گرفت، پاک کند. و در مورد ارز معیار، انتظارات نرخ بهره از طریق سود خزانه داری و معاملات آتی صندوق های فدرال رزرو افزایش یافت که می تواند یک پشتوانه اساسی متمایز را برای این حرکت القا کند. برای من، شواهد بیشتری وجود دارد که نشان می‌دهد تغییر روند در اینجا نسبت به شاخص‌های ایالات متحده ایجاد شده است. اما مسائلی برای من در ارزیابی محکومیت وجود دارد. یکی از نگرانی ها ناهماهنگی «گسست» از نرخ ارز فردی است. DXY مجموعی است که به طور قابل توجهی تجارت کمتری نسبت به EURUSD، USDJPY و GBPUSD دارد. USDJPY هفته گذشته شکست صعودی 133.00 را به دست آورد، اما EURUSD ترخیص کمتر از 1.0650 را حفظ نکرد و GBPUSD از نگه داشتن زیر 1.2000 خودداری کرد.

اساسا، انتظارات نرخ بهره به نظر می رسد کشیده شده است. بیش از این که بازار در حال حاضر با قیمت بالاتری نسبت به فدرال رزرو معامله کند، ما در نقطه ای هستیم که حتی نرخ های ترمینال بالاتر به طور معنی داری ریسک درک شده برای رشد را تقویت می کند. این بدان معناست که تغییرات در پیش‌بینی‌های نرخ به احتمال زیاد به سمت نزولی برای دلار منحرف می‌شود. از طرف دیگر، وضعیت پناهگاه امن دلار در حال حاضر کمک چندانی به ارز نمی کند زیرا VIX (یکی از محبوب ترین معیارهای احساسات) نزدیک به پایین ترین سطح خود در یک سال گذشته است. با این حال، نوسانات نشان دهنده خطر بیشتر حرکت ناگهانی در صورت متورم شدن آن در مقابل عقب نشینی متلاطم آهسته است. در این صورت، دلار از افزایش ناگهانی سود خواهد برد.

نمودار شاخص دلار DXY با نرخ ضمنی وجوه فدرال رزرو آگوست 2023، همبستگی 20 و 60 روزه (روزانه) پوشانده شده است.

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

جایی که دلار در مرحله بعدی قرار دارد احتمالاً چیزهای زیادی در مورد پس‌زمینه بازار کلان جهانی گسترده‌تر به ما می‌گوید. با این حال، ایجاد اعتقاد در آن مرحله به وضوح مشکل ساز است. در حالی که من ساختار فنی جفت‌هایی مانند USDCAD را برای محدوده، USDMXN برای کاهش ناب ضد دلاری و USDJPY را برای پیشرفت فنی آن به سمت بالا دوست دارم. اینها دیدگاه های متناقضی هستند که سیگنال روشنی در مورد هدف ارز ارائه نمی دهند. برای من، تایید یک دوره صعودی/نزولی/جانبی EURUSD خواهد بود. “حساسیت ریسک” کمتری برای این متقاطع وجود دارد، اما این “سیگنال” بیشتری از نویز نوسانات می دهد. در مورد ملاحظات نرخ بهره، این نیز با بانک مرکزی اروپا همراه است که در یک زمان به دنبال پیش‌بینی‌های جنگ‌طلبانه‌ترین پیش‌بینی‌های باقی مانده از شرکت‌های بزرگ با توجه به شروع دیرهنگام انقباض آنها است.

نمودار EURUSD با SMAهای 20 و 100 روزه، محدوده تاریخی 10 روزه (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

برای ریسک رویدادهای سطح بالا، تقویم اقتصادی فهرست‌های مهمی دارد که معامله‌گران کلان باید بر آن نظارت داشته باشند. اول و مهمتر از همه، تحولات دوشنبه باید با احتیاط برخورد شود. در حالی که ایالات متحده تنها بازار اصلی آفلاین در آن روز است (با کنار گذاشتن کانادا، برزیل و چند بازار دیگر)، به اندازه‌ای بزرگ است که می‌تواند تأثیر نامتناسبی بر نقدینگی داشته باشد. رقیق شدن نقدینگی می تواند نوسانات و نمونه شکست های کاذب را تقویت کند. سه‌شنبه، ما به موضوعی می‌پردازیم که در جریان اصلی گفتگوهای کمتری دیده شده است: خطرات رکود. قرائت اولیه PMI های فوریه برای ایالات متحده، منطقه یورو، بریتانیا، ژاپن و استرالیا، دید وسیعی از تصویر به موقع سلامت اقتصاد جهانی ارائه می دهد. این سری برای نفوذ در بازار تلاش می کند، بنابراین انحرافات قابل توجه از پیش بینی و به ویژه به سمت نزولی قوی ترین سناریو خواهد بود. در طول بقیه هفته، ما نکات برجسته را برای مناطق داریم، اما چیزی که به نظر نمی رسد به سطح حرکت بازار جهانی افزایش یابد – یعنی تا روز جمعه کاهش قیمت PCE. شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو تقریباً به عنوان CPI مورد توجه قرار نمی گیرد. اما اگر قرائت رسمی غافلگیر کننده باشد، می تواند حدس و گمان را زنده کند. در این مورد، خنک‌سازی قابل توجهی که در تضاد با عدد BLS است، می‌تواند به دلار ضربه بزند و به طور بالقوه دارایی‌های ریسک را افزایش دهد.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی جهانی برای هفته آینده

image4.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

نمودار پاداش برای هفته آینده AUDNZD در زیر است. این مورد در مورد اکثر تلاقی‌های کیوی صدق می‌کند، اما به صلیب انتخابی و موقعیت آن در مقیاس ریسک و همچنین ریسک رویدادی که ارز متقابل با آن مواجه است، توجه داشته باشید. اما تصمیم نرخ RBNZ می تواند یک محرک بازار بالقوه قوی باشد. انتظار می رود بانک مرکزی نیوزلند معیار خود را 50 واحد پایه دیگر افزایش دهد، اما بازار قبلاً آن را قیمت گذاری کرده است. با نگاهی به سوآپ، بازار بر این باور است که این گروه – که به طور تاریخی نرخ وام اولیه خود را در سطح بالاتری نسبت به همتایان جهانی نگه داشته اند. تبدیل آن به کالای قابل حمل – نزدیک به پایان رژیم آن است. این به حدس و گمان های قابل توجهی اجازه می دهد تا پیش بینی را کوتاه یا طولانی تر کند. من به طور خاص AUDNZD را به دلیل تکنیک های تمیز و تضاد اساسی بین دو ارز که هر دو “حمل” در نظر گرفته می شوند و همبستگی اقتصادی قوی دارند، دوست دارم.

نمودار AUDNZD با تفاضل بازده 2 ساله AU-NZ و همبستگی 20 روزه (روزانه) پوشانده شده است

image5.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع