سقف قیمت نفت برنت آیز اوپک پلاس و روسیه


نقطه صحبت نفت خام برنت (LCOc1).

  • عوامل USD ممکن است نقش کمتری در هفته آینده داشته باشند.
  • نشست اوپک پلاس و سقف قیمت روسیه در مرکز توجه قرار دارد.

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

پیش بینی نفت رایگان خود را دریافت کنید

پیشینه اساسی نفت خام برنت

نفت خام برنت در روز جمعه اندکی افزایش یافت و ممکن است برای چهارمین روز متوالی در قیمت سبز بسته شود که آخرین بار در اوایل اکتبر مشاهده شد. سخنرانی پاول رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه پس از دریافت حمایت از انتشار PCE اصلی ایالات متحده در روز چهارشنبه، از طریق واکنش بازار همچنان ادامه دارد. بازنگری چین در وضعیت کووید، همچنین با توجه به پیش‌بینی‌های سمت تقاضا، به دنبال نفت خام بود.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

در اواخر امروز، آمار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) نقطه کانونی برای دلار و در نتیجه قیمت نفت خام خواهد بود. انتشار قوی نیروی کار احتمالاً منجر به حمایت از دلار آمریکا می شود، اما همچنین عدم اطمینان بیشتری را با توجه به راهنمایی های آینده فدرال رزرو ایجاد می کند.

تقویم اقتصادی

image1.png

منبع: تقویم اقتصادی DailyFX

اوپک پلاس قرار است روز یکشنبه چهارم دسامبر برای بحث در مورد تغییر احتمالی سهمیه عرضه خود تشکیل جلسه دهد. تاکنون شایعاتی مبنی بر افزایش تولید، کاهش تولید و عدم تغییر و در نتیجه افزایش هیاهو و انتظارات پیرامون نشست اوپک پلاس وجود داشته است. این احتمال وجود دارد که با توجه به کاهش قیمت نفت و همچنین ترس از رکود جهانی، افزایش تولید رخ ندهد. علاوه بر این اوپک پلاس ممکن است بخواهد بازارها را با کاهش قبل از پایان سال غافلگیر نکند و ممکن است به دنبال کسب اطلاعات بیشتر قبل از نشست بعدی برای تصمیم گیری آگاهانه باشد. تصمیم بدون تغییر پس از در نظر گرفتن عوامل فوق محتمل است که نباید قیمت را بیش از حد تغییر دهد.

دانش تجارت پایه

تجارت کالا

توصیه شده توسط وارن ونکتاس

اقدامی که ممکن است محرک های قابل توجهی برای بازارهای نفت خام ایجاد کند، تصمیم گیری در مورد سقف قیمت نفت روسیه است. این اعلامیه برای 5 دسامبر تعیین شده است، اما هنوز توافقی بین کشورهای عضو به اتفاق آرا وجود نداشته است. بر اساس آخرین اطلاعات، سقف قیمتی در حدود 200 سال تعیین شده است 60 دلار در هر بشکه علامت گذاری از 65-70 دلار در هر بشکه. هرچه سطح سقف قیمت پایین‌تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که روسیه با محدود کردن یا حذف کامل عرضه واکنش تلافی جویانه انجام دهد و می‌تواند باعث افزایش قیمت‌های نفت خام شود.

تجزیه و تحلیل فنی

نمودار روزانه نفت خام برنت (LCOc1).

image2.png

نمودار تهیه شده توسط وارن ونکتاس، IG

عملکرد قیمت نشان می‌دهد که نفت برنت ممکن است پس از شمعدان بلند فتیله‌ای دیروز به سمت پایین‌تر حرکت کند. اگر شمع امروزی بالاتر از نوسان سپتامبر در بسته شود، می‌تواند باطل شود 87.28 و خط روند شیبدار رو به پایین همزمان (سیاه). شاخص قدرت نسبی (RSI) نشان دهنده حرکت نزولی (زیر 50) است که از حرکت نزولی بعدی در کوتاه مدت پشتیبانی می کند. همانطور که گفته شد، تأثیرات اساسی محرک کلیدی در هفته آینده هستند و اقدام قیمت به شدت به این نیروها بستگی خواهد داشت.

سطوح مقاومت کلیدی:

سطوح پشتیبانی کلیدی:

احساس مشتری IG: صعودی

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی هستند خالص طولانی در مورد نفت خام، با 69٪ از معامله گران در حال حاضر موقعیت های خرید (تا زمان نوشتن این مقاله) دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، اما به دلیل تغییرات اخیر در موقعیت‌های بلند و کوتاه، ما روی یک سوگیری صعودی کوتاه‌مدت قرار می‌گیریم.

با وارنون توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید:@WVenketas





منبع