سقوط S&P 500، Dow و Nasdaq با وجود درآمدهای قوی شرکت ها


نکات کلیدی بازار سهام آمریکا:

  • راS&P 500داو و نزدک 100 علیرغم انعطاف‌پذیری سود شرکت‌ها در سه ماهه سوم، تکان خوردند.
  • بازدهی خزانه داری آمریکا به سطحی رسید که از سال 2007 در میان اظهارات جنگ طلبانه مقامات فدرال رزرو مشاهده نشده بود.
  • اپل، آلفابت، آمازون درآمد خود را در هفته آینده گزارش می دهند

توصیه شده توسط Cecilia Sanchez Corona

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: تجزیه و تحلیل فنی پوند بریتانیا: GBP/USD، GBP/JPY، EUR/GBP

شاخص‌های اصلی سهام ایالات متحده در روز پنجشنبه متزلزل شدند زیرا سرمایه‌گذاران سود شرکت‌ها را در مقابل نشانه‌هایی از کند شدن سریع اقتصاد آمریکا در بحبوحه سخت‌تر شدن شرایط مالی ارزیابی کردند. دوره گزارش سه ماهه سوم علیرغم نگرانی های قبلی مبنی بر اینکه تورم و افزایش نرخ های بهره تاثیر مخربی بر نتایج مالی خواهد داشت، شروع خوبی دارد. تاکنون، اکثر شرکت‌ها اعدادی را بهتر از حد انتظار اعلام کرده‌اند و بانک‌ها، خطوط هوایی و برخی شرکت‌های فناوری عملکرد سالمی را ارائه می‌دهند.

در حالی که درآمد و هدایت آینده در بیشتر موارد سازنده بوده است، باد مخالف از بین نرفت. در این راستا، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در روزهای اخیر به دلیل قیمت‌گذاری مجدد سیاست FOMC به روند صعودی خود ادامه داده است. در واقع، بعد از ظهر امروز بعد از ظهر به 4.23 درصد رسید که بالاترین سطح آن از سال 2008 است، پس از اینکه مقامات فدرال رزرو اعلام کردند که نرخ بهره امسال به دلیل افزایش سرسختانه تورم اصلی و بازارهای کار فشرده، «بسیار بالاتر از» 4 درصد افزایش خواهد یافت.

در پایان، Dow و S&P 500 به ترتیب 0.30% و 0.80% زیان را ثبت کردند، اگرچه چندین شرکت کلیدی این روند را کاهش دادند. به عنوان مثال، AT&T و IBM پس از اعلام نتایج فوق‌العاده سه ماهه سوم، یک رالی محکم را برگزار کردند. AT&T با افزایش 7.72% و 4.72% برای IBM به پایان رسید.

در مورد نزدک، خبر دیروز مبنی بر اینکه تسلا هدف خود را برای تحویل خودرو در سال جاری از دست خواهد داد نیز بر شاخص سنگین فناوری تاثیر منفی گذاشت. در پایان، تسلا 6.64 درصد از دست داد و شاخص 0.51 درصد سقوط کرد.

چشم انداز فنی

از نقطه نظر فنی، S&P 500 با شکاف به سمت نزولی در روز پنجشنبه باز شد، اما در واکنش به رویدادهای خارج از ایالات متحده، در معاملات باز به دست آورد. استعفای نخست وزیر بریتانیا تراس به عقب نشینی کوتاهی در بازدهی منجر شد و تا حدی از بازار متقاعد نشده حمایت کرد. با وجود این حرکت های درون جلسه ای؛ تصویر زیربنایی برای سهام نزولی باقی می ماند زیرا نرخ های بالاتر باید محیطی خصمانه برای دارایی های ریسک ایجاد کند. با نگاهی به نمودار روزانه، مقاومت اولیه در حدود 3805 به نظر می رسد، منطقه ای که توسط اوج اکتبر و 38.2% اصلاح فیبوناچی در فروش سال 2022 تعریف شده است. از جنبه منفی، پشتیبانی ممکن است در نزدیکی 3590-3600 یافت شود. بسته شدن زیر این محدوده ممکن است به خرس ها کنترل بیشتری بدهد.

نمودار روزانه مینی آتی S&P 500 (ES1).

image1.png

نمودار آتی S&P 500 Mini. با استفاده از TradingView آماده شد

با نگاهی به آینده، طبق FactSet، انتظار می‌رود 165 شرکت از 500 شرکت S&P 500 هفته آینده درآمد خود را گزارش کنند. اپل، آلفابت و آمازون در این لیست قرار دارند. به طور مشابه، فلش PMI، اعتماد مصرف کننده، شاخص قیمت پیشرفته تولید ناخالص داخلی، سفارشات کالاهای بادوام و PCE اصلی ارزیابی به روزی از وضعیت اقتصاد ایالات متحده ارائه می کنند.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 3% -6٪ -1٪
هفتگی 6% 5% 6%

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • تازه شروع کردی؟ راهنمای مبتدیان را برای معامله گران FX دانلود کنید
  • آیا می خواهید درباره شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ با آزمون DailyFX آشنا شوید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را برای نحوه استفاده از این نشانگر معاملاتی قدرتمند از اینجا دریافت کنید.

— نوشته شده توسط Cecilia Sanchez-Corona، تیم تحقیقاتی DailyFX





منبع