سقوط دلار و VIX پس از افزایش فدرال رزرو، EURUSD و Doubt Trends را تماشا کنید


FOMC Rate Decision، Nasdaq 100، VIX، دلار آمریکا و EURUSD نقاط صحبت:

  • چشم انداز بازار: USDJPY صعودی بالای 132.00
  • این FOMC تصمیم نرخ همانطور که انتظار می رفت با افزایش 25 واحدی در محدوده 4.50-4.75 درصد به پایان رسید، اما هشدارهای مکرر در مورد افزایش بیشتر در آینده بازارها را تحت تاثیر قرار نداد.
  • به نظر می رسد افت دلار درگیر گمانه زنی های کاهش نرخ بهره و افت آن شده است VIX، اما اصول ناهموار سوالاتی را در مورد روند ایجاد می کند و تصمیم بانک مرکزی اروپا اتخاذ می شود یورو دلار یک ریسک بالا

توصیه شده توسط John Kicklighter

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

به نظر می رسد معامله گران سوداگرانه در بازارهای گسترده تر از پیش بینی جمعی خود راضی هستند. علیرغم برخی نکات برجسته از چشم انداز اقتصادی نامطلوب و البته تعهد FOMC به تحقق بخشیدن به افزایش نرخ بهره که در سال 2022 آغاز شد، سمت “ریسک محور” بازار پس از این رویداد صعود کرد در حالی که دلار افت قابل توجهی را متحمل شد. برای بازارها انحراف چشم انداز از مقامات غیرمعمول نیست، اما به طور کلی خطر ایجاد این نابرابری از مسیر اساسی اساسی وجود دارد. و هر چه بیشتر در معرض قرار گرفتن در معرض سوداگرانه در برابر این شرایط نامطلوب قرار گیرد. در هنگام تصویب قطعنامه، پیامدهای نهایی بدتر می شود. در این میان، نگاهی به بازارهای پس از فدرال رزرو. Nasdaq 100 با شکست اخیر بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) مسلماً مهمترین تصویر فنی را داشت. رالی 2.2 درصدی با حجم بالای سه هفته ای چشمگیر است. علاوه بر این، نسبت نزدک 100 به میانگین صنعتی داوجونز (“رشد” نسبت به “ارزش”) به بالاترین سطح خود در سه ماه گذشته رسید که نشان دهنده تمایل خاصی برای دارایی های “پرخطرتر” است.

نمودار از معاملات آتی نزدک 100 با SMA 200 روزه، حجم و ROC 1 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

انگیزه هزینه در دارایی های ریسک و رکود بیشتر ترس درک شده از طریق معیارهایی مانند شاخص نوسانات VIX چه بود؟ واضح است که این اجرا پس از اعلام تصمیم نرخ FOMC صورت گرفت. با این حال، نتیجه آن رویداد، حمایت واقعی را برای کسانی که نقشه بلندمدت بازار صعودی را طراحی می کنند، ارائه نمی دهد. افزایش 25 واحدی نرخ بهره در محدوده معیار به 4.50 تا 4.75 درصد بالاترین میزان در میان همتایان اصلی آن است، اما با این وجود کاملاً قیمت گذاری شده بود و در نتیجه یک عامل جزئی بود. تأثیر واقعی از عناصر استفاده شده برای نشان دادن آنچه از اینجا اتفاق می افتد حاصل شد. در بیانیه سیاست، فدرال رزرو به این زبان ادامه داد که احتمال افزایش چند نرخ دیگر وجود دارد. رئیس فدرال رزرو در دوره پرسش و پاسخ خود این دیدگاه را تکرار کرد. با توجه به آنچه که بانک مرکزی در SEP خود در جلسه دسامبر منتشر کرد، این دقیقاً تعجب آور نیست – آنها نرخ پایانی 5.1 درصد (یا میانگین 5.125) را پیش بینی کردند – اما بازارها نسبت به پیگیری آنها تردید دارند. علاوه بر این، اعتقاد فدرال رزرو مبنی بر عدم افزایش در سال جاری بدون تغییر ناباوری بازار تکرار شد.

جدول سناریو FOMC با نتایج برجسته

جدول ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

بر اساس اکثر گزارشات، تصمیم سیاست فدرال رزرو یک نتیجه خفیف جنگ طلبانه بود. اما با پوشاندن شک و تردید بازار، به عنوان یک گام دور از اوج نرخ و کاهش های نهایی است. چه دیدگاه متفاوت بازار در مورد مسیر سیاست مبتنی بر پیش‌بینی تورم باشد یا شاید ارتباط بی‌امان فدرال رزرو که در برابر نشانه‌های مشکلات دهه گذشته تسلیم می‌شود، گاوها چراغ راهنمایی خود را دارند. در حالی که من نسبت به تعهدات بانک مرکزی بر اساس پیش‌بینی‌هایی که لزوماً باید تغییر کنند، شک دارم، بعید به نظر می‌رسد که فدرال رزرو از مبارزه با تورم منحرف شود. اگر آنها مجبور شوند از این مسیر خارج شوند، احتمالاً در پاسخ به یک تصویر نگران‌کننده رکود یا بحران مالی خواهد بود – که هر دو تهدید بزرگ‌تری برای روندهای ریسک هستند تا اینکه سیاست پولی آسان‌تر یک موهبت باشد. با این وجود، بازار می‌تواند بر اساس دیدگاه‌های خود عمل کند تا زمانی که چیزی سخت و سریع برای منصرف کردن نمای خانه وجود داشته باشد. بازار دیگری که خود را در موقعیت چشمگیر می بیند، دلار آمریکا است. شاخص DXY پس از نزول از نقطه میانی محدوده 2021-2022 به پایین ترین سطح خود از آوریل سقوط کرد. در حالی که ایالات متحده از بازدهی بالاتر و نرخ پایانه پیش بینی شده بازار نسبت به بسیاری از همتایان خود برخوردار است، به نظر می رسد حمایت گرین بک به عنوان یک پناهگاه امن آن را پایین می آورد (با کاهش VIX) و حدس و گمان افزایش فدرال رزرو در نیمه دوم (که همچنین ممکن است VIX را سرکوب کند) فشار مستقیم ایجاد می کند.

نمودار شاخص دلار DXY با شاخص نوسانات VIX و تغییر ضمنی فدرال رزرو در 2 ساعت (روزانه) پوشانده شده است.

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

همانطور که به نیمه آخر هفته می رویم، من مراقب بالابر پشت “اشتهای ریسک” تجدید شده خواهم بود. فقط به این دلیل که من نسبت به پایه و اساس یک اتهام مشکوک هستم، به این معنا نیست که بازارها باید مجدداً با آن چشم انداز تعادل برقرار کنند. همانطور که گفته می شود “بازارها می توانند بیش از آن چیزی که شما بتوانید حلال کنید غیرمنطقی باقی بمانند”. سپس دوباره، ریسک رویداد با مشخصات بالا می‌تواند باعث ایجاد احتیاط جدی در مورد اعتقادات غیریکنواخت شود. با نگاهی به مدارک برای 48 ساعت آینده، چالش های زیادی برای ثبات اساسی وجود خواهد داشت. تصمیمات بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی اروپا تصویر بزرگ تری از سیاست پولی در زمینه ریسک پذیری ارائه می دهد. پس از شارژ متا در ساعات بعد از چهارشنبه، ما پس از تعطیلی پنجشنبه، شاهد اجرای آمازون، گوگل و اپل خواهیم بود. سپس در روز جمعه، ما لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده را داریم.

ریسک بالای رویدادهای کلان اقتصادی جهانی برای هفته آینده

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

برای یک بازار برتر در لیست “باید تماشا” من، EURUSD به راحتی جالب ترین است. این بزرگترین مؤلفه شاخص DYX است، بنابراین عملکرد فنی چشمگیر مشابهی در نمایش داده می شود. برای این متقاطع بنچمارک، 1.2 درصد بالاترین میزان شارژ از 11 نوامبر بود – زمانی که جفت چرخش قطعی خود را پس از انتشار CPI ایالات متحده انجام داد. علاوه بر این، این اتهام، نرخ ارز را به بالاتر از نقطه میانی ژانویه 2021 تا موج نزولی سپتامبر 2022 رساند. گفته می شود، وزن اساسی در اینجا جدی است. این نقدشوندگی ترین ارز متقاطع است، بنابراین وضعیت دلار در اینجا کاهش می یابد. این امر بررسی دقیق‌تری بر وضعیت نرخ بهره نسبی می‌کند و بانک مرکزی اروپا چرخه افزایش نرخ خود را بسیار پایین‌تر از فدرال رزرو محدود می‌کند. آیا این عامل موثر خواهد بود؟

نمودار EURUSD با SMA 20 روزه و نرخ تغییر 1 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

در حالی که ریسک رویدادهای زیادی وجود دارد و تعداد زیادی می توانند نوسانات مجزا ایجاد کنند، جالب ترین رویداد تا پایان هفته در کتاب من گزارش فعالیت بخش خدمات ISM است. به گفته همین گروه، نادیده گرفته شده این جلسه گذشته یک لغزش عمیق به سمت انقباض فعالیت های تولیدی بود. این برای بازاری که به نظر می رسد در مسیر رشد مطمئن است، خوب نیست. اقتصاد ایالات متحده به شدت در اشتغال و تولید در خدمات دچار انحراف است، بنابراین اگر انقباض غافلگیرکننده ماه گذشته تمدید شود، می تواند از رضایت بازار در مورد ریسک های پیش رو عبور کند.

نمودار از S&P 500 با فعالیت تولیدی و خدماتی ایالات متحده، پوشش داده شده با رکودهای رسمی (ماهانه)

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

کشف کنید که چه نوع معامله گر فارکس هستید





منبع