سودک 100 تریم نزدک با افزایش نرخ تورم مورد علاقه فدرال رزرو بیش از حد انتظار


نکات کلیدی شاخص قیمت PCE ایالات متحده:

  • در ژوئن هزینه مصرف کننده ایالات متحده 1.1 درصد در مقابل 0.9 درصد پیش بینی شده است. درآمد شخصی 0.6% مادر، کمی بالاتر از انتظارات
  • Core PCE، شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو، 0.6 درصد ماه به ماه و 4.8 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است، یک دهم درصد بالاتر از پیش بینی ها.
  • نرخ تورم سرسختانه بالا، فدرال رزرو را به ادامه افزایش نرخ ها ترغیب خواهد کرد.

بیشترین خوانده شده: تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه دوم به دلیل رکود سرمایه گذاری 0.9٪ کاهش یافت

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) صبح امروز آخرین گزارش خود را در مورد هزینه های مصرف شخصی منتشر کرد. بر اساس گزارش آژانس، مخارج شخصی ژوئن 1.1 درصد در مقایسه با 0.9 درصد پیش بینی شده افزایش یافت – نشانه ای از اینکه مصرف کننده آمریکایی با وجود افزایش قیمت های مصرف کننده انعطاف پذیر است. با توجه به اینکه مصرف خانوارها محرک اصلی فعالیت اقتصادی ایالات متحده است، هزینه های مصرف کننده قوی در پایان سه ماهه دوم ممکن است به کاهش ترس از رکود کمک کند.

در جای دیگر، شاخص قیمت PCE، که هزینه‌هایی را که افراد ساکن در ایالات متحده برای انواع اقلام مختلف پرداخت می‌کنند، اندازه‌گیری می‌کند، 1.0 درصد ماهانه و 6.8 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که بالاترین سطح از سال 1982 است. در همین حال، شاخص اصلی PCE، نشانگر تورم ترجیحی فدرال رزرو که غذا و انرژی را حذف می کند و برای تصمیم گیری در مورد سیاست پولی استفاده می شود، بر اساس تعدیل فصلی 0.6 درصد افزایش یافت و این رقم سالانه را از 4.7 درصد در ماه می، یک دهم به 4.8 درصد رساند. درصد بالاتر از انتظارات، فشارهای تورمی سیگنالی با وجود شرایط مالی سخت‌تر در حال تلاش برای کاهش در کشور هستند.

جزئیات گزارش PCE

گزارش اصلی pce

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

داده های روز جمعه از BEA یک کیسه مختلط بود. مخارج خانوارها از نظر اسمی با سرعت بالایی رشد کردند، اما این پیشرفت عمدتاً ناشی از افزایش قیمت ها بود. در هر صورت، دلگرم کننده است که می بینیم مصرف کننده ایالات متحده علیرغم چالش های فزاینده، از جمله کاهش درآمد واقعی، سالم باقی می ماند. این ممکن است به کاهش نگرانی ها در مورد کاهش مصرف خانوار کمک کند، زیرا در نیمه دوم سال پیش می رویم.

در جبهه تورم، خبر خوبی وجود نداشت. عدم بهبود جهت در شاخص PCE به این معنی است که فدرال رزرو باید در ماه های آینده به افزایش نرخ بهره ادامه دهد تا تقاضا را در تلاش برای بازگرداندن ثبات قیمت کاهش دهد. این نشان می دهد که چرخش سیاست پولی ممکن است تا سال 2023 زودتر اتفاق نیفتد.

بلافاصله پس از پایان یافتن گزارش مخارج مصرف شخصی، قراردادهای آتی نزدک 100 برخی از سودهای قبل از بازار را کاهش داد زیرا بازدهی خزانه داری در میان نگرانی ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات متحده قادر به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در یک محیط قوی نخواهد بود، کاهش یافت. نیروهای تورمی با این حال، درآمدهای جامد از شرکت‌های کلیدی فناوری، از جمله اپل و آمازون، به کاهش تأثیر شگفتی منفی در جبهه کلان کمک می‌کند.

NASDAQ 100 Futures

تورم اصلی PCE

نمودار Nasdaq 100 با استفاده از TradingView تهیه شد

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • تازه شروع کردی؟ دانلود راهنمای مبتدیان برای معامله گران FX
  • آیا می خواهید درباره شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ در مسابقه DailyFX شرکت کنید و بدانید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور معاملاتی قدرتمند از اینجا دریافت کنید.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست بازار برای DailyFX





منبع