شاخص بریتانیا در سطح 8000 به عنوان نشانه‌های خستگی می‌افتد


تحلیل تکنیکال FTSE

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

آیا 8000 برای FTSE Bulls خیلی زیاد خواهد بود؟

معامله در جهت روند نه تنها معقول است، بلکه اغلب محتاطانه ترین رویکرد در هنگام تجزیه و تحلیل بازارهای مالی است. این تا زمانی که یک دوره تثبیت به یک روند معکوس بالقوه در جایی پایین تر اشاره کند صادق است.

با توجه به روند صعودی سالم و عملکرد بهتر FTSE 100 در مقایسه با سایر شاخص های اصلی مانند نزدک یا اس اند پی 500، ممکن است برای پایان دادن به چنین بازار عملکرد قوی خیلی زود باشد اما نشانه های اولیه خستگی ظاهر می شود.

RSI واگرایی منفی را نشان می دهد، یک قناری بالقوه در معدن زغال سنگ که ممکن است مقاومتی در برابر افزایش بیشتر قیمت داشته باشد. عملکرد قیمت به وضوح به اوج های بالاتر رسیده است در حالی که RSI بالاترین پایین تر را نشان می دهد. با توجه به عملکرد گذشته، بعید است که FTSE به شدت تغییر کند. در عوض، واگرایی منفی باعث می‌شود که در جلسات معاملاتی آینده، شواهد بیشتری از وجود بازار بیش از حد خرید مورد توجه قرار گیرد.

نمودار روزانه FTSE 100

image1.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نمودار 4 ساعته فرصتی برای ارزیابی عملکرد قیمت در زمان کوتاه‌تر برای نشانه‌های بالقوه اصلاح نزولی فراهم می‌کند و چنگال چرخشی به چارچوب مناسبی برای انجام چنین تحلیلی اجازه می‌دهد.

جدای از چند نقض به سمت نزولی، چنگال شامل اکثر اقدامات قیمت، به ویژه اقدامات اخیر قیمت است. خط وسط چنگال در موارد متعددی به عنوان یک نقطه محوری عمل کرده است (دایره های زرد) که می تواند به عنوان یک راهنما برای اقدامات قیمتی متعاقب با توجه به عقب نشینی نزولی عمیق تر یا جهش با هدف حرکت بالاتر استفاده شود. برای نشانه‌ای از حرکت درون روز، به بسته شدن شمع نمودار 4 ساعته در یک شکست زیر خط وسط یا یک پیشرفت بالاتر توجه کنید.

نمودار 4 ساعته FTSE 100

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

پشتیبانی در بالاترین سطح قبلی یعنی 7912 قرار دارد و پس از آن 7875 (نمودار روزانه) قرار دارد. مقاومت در سطح روانشناختی 8000 قرار می گیرد – که در نمودارهای CFD برچسب گذاری شده است اما به نظر می رسد در شاخص اساسی مقاومت شده است.

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

اشتباه شماره 1 معامله گران را کشف کنید و از آن اجتناب کنید

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع