شاخص دلار (DXY) به طور شگفت‌انگیزی کاهش یافت زیرا PMI ایالات متحده به بخش خصوصی قوی اشاره می‌کند، طلا به سمت 1970 دلار در هر اونس جهش می‌کند.


نقاط کلیدی شاخص PMI، طلا و دلار آمریکا:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

شاخص خروجی مرکب PMI ایالات متحده S&P Global Flash در ماه می به 54.5 رسید که از 53.4 در آوریل افزایش یافت تا نشان دهنده گسترش قوی و سریعتر در فعالیت های تجاری بخش خصوصی باشد. مجموع سفارش‌های جدید برای سومین ماه متوالی در ماه مه افزایش یافت، با افزایش سرعت به شدیدترین میزان در یک سال گذشته.

image1.png

شاخص S&P Global Flash Services Business Services US با 55.1 نشان دهنده رشد قوی در تولید بخش خدمات در اواسط سه ماهه دوم است. نرخ رشد در فعالیت‌ها سریع‌ترین سرعت را در مدت کمی بیش از یک سال تجربه کرد و شرکت‌ها این رشد را به تقاضای بیشتر مشتریان جدید و فعلی مرتبط می‌کردند. رشد بخش خدمات ممکن است از لفاظی‌های اخیر فدرال رزرو حمایت کند، زیرا داده‌های امروزی نشان‌دهنده تقاضای قوی برای خدمات است که ممکن است تورم را به سمت سه ماهه سوم سال 2023 بالا نگه دارد.

image2.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

پیشینه اساسی شاخص دلار

شاخص دلار (DXY) همچنان به دلیل عدم تصمیم گیری در مورد سقف بدهی ایالات متحده حمایت می شود. سیاستگذاران فدرال رزرو نیز در هفته گذشته در تلاش برای خنثی کردن انتظارات بازار در مورد کاهش نرخ بهره در سال 2023، نوسان داشتند. علیرغم اینکه سیاستگذاران فدرال رزرو در لفاظی های مداوم سیاست گذاران فدرال رزرو مبنی بر نابجا بودن چنین شرط بندی ها، همچنان شاهد تغییرات مداوم در احتمال کاهش نرخ هستند. بولارد فدرال رزرو دیروز اعلام کرد که فدرال رزرو باید نرخ بهره را بالاتر برود و از افزایش 50 واحدی در ثانیه حمایت کرد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

در مورد سقف بدهی، مقاله‌ای را دیدیم که چندی پیش توسط واشنگتن پست منتشر شد مبنی بر اینکه وزارت خزانه‌داری آمریکا از آژانس‌ها خواسته است که آیا می‌توان بعداً پرداخت‌ها را انجام داد یا خیر. بر اساس این مقاله، دستیاران ارشد رئیس جمهور بایدن به دنبال راه هایی برای صرفه جویی در پول نقد هستند، زیرا مذاکرات ادامه دارد. سوال کلیدی این است که آیا این بدان معناست که دموکرات‌ها فرصتی می‌بینند که مذاکرات ممکن است قبل از ضرب‌الاجل اول ژوئن کامل نشود؟

بیشتر بخوانید: بلوز سقف بدهی، قسمت 79. اگر ایالات متحده نکول کند چه اتفاقی می افتد؟

قیمت طلا از زمان تسلیم شدن قیمت روانشناختی 2000 دلار به لطف تجدید حیات DXY، همچنان با مشکل مواجه شده است. هر گونه تلاش گاوها اخیراً بی‌نتیجه بوده است، به استثنای افزایش روز جمعه که با اخباری مبنی بر کناره‌گیری مذاکره‌کنندگان جمهوری‌خواه سقف بدهی ایالات متحده تسهیل شد. این نشانه واضحی بود که نشان می‌دهد مذاکرات سقف بدهی تا چه حد بر دلار آمریکا و بنابراین هر ابزاری که دلار را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ادامه دارد.

تقویم ایالات متحده برای بقیه هفته با تعداد زیادی از سخنرانان فدرال رزرو همراه با برخی اطلاعات کلیدی منتشر شده است. اینکه آیا هر یک از این انتشارات تاثیری بر رقابت در مذاکرات سقف بدهی خواهد داشت یا خیر، همچنان مشکوک است. من فکر می‌کنم که داده‌های Core PCE در روز جمعه می‌تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد، در حالی که انتظار نمی‌رود که صورتجلسه فدرال رزرو تغییرات اساسی در موضع یا سیاست فدرال رزرو در حرکت رو به جلو نشان دهد.

image3.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی طلا (XAU/USD).

از دیدگاه فنی، اقدام قیمت طلا اخیراً تحت الشعاع DXY و ادامه مذاکرات سقف بدهی قرار گرفته است. طلا امروز بعدازظهر جهش کرد که با توجه به داده‌های مثبت PMI ایالات متحده، غافلگیرکننده بود.

با نگاهی به روزانه، دستگیره 1950 دلاری همچنان به پشتیبانی خود ادامه می دهد و بسته شدن شمع روزانه ممکن است شاهد یک الگوی پایین دوگانه باشیم. این نشان می دهد که قیمت طلا می تواند در مرحله بعدی صعود به سمت 2000 دلار و بالاتر باشد. فشار بالاتر از قیمت های فعلی باید با مقاومت در حدود 1982 دلار قبل از تمرکز روی 2000 دلار مقابله کند. MA 50 روزه در 1990 دلار ممکن است یک مکث داشته باشد و می تواند هرگونه آزمایش مجدد احتمالی دسته 2000 دلار را مختل کند.

از طرف دیگر، ادامه روند نزولی مستلزم بسته شدن روزانه زیر قیمت 1950 دلار قبل از توجه به هر حرکت نزولی بیشتر است. زیر علامت 1950 دلار، MA 100 روزه در حدود علامت 1930 دلار است.

طلا (XAU/دلار آمریکا) نمودار روزانه – 23 مه 2023

image4.png

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع