شکست بیت کوین در راه است؟ معامله گران کریپتو ممکن است آن اتصال TradFi را بخواهند


نکات بحث بیت کوین، S&P 500 و CPI:

  • چشم انداز بازارصعودی بیت کوین بالای 17750 و نزولی زیر 16500
  • بحث در مورد نقش بیت کوین و فضای ارز دیجیتال گسترده تر در سیستم مالی بزرگتر ادامه دارد
  • اشتهای سفته‌بازی سرمایه‌گذاران هنوز هم نشان‌دهنده تأثیر قابل‌توجهی در ارزهای دیجیتال معیار است، اما آیا حلقه بازخورد به اندازه‌ای قوی است که ریسک رویدادهای پیش رو را بالا ببرد تا بیت کوین را از محدوده آن خارج کند؟

توصیه شده توسط John Kicklighter

معرفی رایگان خود را برای تجارت ارزهای دیجیتال دریافت کنید

بازار کریپتو تا این اواخر بسیار آرام بوده است. در حالی که فعالیت‌هایی در حوزه‌هایی مانند لایت‌کوین یا دوج‌کوین وجود داشته است – و به طور کلی دورتر از بازیگران اصلی – در مرکز بازار، محدوده فوق‌العاده محدود بیت‌کوین قرار دارد. بیشتر آخرین مرحله نوسانی که ما آخرین مرحله از این بازار را تجربه کردیم، پاسخ به سقوط FTX بود. پیشرفت سریع کارگزار ارز دیجیتال و صندوق تامینی به سمت ورشکستگی در 2 نوامبر آغاز شد، زمانی که گزارشی از CoinDesk نشان داد که دارایی های قابل توجهی از اتصال صندوق تامینی آن، Alameda Research، در FTT متمرکز شده است که توکنی است که توسط FTX ایجاد شده است. حرکت واقعی بازار در 6 نوامبر آغاز شد، اما زمانی که مدیر عامل رقیب بایننس اظهار داشت که تمام FTT شرکت (تقریباً 580 میلیون دلار) را به فروش خواهد رساند که باعث شد شرکت کنندگان در بازارهای مالی عادی آن را “فرار بانکی” توصیف کنند. اوج فروش در 8 و 9 نوامبر رخ داد، زمانی که بایننس اعلام کرد FTX را خریداری خواهد کرد و سپس پس از بررسی دقیق، پیشنهاد خود را پس گرفت. از زمان آن شوک لرزه ای به فضای مبادلات ارزهای دیجیتال، ما از فعالیت شدید به سمت عدم فعالیت شدید حرکت کرده ایم. در واقع، طی 10 روز معاملاتی گذشته (معادل دو هفته)، BTCUSD شاهد کاهش دامنه تاریخی خود به 4 درصد نقطه بوده است در حالی که ATR (میانگین محدوده واقعی، به عنوان معیار نوسانات) به 1.8 درصد کاهش یافته است. اینها اقدامات محدودکننده این بازار از جولای سال 2020 است.

نمودار بیت کوین با محدوده تاریخی 10 روزه و ATR (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

برای سختکوش‌های واقعی فضای کریپتو (بیت‌کوین، دارایی‌های دیجیتال و بلاک چین به طور کلی)، آنها باید به دنبال کاهش دائمی نوسانات در این فضا باشند. اگر قرار است تأمین مالی غیرمتمرکز به لوله‌کشی سیستم تبدیل شود که اغلب در کانال‌های فلسفی‌تر مورد بحث قرار می‌گیرد، ثبات یکی از جنبه‌های کلیدی چنین پایه‌ای است. چنین «ابزارها» معمولاً به عنوان بخشی از اتصال خود به سیستم کلی، نوسان قیمت بسیار کمی را تجربه می کنند. هر چیزی از این نوع که از نوسانات بالایی رنج می برد منجر به مسائل اقتصادی مانند تورم فوق العاده ای می شود که در سال گذشته در جهان تجربه شده است. با این حال، علیرغم کاهش نزدیک به 75 درصدی نسبت به یک سال گذشته و تعدیل قابل توجه در نوسانات روزانه و هفته به هفته، همچنان یک علاقه گمانه‌زنی وجود دارد. بدون این ارتباط، بدبینی سیاست‌های پولی سنتی و بازیگران مالی همراه با فشار نظارتی می‌تواند به طور چشمگیری صنعت را مهار کند. با نگاهی به ارتباطات آماری بین بیت‌کوین و S&P 500 مورد علاقه، همبستگی‌های 20 روزه و 60 روزه (1 و 3 ماهه) در ماه گذشته قوی بوده است. با این حال، اخیراً، همبستگی 20 روزه اساساً صفر است (بدون رابطه قابل تشخیص) و 60 روزه به شدت معکوس شده است. با این حال، با توجه به چنین ریسک رویداد سنگینی در این هفته برای معامله‌گران سنتی، این امکان وجود دارد که فشار نقدینگی در همه جا بتواند بر قرار گرفتن در معرض پرتفوی در این فضا تأثیر بگذارد – درست مانند سهام، اوراق بهادار و سایر دارایی‌ها.

نمودار بیت کوین پوشانده شده با S&P 500 با همبستگی های 20 و 60 روزه (روزانه)

image2.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در حالی که شکست FTX در اوایل نوامبر در حال آشکار شدن بود، ارزشی ندارد که با وجود نامشخص بودن وضعیت کارگزار پس از شکست معامله بایننس در نهم، بیت کوین همچنان توانست در دهم ماه به طور هوشمندانه صعود کند. این ممکن است به این دلیل باشد که معامله‌گران در بازار کریپتو در آن نقطه متوجه شدند که سقوط بازیگر اصلی یک تهدید سیستماتیک برای بازار به طور کلی نیست. پس از آن، بار دیگر، اتهامات احتمالی مربوط به کندتر از آنچه انتظار می رفت چاپ CPI اکتبر که منجر به افزایش شدید S&P 500 شد، مرهم مشابهی برای این دارایی بود. شایان ذکر است که در نمودار بازه زمانی کوتاه‌تر، به نظر می‌رسد دوام بین این دو دارایی به‌خوبی همسو هستند. اگر نوسانات در بازار tradfi نیاز به رسیدن به اوج خاصی برای بازخورد در کریپتو داشته باشد، ما پتانسیل پیش رو داریم. در جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه، ما جدیدترین قرائت از دینامیت بنیادی ماه گذشته (CPI نوامبر) را داریم در حالی که چهارشنبه تصمیم‌گیری نرخ FOMC را ارائه می‌کند.

تقویم خطرات عمده رویدادهای کلان برای 24 ساعت آینده

image3.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





منبع