سقوط S&P 500، Nasdaq، Dow در میان نگرانی های رشد فزاینده


نکات کلیدی بازار سهام آمریکا:

  • راS&P 500، داو و نزدک 100 برای سومین روز متوالی در بحبوحه شرایط مالی سخت تر و ترس از رکود سقوط می کنند.
  • بیشتر از حد انتظار، ادعاهای بیکاری هفتگی ایالات متحده همچنان با FED مخالفت می کند
  • همه نگاه ها به سخنرانی فردای پاول، رئیس فدرال رزرو، یک روز پس از تصمیمات سیاست پولی FOMC، BoE، SNB و BoJ است.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: تنظیمات اقدام قیمت دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CHF، USD/JPY

پس از اینکه فدرال رزرو دیروز در تلاشی برای مهار تورم، نرخ بهره را 75 بشکه در پی افزایش داد، به نظر می رسد بازارها در راستای این پیام دوباره تنظیم می شوند. پاول، رئیس فدرال رزرو بر تعهد بانک مرکزی به کاهش تورم علیرغم کندی اقتصادی تاکید کرد. پیش‌بینی‌های اقتصادی FOMC اکنون نرخ بهره پایان سال را 4.4 درصد در مقابل 3.4 درصد پیش‌بینی شده در ژوئن نشان می‌دهد. نرخ پایانه در سال 2023 با یک تجدید نظر نزولی قابل توجه در رشد اقتصادی اکنون به 4.6 درصد رسیده است.

image1.png

منبع: سیستم فدرال رزرو

بر اساس این پیش بینی ها، بازدهی ایالات متحده امروز به افزایش قیمت ادامه داد و باعث شد که اوراق دو ساله به بالای 4.10 درصد برسد، بهترین سطح از سال 2007. ترس از رکود اقتصادی ناشی از فدرال رزرو امروز در وال استریت به وضوح قابل مشاهده بود و سهام در سراسر جهان پایین آمد. هیئت مدیره این روند ممکن است به این زودی ها تغییر نکند، به ویژه از آنجایی که بازار کار بسیار فشرده است. به نظر می‌رسد که آخرین آمار ادعاهای بیکاری، که شاهد کاهش درخواست‌های حقوق بیکاری به 213,000 بودند، این ارزیابی را تأیید می‌کنند.

در نتیجه، شاخص‌های سهام ایالات متحده در روز پنجشنبه باز شدند و با کاهش به پایان رسیدند و سومین روز متوالی افت و سطوحی را ثبت کردند که از ماه جولای مشاهده نشده بود. در زنگ پایانی، Dow و S&500 به ترتیب 0.36% و 0.85% زیان داشتند. نه بخش از یازده بخش S&P سقوط کردند، اما بخش‌های اختیاری مصرف‌کننده، مالی و صنعتی بیشترین کاهش را داشتند.

از سوی دیگر، سهام رشد محور و نیمه هادی ها مانند Advanced Micro Devices منجر به کاهش 1.17 درصدی Nasdaq100 شدند. ارزیابی‌های فناوری به‌طور منفی تحت تأثیر سیاست‌های پولی محدودکننده قرار می‌گیرند، زیرا افزایش هزینه‌های استقراض، ارزش جریان‌های نقدی آتی آن‌ها را هنگام تنزیل با نرخ بالاتر کاهش می‌دهد.

توصیه شده توسط Cecilia Sanchez Corona

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

چشم انداز فنی

از منظر فنی، شاخص فناوری در حال حاضر بیش از 31 درصد از ارزش خود را نسبت به اوج ماه نوامبر خود از دست داده است. اگر خرس‌ها کنترل بازار را حفظ کنند و منطقه 11485-11455 را نقض کنند، می‌توانیم شاهد حرکت به سمت منطقه 11365 -11325 باشیم.

نمودار هفتگی نزدک 100

image2.png

نمودار هفتگی Nasdaq100. با استفاده از TradingView آماده شد

با نگاهی به آینده، انتظار می رود پاول، رئیس فدرال رزرو، فردا در ساعت 14:00 EDT، یک روز پس از افزایش نرخ بهره توسط FOMC و به دنبال آن سایر بانک های مرکزی، سخنرانی کند. برای زمینه، BoE نرخ بهره را 50 واحد افزایش داد و گفت که بریتانیا احتمالاً وارد رکود خواهد شد. SNB 75bp افزایش یافت، بازارها را ناامید کرد و EURCHF را به پایین ترین سطح خود رساند. و BOJ، در حالی که سیاست پولی تطبیقی ​​خود را حفظ کرد، برای حمایت از ین در بازارهای ارز مداخله کرد.

ابزارهای آموزشی برای تاجران

— نوشته شده توسط Cecilia Sanchez-Corona، تیم تحقیقاتی DailyFX





منبع