سود EURUSD در حالی که داده‌های منطقه یورو بازگشت متوسطی به رشد نشان می‌دهند


EUR/USD قیمت و تجزیه و تحلیل

  • یورو/دلار آمریکا بهتر می شود رشد داده ها
  • افزایش نرخ روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا مطابق انتظار بود و حمایت چندانی ارائه نکرد
  • با ادامه جلسه، داده های ایالات متحده در کانون توجه قرار خواهند گرفت

توصیه شده توسط دیوید کوتل

نحوه معامله EUR/USD

یورو در روز جمعه در برابر دلار آمریکا رشد کمی داشت که تا حدی به دلیل اخباری مبنی بر اینکه اقتصاد منطقه یورو در ماه گذشته رشد کمی داشته است کمک کرد.

شاخص مدیران خرید ترکیبی اس اند پی گلوبال برای بلوک ارزی به بالاترین سطح هفت ماهه 50.3 در ژانویه رسید. این بالاتر از 49.3 دسامبر و قرائت اولیه 50.2 بود. این رقم همچنین بالاتر از علامت کلیدی 50 بود که برای اولین بار در هفت ماه گذشته انبساط را از انقباض جدا می کند.

این ارقام پس از ارقام رسمی بهتر یورواستات در اوایل هفته به دست آمد. آنها نشان دادند که اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه پایانی سال 2022 0.1 درصد رشد کرد و از انتظارات برای افت 0.1 درصدی بهتر عمل کرد.

به طور عینی، اینها دقیقاً اعداد ستاره ای نیستند، اما حداقل امیدی را ایجاد می کنند که بتوان از رکود آشکار در سراسر منطقه ارز جلوگیری کرد.

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه نرخ بهره را نیم درصد افزایش داد اما در پی این تصمیم، ارز واحد کاهش یافت. اگرچه بانک مرکزی اروپا احتمال افزایش مشابه دیگری را در ماه آینده اعلام کرد، این نشست و پیامدهای آن در حد انتظارات بازار بود. این روزها حمایت از یک ارز بسیار شگفت‌انگیز است و چنین چیزی وجود نداشت.

این EUR/USD به خوبی توسط چشم انداز نرخ بهره پشتیبانی می شود. از سپتامبر سال گذشته به طور مداوم افزایش یافته است و اکنون به بالاترین حد خود بازگشته است که از آوریل مشاهده نشده است.

باقی مانده حرکت روز احتمالاً از سمت دلار این جفت ارز حاصل می شود، با اعداد اقتصادی سنگینی که به ایالات متحده مربوط می شوند، از جمله گزارش اشتغال ماهانه.

توصیه شده توسط دیوید کوتل

ویژگی های معامله گران موفق

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD

کانال روند صعودی گسترده از سپتامبر 2022 با یک آزمون صعودی واضح و پایدار روبرو است، به طوری که بازار در روز چهارشنبه و پنجشنبه این هفته به بالای آن رسیده است.

حرکت صعودی تقریباً به طور مداوم حفظ شده است، تا جایی که کران پایین کانال گسترده خیلی پایین تر از بازار به نظر می رسد که در این زمان مناسب نباشد. در واقع از 3 نوامبر، زمانی که جهش بالاتر بسیار قوی بود، با هیچ نوع آزمایشی مواجه نشده است.

یک کانال باریک تر را می توان به وضوح مشاهده کرد، با این حال، نزولی آن اخیراً در 6 ژانویه آزمایش شد. اکنون در صورتی که گاوهای یورو اراده خود را برای ادامه تلاش در بالای کانال از دست بدهند، پشتیبانی احتمالی را در 1.0561 فراهم می کند. اگر این کار را انجام ندهند، مقاومت مهم احتمالاً در 1.11556، آخرین بالاترین سطح قابل توجه بالاتر از سطوح فعلی، وارد خواهد شد. که در 29 مارس ساخته شد.

داده‌های احساسات از IG نشان می‌دهد که بحث‌هایی در مورد اینکه آیا بازار در هر شکلی است که از اینجا خیلی بیشتر پیش برود، وجود دارد. 58 درصد از معاملات نزولی هستند و اگرچه این نیازی به کاهش پایدار برای EUR/USD نیست، اما ممکن است به این معنی باشد که روند صعودی فعلی هنوز شاهد شکست قاطع بالاتری نخواهد بود. بسته شدن هفته ممکن است بسیار آموزنده باشد.

-توسط دیوید کوتل برای DailyFX.





منبع