سناریوهای تصمیم گیری FOMC و S&P بالقوه 500، تاثیر دلار


S&P 500، FOMC، دلار، GBPUSD و USDJPY نقاط صحبت:

  • چشم انداز بازار: USDJPY نزولی زیر 141.50; نزولی طلا زیر 1680
  • تمام توجهات به تصمیم گیری نرخ FOMC در اواخر امروز معطوف است، اما این سوال که آیا بانک مرکزی احتمالاً 75 یا 100 واحد پایه افزایش می دهد تأثیر محدودی بر پیگیری آن دارد.
  • پیش‌بینی‌های نرخ از SEP مهم خواهند بود، اما من با دقت بیشتری به پیش‌بینی‌های رشد و پس‌زمینه تصمیم‌گیری‌های نرخ و به‌روزرسانی‌های رشد در روزهای آینده نگاه می‌کنم.

توصیه شده توسط John Kicklighter

چگونه یک استراتژی برای تجارت FOMC ایجاد می کنید؟

زمان فرا رسیده است: تصمیم FOMC در مورد 75 یا 100 امتیاز پایه

اتفاقی که منتظرش بودیم بالاخره رسید. در ساعت 18:00 به وقت گرینویچ، کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) تصمیم سیاست خود را پس از جلسه دو روزه برنامه ریزی شده خود اعلام خواهد کرد. بازارها گمانه‌زنی‌های سنگینی را پشت نتیجه این رویداد با بحث سلامتی در مورد اینکه آیا این گروه با افزایش غیرعادی نرخ بهره 75 واحد پایه (bp) با تورم مبارزه می‌کند یا برای تشدید تلاش‌های خود با یک حرکت باورنکردنی 100 واحدی، قرار داده‌اند. این رویداد وزنی فراتر از عملکرد دارایی‌های سفته‌بازی محلی مانند S&P 500 و قدرت نسبی دلار آمریکا دارد. پیامدهای جهانی از تصمیم این گروه وجود دارد. اگر با حرکت بزرگ‌تر مبارزه با تورم را تشدید کند، احتمالاً همتایان در سراسر جهان را که با تورم دست و پنجه نرم می‌کنند، تشویق می‌کند که از همین روش پیروی کنند. اگر آنها چشم انداز رشد خود را کاهش دهند، این احتمال وجود دارد که شاهد پذیرش مشابهی از گروه های دیگر باشیم که فاصله چندانی با آنها ندارند. برای اکثر مردم، واکنش اولیه به اعلامیه مهم‌تر است. شایان ذکر است که S&P 500 در روز چهار تصمیم اخیر نرخ افزایش یافته است و سه مورد از این موارد باعث رشد میان مدت شده است (تا کنون خلاف روند). چه چیزی در انتظار این رویداد است؟

نمودار S&P 500 با حجم، 20 و 200 روز SMA با موقعیت‌یابی خالص COT (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

برای کمک به پاک کردن ذهنم از بسیاری از سناریوهای احتمالی که می توانند از یک رویداد چند وجهی به وجود بیایند و تفکر من را از مطلق به احتمالات تبدیل کنند، دوست دارم جدولی از عناصر و پاسخ بازار تهیه کنم. در زیر، نتیجه تحلیل من است. در حالی که بیشتر آنها بر روی خود تصمیم گیری نرخ متمرکز خواهند شد – و مهم است – من معتقدم که نتیجه در مورد روند نهایی اهمیت نسبتا کمی خواهد داشت. اگر فدرال رزرو به سرعت 75 واحدی ادامه دهد، ارزیابی فوری از سوی من این است که “انتظارات را برآورده می کند” و من به سرعت به انتشار همزمان خلاصه پیش بینی های اقتصادی (SEP) تغییر می کنم. نگاه اول به پیش‌بینی نرخ‌های بهره تا پایان سال و تا سال 2023 خواهد بود. با این حال، من معتقدم که دیدگاه‌های چشم‌انداز اقتصادی در اینجا به عنوان مسیرهای نسبی نرخ بهره اهمیت بیشتری خواهند داشت زیرا محدودیت‌های مالی گسترش می‌یابند.

جدول سناریوی FOMC با تأثیر بالقوه بازار

image2.png

جدول ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

USDJPY و سیاست پولی نسبی

برای کسانی که با دید تک بعدی از نرخ‌های بهره کار می‌کنند: فرض بر این است که نرخ‌های بالاتر برای رشد (و در نتیجه دارایی‌های بازار سرمایه) مضر است و برای پول محلی برای پتانسیل حمل، موهبتی است. به نظر من بازارها با غفلت قابل توجهی در مورد تهدید پیش رو بین کاهش طبیعی رشد اقتصادی، تأثیر سیاست پولی و قیمت گذاری غنی پشت بسیاری از معیارها زندگی می کنند. اما از بین بردن این طلسم زمان می برد. برای کسانی که بر بازده نسبی نظارت می‌کنند، مانند معاملات FX، این حواس‌پرتی می‌تواند خود را با یک دیدگاه تفاوت بازده بسیار ابتدایی هماهنگ کند. افزایش 75 واحدی دیگر از سوی فدرال رزرو، محدوده نرخ معیار را از 2.25 تا 2.50 درصد به 3.00 تا 3.25 درصد می رساند. قراردادهای آتی صندوق فدرال رزرو در پایان سال معیار بالای 4.00 درصد قیمت گذاری می شوند، اما آخرین سپتامبر هنوز هم پشت این سرعت است. به همان اندازه که این سرعت قابل توجه است، بانک‌های مرکزی زیادی از آن کلیپ (RBNZ، BOC، RBA) و بانک‌های مرکزی (ECB) دور نیستند. به این ترتیب، در اینجا پتانسیل استفاده نشده زیادی وجود ندارد.

نمودار وضعیت نسبی سیاست های پولی در میان بانک های مرکزی بزرگ

image3.png

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

یک جفت که در آن جریان و چشم انداز نرخ بهره ایالات متحده اهمیت دارد USDJPY است. این تضاد بین فدرال رزرو و بانک ژاپن (BOJ) نمی تواند در این طیف افراطی باشد. BOJ در تلاش خود برای تقویت رشد اقتصادی از طریق یک موضع سیاست پولی بسیار سازگارانه استوار بوده است. که بسیار متفاوت از بسیاری از بزرگ ترین همتایان اقتصادی خود است، و نتیجه این است که از تلاقی ین که چیزی کم از خارق العاده نیست. با نگاهی به USDJPY در مقایسه با تفاوت بازدهی 10 ساله آمریکا و ژاپن، این همبستگی بسیار قوی است. تعداد زیادی دلار متقاطع دیگر وجود ندارد که بتوان این بیانیه را به طور جدی بیان کرد.

نمودار USDJPY با تفاضل و همبستگی بازده 10 ساله ایالات متحده و ژاپن (روزانه) همپوشانی شده است

image4.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

GBPUSD و کاهش عمیق تر سیاست پولی: ریسک رکود

نرخ‌ها و پیش‌بینی‌های نرخ‌ها ملاحظات مهمی برای قیمت‌گذاری بازارهای مالی هستند، اما تمرکز من در حرکت از طریق تصمیم FOMC روی بررسی بیشتر در طرح‌واره بنیادی است. مبارزه با تورم برای جلوگیری از یک بحران اقتصادی سیستماتیک است و مایل است برای رسیدن به این تلاش، رشد کوتاه مدت را قربانی کند. در نهایت، خطرات مربوط به مشکلات اقتصادی کوتاه مدت یا بلند مدت است. به این ترتیب، من معتقدم که بازار در نهایت تمرکز خود را بر احتمال مبارزه اقتصادی یا در نهایت رکود خواهد کرد – که در قیمت گذاری فعلی بازار به خوبی به حساب نمی آید. با نگاهی به SEP گذشته، چشم انداز تولید ناخالص داخلی تا سال 2022 1.7 درصد بود و هشدار صریح کمی در مورد انقباض جدی اقتصادی وجود داشت. شاید این را از SEP یا سخنان رئیس پاول در کنفرانس مطبوعاتی دریافت کنیم. به هر حال، من تماشا خواهم کرد.

خلاصه پیش بینی های اقتصادی FOMC از نشست 15 ژوئن 2022

image5.png

جدول از SEP فدرال رزرو

دیدگاه ها در مورد سلامت اقتصادی … بسیار است. اگر بخواهیم پاسخ S&P 500 را به پیش‌بینی‌های نرخ و پیش‌بینی‌های اقتصادی مقایسه کنیم، فکر می‌کنم به خطوط عامل دوم نزدیک‌تر عمل می‌کنیم. کجا می توانیم این بازی را ببینیم؟ یک مثال خوب GBPUSD است. اول و مهمتر از همه، اختلاف بازده فعلی بین 10 سال بریتانیا و ایالات متحده از مسیر GBPUSD دور است. چه چیزی می تواند این اختلاف را توضیح دهد؟ پوند آنقدر ارز “خطرناک” نیست که یک بازی امن باشد. در عوض، نابرابری در پیش بینی های اقتصادی است. BOE قبلاً هشدار داده است که رکود اقتصادی در پیش است. اگر فدرال رزرو از این روند پیروی کند، می تواند تعادل اساسی جدی در اینجا ایجاد کند.

نمودار GBPUSD با تفاضل بازده 10 ساله بریتانیا-ایالات متحده (روزانه) پوشانده شده است

image6.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در حالی که تمام توجهات به خطرات رخدادهای ایالات متحده در 24 ساعت آینده معطوف شده است، میزان تأثیرگذاری آنها به طور جدی تحت تأثیر جریانات سایر نقاط جهان خواهد بود. ما عناصر رشد را در روز جمعه با انتشار PMI های سپتامبر (و ملاحظات بعدی مانند WEO اکتبر صندوق بین المللی پول) در نظر خواهیم گرفت، اما در حال حاضر، تمرکز روی سیاست پولی است. بعد از ظهر چهارشنبه فدرال رزرو، تصمیمات بانک مرکزی از جمله بانک ژاپن، بانک ملی سوئیس و بانک انگلستان را اتخاذ کردیم. علاوه بر این، بانک‌های مرکزی کلیدی در حال ظهور مانند مقامات برزیل، ترکیه و آفریقای جنوبی نیز داریم. زمینه را ارزیابی کنید.

ریسک رویداد کلان بحرانی در تقویم اقتصادی جهانی برای 48 ساعت آینده

image7.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع