سقوط Wedge به CPI، FOMC


S&P 500 Talking Points:

توصیه شده توسط جیمز استنلی

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

فردا اطلاعات مربوط به CPI برای ماه نوامبر منتشر می شود و در طول سال جاری، CPI یک محرک اصلی برای سهام بوده است. در اوایل سال، زمانی که CPI در حال افزایش بود، سهام آسیب پذیر بودند زیرا بازارها شروع به افزایش بیشتر و بیشتر نرخ از FOMC کردند. این امر به سهام آسیب وارد کرد و S&P امسال بیش از 27 درصد کاهش یافت.

این پایین در S&P چاپ شده در 13 اکتبر، که چاپ دیگری از CPI بود، با یک واکنش اولیه وحشیانه که باعث شد S&P به سرعت در سطح 3500 حرکت کند. طبق معمول داده های CPI در ساعت 8:30 صبح به وقت شرقی منتشر شد و زمانی که بازارهای سهام یک ساعت بعد باز شدند، سهام از قبل شروع به افزایش کرده بود. و اینجا هستیم، دو ماه بعد، و با ادامه روند صعودی سهام در بیشتر ماه‌های بعد، این پایین‌ها بدون محدودیت باقی می‌مانند.

S&P 500 مجدداً با مقاومت در سطح روانی 4k در 11 نوامبر درگیر شد. و اکنون، یک ماه بعد، این سطح همچنان در بازی باقی مانده است. برای اطمینان از اینکه در طول مسیر تناسب‌ها و شروع‌هایی از روندها وجود داشته است، اما، در شبکه، هیچ چیزی هنوز انجام نشده است.

در این مرحله، پیش از CPI و FOMC، قیمت S&P 500 در سال 2022 به شکل یک گوه بزرگ در حال سقوط کار می‌کند.

نمودار قیمت هفتگی S&P 500

image1.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

CPI در دو ماه گذشته تأثیر زیادی بر S&P 500 داشته است. همانطور که در بالا ذکر شد، تغییر در 13 اکتبر، که پایین ترین سطح سالانه را در شاخص ایجاد کرد، پس از چاپ CPI خود را نشان داد. اما، یک حرکت مهم دیگر نیز وجود داشت که حدود یک ماه بعد، همچنین توسط CPI هدایت شد.

CPI اکتبر در 10 نوامبر منتشر شد و این بار، CPI Core و Headline در داخل انتظارات چاپ شد و این منجر به یک حرکت ریسک پذیر قوی شد، با شکست S&P 500 از یک شکل گیری گوه سقوط کوتاه مدت (مقاومت به عنوان شکست خورده). خط زیر).

روز بعد، S&P تا سطح مقاومت 4k بالا رفت و این وضعیت برای چند هفته آینده حفظ شد، تا اینکه گاوها در نهایت مجبور به شکستن میانگین متحرک 200 روزه شدند، فقط برای اینکه مقاومت در همان خط روند سال 2022 ظاهر شود. اوج در ماه اوت

هر یک از دو نسخه قبلی CPI در نمودار روزانه زیر با رنگ سبز مشخص شده است.

نمودار قیمت روزانه S&P 500

image2.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

S&P 500 کوتاه مدت

یک نقطه حمایت سرسخت در S&P 500 وجود دارد که نمی‌خواهد جای خود را بدهد. این همان نقطه ای است که در اوایل نوامبر، درست قبل از آن شکست گوه سقوطی، مقاومت داشت. این به عنوان حمایت پس از بررسی مقاومت در 4k به دست آمد و هفته گذشته در یک دوره سه روزه از سه شنبه تا پنج شنبه مجدداً پایین ترین سطح خود را حفظ کرد.

نمودار روزانه S&P 500

image3.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

استراتژی S&P

با بازگشت به نمودار هفتگی، این گوه نزولی بلندمدت سر جای خود باقی می ماند. این یک شکل‌گیری معکوس صعودی است و اگر خریداران بتوانند خط روند بالایی را که در سال جاری تغییرات متعددی را پشت سر گذاشته است، نقض کنند، در آن صورت می‌تواند به سرعت برای سناریوهای صعودی باز شود.

سوال بزرگتر در مورد پتانسیل ادامه است. شاید انگیزه ای برای قدرت در پایان سال وجود داشته باشد زیرا شورت های بلندمدت فشرده می شوند و به دنبال موقعیت های بهتر در آستانه افتتاحیه 2023 هستند. اما، در آن نقطه، سهام افزایش یافته است و نرخ ها همچنان بالا هستند. درآمدهای شرکتی احتمالاً در نیمه اول سال آینده تلفات را نشان خواهد داد و این چیزی است که می تواند درها را دوباره برای خرس ها باز کند.

یا، شاید کاهشی در سال جاری داشته باشیم، که در آن سهام در هفته آغازین قبل از تغییر جهت گیری از نوعی به بالاترین سطح خود می‌رسند.

اما، به همین دلیل است که منطقه حمایتی در اطراف 3915 بسیار کلیدی است، زیرا اگر فروشندگان بتوانند نقض را مجبور کنند، یک مورد قوی‌تر برای تداوم یکپارچه‌سازی تا پایان سال وجود دارد و این می‌تواند درها را دوباره برای باز کردن مجدد آن باز کند. آزمایش منطقه همریز در اطراف سطح 3800.

توصیه شده توسط جیمز استنلی

ویژگی های معامله گران موفق

نمودار قیمت هفتگی S&P 500

image4.png

نمودار تهیه شده توسط جیمز استنلی; S&P 500 در Tradingview

— نوشته جیمز استنلی، استراتژیست ارشد، DailyFX.com و رئیس آموزش DailyFX

با جیمز در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @JStanleyFX





منبع