سودهای اخیر ممکن است تحت فشار قرار گیرند زیرا داده های ایالات متحده در مرکز قرار می گیرند


پیش بینی اساسی برای قیمت طلا: خنثی

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش بینی طلای رایگان خود را دریافت کنید

طلا هفته در مرور

طلا اکثریت هفته را در تلاش برای بازیابی کاهش شدید روز دوشنبه گذرانده است زیرا اخبار مثبت از چین و کاهش ارزش دلار به این فلز گرانبها کمک کرده است. دستگیره 1800 دلاری این هفته تا حدودی مانعی برای این فلز گرانبها شد زیرا این فلز گرانبها در تلاش برای یافتن پذیرش بالاتر از سطح کلیدی بود.

دلار تا حد زیادی با مشکل مواجه شده است که می تواند به فصلی بودن منجر شود، زیرا دلار دارای سابقه عملکرد ضعیف در ماه دسامبر است. با این حال، داده های ایالات متحده همچنان به نشان دادن استحکام اقتصاد ایالات متحده ادامه می دهد زیرا داده های PPI روز جمعه از برآوردها پیشی گرفت. ضعف دلار همراه با اخبار مثبت کووید از چین به طلا کمک کرد تا با نزدیک شدن به آخر هفته، ضررهای اولیه هفته را جبران کند تا نسبتاً ثابت معامله شود.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله طلا

THE FOMC نشست و داده های تورم ایالات متحده

با توجه به دسته ای از داده های اخیر در خارج از ایالات متحده، شانس برای اوج بالاتر نرخ وجوه فدرال رزرو افزایش یافته است. از زمان نشست سپتامبر، سیاست گذاران فدرال رزرو بر این باور خود تاکید کردند که علیرغم افزایش های کمتر نرخ بهره، احتمالاً به اوج نرخ بالاتری نسبت به آنچه قبلا اشاره شده بود، دست خواهیم یافت.

با این حال به نظر می رسد بازارها از این واقعیت که نشست هفته آینده FOMC منجر به افزایش 50 واحدی در ثانیه با پتانسیل یک پیام جنگ طلبانه خواهد شد، ناامید هستند. در حال حاضر بازارها با احتمال 74.7 درصد افزایش 50 واحدی در ثانیه در هفته آینده قیمت گذاری می کنند. چاپ PPI روز جمعه به پتانسیل چاپ با تورم بالاتر برای نوامبر اشاره می کند که در روز سه شنبه منتشر می شود. اگر تورم پس از کاهش ماه اکتبر افزایش یابد، بدون شک لایه‌ای از فتنه بیشتر به تصمیم روز چهارشنبه نرخ بهره اضافه می‌کند. واکنش بازار به دنبال داده‌های تورمی در ماه اکتبر شاهد کشمکش دلار و کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا بود که برای فدرال رزرو در مبارزه با تورم نوید خوبی ندارد.

صرف نظر از تورم هفته آینده، من فکر می کنم به احتمال زیاد ما شاهد یک بیانیه جنگ طلبانه از سوی FED خواهیم بود که می تواند دلار آمریکا را پس از ضعف اخیر تقویت کند و به نوبه خود، طلا را زیر دسته 1800 دلار نگه دارد.

رابط کاربری گرافیکی، توضیحات برنامه به طور خودکار تولید می شود

منبع: CME FedWatch Tool

تقویم اقتصادی ایالات متحده برای هفته پیش رو

هفته آینده میزبان جلسات بانک مرکزی با تقویم اقتصادی ایالات متحده است تا از یک هفته شلوغ لذت ببرید. در طول هفته، چهار انتشار داده با رتبه «بالا» وجود دارد، در حالی که ما مجموعه‌ای از انتشار داده‌های با رتبه «متوسط» نیز داریم.

در اینجا سه ​​رویداد با رتبه بالا برای هفته پیش رو در تقویم اقتصادی آمده است:

  • در روز سه‌شنبه، 13 دسامبر، داده‌های نرخ تورم (CPI) را در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ داریم.
  • در روز چهارشنبه، 14 دسامبر، ما تصمیم نرخ بهره FOMC و پیش بینی های اقتصادی را در ساعت 19:00 به وقت گرینویچ داریم.
  • چهارشنبه، 14 دسامبر، کنفرانس مطبوعاتی فدرال رزرو در ساعت 19:30 به وقت گرینویچ را نیز داریم.
  • پنجشنبه، 15 دسامبر، شماره‌های فروش خرده‌فروشی را در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ داریم.

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

طلا نمودار روزانه، 9 دسامبر 2022

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView، تهیه شده توسط Zain Vawda

طلا (XAU/USD) چشم انداز و افکار نهایی

از نظر فنی، گلد برای به دست آوردن پذیرش بالاتر از MA 200 روزه تلاش کرده است در حالی که در شکل گیری گوه باقی مانده است. بسته شدن شمع هفتگی زیر سطح 1800 دلار، شاهد بسته شدن یک شمع دوجی با چاپ طلایی خواهد بود که با توجه به داده های فشرده در هفته آینده، مناسب به نظر می رسد. اکشن قیمت در حال حاضر به یک حرکت صعودی جدید اشاره دارد، در حالی که شکل گیری صلیب طلایی بالقوه پتانسیل سودهای بیشتر را تقویت می کند. با این حال، با توجه به داده های هفته آینده، این احتمال وجود دارد که شاهد تغییر و شکستن الگوی گوه به سمت نزولی باشیم که حمایت را به 1730 دلار و به طور بالقوه MA 50 و 100 روزه را وارد بازی می کند.

سناریوهای بالقوه برای طلا به ماهیت تصمیم FOMC در هفته آینده بستگی دارد، با افزایش 50 واحدی در ثانیه که بعید به نظر می‌رسد با افزایش شدید دلار، با توجه به اینکه بیشتر آن قیمت‌گذاری شده است، شاهد افزایش شدید دلار باشیم. بالاترین نرخ اوج وجوه فدرال رزرو، می‌توانیم شاهد افزایش مجدد دلار باشیم که طلا را از بالاترین سطح چند ماهه خود در حدود 1800 دلار دورتر می‌کند.

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع