شش ترکیب موثر برای استراتژی های معاملاتی فارکس

در نقطه ای که در سمت چپ نمودار مشخص شده ، اندیکاتور Macd که سیگنال خرید داده است اشتباه است و بلافاصله پس از سیگنال خرید ، نمودار سهم با کاهش قیمت روبرو می شود . حال بیایید نگاهی بی اندازیم به ۶ عدد از بهترین اندیکاتور های ترکیبی فارکس ، این اندیکاتور ها با یکدیگر بالاترین مورد بازدهی را دارند . نکته : شما لازم نیست همبستگی بین جفت ارز ها را محاسبه کنید . اکنون ما با استفاده از ابزار ADR متوجه شدیم که میانگین پیپ روزانه این جفت ارز در طول ۲۰ روز گذشته ۱۲۰ پیپ در روز بوده است . سطح حمایت احتمالی ۱.۲۷۶۲ ( ۱.۲۸۸۲ منهای ۱۲۰ پیپ ) و سطح مقاومت احتمالی ۱.۲۹۰۹ ( ۱.۲۷۸۹ به علاوه ۱۲۰ ) پیپ خواهد بود . نحوه کار استراتژی کری ترید هم به همین گونه می باشد .استراتژی کری ترید یکی از محبوب ترین استراتژی ها بین معامله گران با تجربه است و تعدادی از ارائه دهندگان از این استراتژی در نرم افزار های معاملاتی خود استفاده می کنند .

به عبارت دیگر بخشی از سودی که معامله گر با استفاده از استراتژی کری ترید به دست می آورد بدین روش به دست می آید که نرخ بهره در هر دو ارز تغییر می کند و با رشد این عدد فرد معامله گر سود کسب می کند و گاهی هم بالعکس این موضوع اتفاق می افتد . در این مقاله ما به شما نشان خواهیم داد که با ترکیب کدام یک از استراتژی های معاملاتی می توانید بهترین نتیجه را حاصل کنید . ۲. اگر جفت ارز مورد معامله کم و بیش ارزش خودش را حفظ کند و یک سال ثابت و بدون تغییر باشد شما با استفاده از اختلاف نسبت ۵٪ سود کرده اید . عملی مانند معامله همزمان به طور مثال با این جفت ارز نه تنها ریسک را برای شما کم نمی کند بلعکس باعث افزایش ریسک در معاملات شما می شود . استراتژی اصلاحی معمولا زمانی اتفاق می افتد که جفت ارز به سه نسبت فیبوناچی شامل ۶۱.۸٪ ، ۵۰٪ ، ۳۸.۲٪ برسد و قبل از اینکه به جهت قبلی خود برسد ، متوقف شود . هنگامی که قیمت از یک سقف به سقفیبالاتر و اندیکاتور از یک سقف به سقفی پایین تر می رود فرد معامله گر باید خود را برای یک واگرایی نزولی آماده کند .هنگامی که قیمت از یک کف به کف قیمتی پایین تر و اندیکاتور از یک کف به کف قیمتی بالاتر می رود فرد معامله گر باید خود را برای یک واگرایی صعودی آماده کند .

یعنی یک جفت با نسبت اختلاف بالا ( خرید دلار نیوزلند با نرخ سود ۲.۲۵ ٪ در حالی ین ژاپن را با نرخ بهره ۰.۱- می فزوشید این یعنی نسبت اختلاف حاصل می شود با ۲.۳۵٪ سود ) . برای مثال اگر نرخ بهره همانند سال ۲۰۱۶ باشد نسبت تفاوت NZD/JPY هنگام خرید دلار نیوزلند ۲.۶۰ باشد اگر تصمیم به فروش بگیرید این تفاوت ۲.۶۰- خواهد بود . اگر بتوان وقایع آینده را پیش بینی کرد فوق العاده خواهد بود نظرتان چیست ؟ اگر به نمودار ۴ ساعته دقت کنید روند صعودی بزرگتری را مشاهده خواهید کرد . الگوی معاملاتی واگرایی همچنین این امکان را به ما می دهد تا با مشاهده این الگو بتوانیم صبر کنیم تا دقیقا به نقطه نهایی و دلخواه روند برسیم که با این کار همزمان سود را افزایش داده و خطرات را کاهش دهیم . همانطور که مشاهده می کنید این الگو در اولین روند اصلی که در این حالت یک روند صعودی است و از ۵ مرحله ساخته شده ( امواج ۱ تا ۵ ) مشخص شده و سپس یک روند ثانویه کوچک تر که در این حالت یک روند نزولی است و از ۳ مرحله ساخته شده ( امواج A تا C ) مشخص شده .

به خاطر داشته باشید که برای اطمینان از کسب سود ، حد ضرر خود را در جهت روند حرکت دهید . به عنوان مثال بیایید سطح همبستگی بین جفت ارز EUR/USD و سایر جفت ارز های مهم را در بازه های زمانی مختلف ( از آپریل ۲۰۲۰ ) تماشا کنیم . حال باید جفت ارز مدنظر را در چندین محدوده زمانی بررسی کنیم . به یاد داشته باشید که همبستگی ها در بازه های زمانی مختلف قابل تغییر هستند . اما مشکلی که در مورد این نظریه وجود دارد این است که عده زیادی از معامله گران بیش از حد به این الگو اعتماد می کنند و علاوه بر این در بسیاری از موارد شناسایی امواج الیوت برای عده زیادی از معامله گران سخت است و در مواردی معامله گران ، امواج الیوت را اشتباه شناسایی می کنند و این اشتباه باعث تفسیر غلط نمودار ها می شود . حال بیایید به امواج الیوت در نمودار های زیر نگاهی بی اندازیم .

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از سایت فارکس دیلی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.