شکرگزاری یعنی عدم نقدینگی، اما نوسان؟


پیش بینی بنیادی سهام: خنثی

  • Dow Jones، Nasdaq 100، S&P 500 هفته گذشته چند قدم به عقب برگشتند.
  • Fedspeak و خرده فروشی ایالات متحده بر یک بانک مرکزی جنگ طلب تأکید کردند
  • نقدینگی برای روز شکرگزاری خشک می شود، اما آیا نوسانات پایین خواهد ماند؟

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

به طور کلی، وال استریت در هفته گذشته با کاهش حرکت صعودی اخیر از اکتبر کاهش یافته است. میانگین صنعتی داوجونز، که عمدتاً از شرکت‌های دارای تراشه‌های آبی بزرگ تشکیل شده است، آسیبی ندید. در همین حال، نزدک 100 که از نظر فناوری سنگین است، 1.18 درصد سقوط کرد، زیرا S&P 500 0.74 درصد تضعیف شد.

تمرکز بازارهای سهام در هفته گذشته بیشتر روی Fedspeak، چند داده اقتصادی قابل توجه ایالات متحده و حتی پیشنهاد بودجه دولت بریتانیا بود. در رابطه با اولی، مقامات فدرال رزرو تاکید کرده اند که علیرغم کاهش سرعت انقباض، افزایش بیشتر احتمالی ضروری است. جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، نظرات قابل توجهی ارائه کرد و نشان داد که می خواهد نرخ ها را حداقل 5 درصد ببیند.

فروش خرده فروشی ایالات متحده در ماه اکتبر نیز از سیم ها عبور کرد و داده ها بیشتر شگفت زده شدند. این همچنان به مصرف انعطاف پذیر در مواجهه با افزایش نرخ بهره اشاره می کند. همه اینها به این معنی است که بازارها پیش بینی های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای سال 2023 را افزایش دادند. در نمودار زیر، ما به معامله گرانی بازگشته ایم که حداقل 50 امتیاز افزایش در سال آینده را پیش بینی می کنند. این احتمالاً واگرایی بین داوجونز و نزدک 100 را توضیح می دهد.

شرط‌های افزایش نرخ فدرال رزرو در سال 2023

شرط‌های افزایش نرخ فدرال رزرو در سال 2023

نمودار ایجاد شده در TradingView

تعطیلات شکرگزاری به معنای عدم نقدینگی است، اما در مورد نوسانات چطور؟

هفته معاملاتی پیش رو به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری ایالات متحده کوتاه شده است. در حالی که بازارها فقط در روز پنجشنبه تعطیل خواهند بود، انتظار کاهش فعالیت معاملاتی هم در روز قبل و هم بعد از تعطیلات وجود دارد. این بدان معناست که سطح پایین نقدینگی با ما همراه خواهد بود، اما آیا این به معنای نوسان کم است؟ سند اقتصادی ایالات متحده خارج از صورتجلسه FOMC در روز چهارشنبه ضعیف است.

جزئیات این گزارش ممکن است همچنان بر نیاز به انقباض با وجود کاهش سرعت افزایش نرخ بهره که در آینده مشاهده می شود، تاکید کند. البته داده ها یک محرک کلیدی خواهند بود که به طور قابل توجهی در هفته آینده وجود ندارد. با این حال، نگاهی اجمالی به برآوردهای GDPNow فدرال رزرو آتلانتا نشان می دهد که در روزهای اخیر، برآوردها از اکتبر به آرامی در حال افزایش بوده است.

آخرین قرائت مربوط به تولید ناخالص داخلی واقعی 4.2 درصد برای سه ماهه چهارم است که یک نرخ سالانه تعدیل شده فصلی است. اگر چنین باشد، علیرغم افزایش نرخ بهره، همچنان از تاب آوری اقتصاد صحبت می کند. در پایان روز، این ممکن است انتظارات از یک محور فدرال رزرو را محدود نگه دارد. به این ترتیب، تجویز چشم انداز صعودی برای سهام دشوار است.

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

ویژگی های معامله گران موفق

پیش‌بینی‌های GDPNow فدرال رزرو آتلانتا

پیش‌بینی‌های GDPNow فدرال رزرو آتلانتا

— نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد DailyFX.com

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX





منبع