سطح 1950 دلاری کلیدی برای ادامه حرکت نزولی است


قیمت طلا، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه معامله طلا

بیشتر بخوانید: تنظیمات اقدام قیمت در طلا (XAU/USD)

چشم انداز طلا (XAU/USD)، دقیقه FOMC، افزایش بازده خزانه

قیمت طلا دیروز به دلیل ترکیبی از افزایش بازده خزانه داری آمریکا و تقویت دلار آمریکا بر این فلز گرانبها کاهش یافت. بخش اولیه جلسه ایالات متحده امیدوارکننده به نظر می رسید زیرا طلا به مقاومت اخیر در منطقه 1983-1985 دلار افزایش یافت، قبل از اینکه کاهش شدید باعث شد قیمت طلا در روز در حدود مرز 1957 دلار به پایان برسد. اوپن اروپا تغییر اندکی را به همراه داشت که در نمودار قدرت ارز زیر نشان داده شده است و دلار قوی‌ترین ارز پس از باز شدن بازار است.

نمودار قدرت ارز: قوی ترین – دلار آمریکاضعیف ترین – NZD.

image1.png

منبع: FinancialJuice

این یک نبرد واقعی برای طلا بوده است، زیرا گاوها و خرس‌ها همچنان برای کسب موقعیت می‌جنگند و هیچ طرفی تاکنون پیروز نشده است. به نظر می رسد هر حرکتی بدون هیچ گونه پیگیری کوتاه مدت است، با محدوده قیمتی بین دسته های 1950 تا 2050 دلار. اقدام قیمت در بازه زمانی روزانه تهدیدی برای شکست در یک هفته و نیم گذشته بوده است، اما منطقه حمایتی 1950 دلاری همچنان پابرجاست.

ناتوانی سیاستگذاران ایالات متحده در دستیابی به توافق بر سر سقف بدهی ایالات متحده همچنان سنگین است و قیمت ها را عقب و جلو نگه می دارد. دیروز شاهد بودیم که آژانس رتبه‌بندی فیچ، رتبه‌بندی پیش‌فرض بلندمدت صادرکننده ارز خارجی (IDR) «AAA» را در رتبه‌بندی Watch Negative قرار داد. اگر سیاستگذاران برای انجام یک معامله به انگیزه بیشتری نیاز داشتند، امیدواریم که همینطور باشد. کوین مک کارتی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در اظهارات خود در یک کنفرانس مطبوعاتی نسبتاً مثبت بود، در حالی که افزایش مالیات بر ثروتمندان را رد کرد و تأیید کرد که تعداد قابل توجهی از امتیازات قبلاً داده شده است.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

انتشار صورتجلسات فدرال رزرو همچنین نتوانست شفافیت بیشتری در مورد سیاست پولی ایالات متحده به دنبال انبوهی از اظهارنظرهای جنگ طلبانه از سوی سیاست گذاران اخیر ارائه کند. نکته اصلی این صورتجلسه این است که سیاستگذاران در مورد ادامه پیاده روی یا توقف در این مرحله به توافق نمی رسند. بدیهی است که داده‌های PCE این هفته و یک چاپ CPI دیگر را قبل از نشست ماه ژوئن فدرال رزرو داریم که می‌تواند برای گام‌های سیاست بعدی بانک‌های مرکزی کلیدی باشد.

امروز قبل از انتشار Core PCE کلیدی فردا، اطلاعات کمی در مورد Docket از ایالات متحده وجود دارد. ارزیابی مثبت از تخمین دوم نرخ رشد تولید ناخالص داخلی و چاپ مثبت ادعاهای بیکاری می تواند به حمایت از دلار آمریکا ادامه دهد و طلا را به منطقه حمایتی 1950 دلار نزدیک کند.

image2.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی و افکار نهایی

از دیدگاه فنی، اقدام قیمت طلا برای مدتی حکایت از کاهش بیشتر داشته است، اما تا حد زیادی تحت الشعاع تصویر کلان گسترده‌تر در بازی قرار گرفته است. ستاره تیرانداز دیروز، بستن شمعدان ماروبوزو دلیل خوبی برای هیجان خرس ها است.

دستگیره 1950 دلاری در این مرحله با بسته شدن شمع روزانه در زیر، سنگ مانعی برای نزول بیشتر باقی می ماند که آزمایش بالقوه MA 100 روزه را در حدود مارک 1935 دلار باز می کند. تردید من در مورد این انتقال این است که آیا چنین حرکتی می تواند بدون هیچ گونه توافق قطعی یا عدم پرداخت سقف بدهی اتفاق بیفتد یا خیر. این احتمال بسیار واقعی وجود دارد که محدوده کوتاه مدت فعلی بین 1950 تا 1985 دلار تا 1 ژوئن با نوسان قیمت ثابت بماند زیرا جزئیات بیشتر در مورد مذاکرات ادامه دارد.

سطوح کلیدی درون روز برای نگه داشتن چشم در

سطوح پشتیبانی:

  • 1950
  • 1935 (MA 100 روزه)
  • 1925

سطوح مقاومت:

  • 1970
  • 1983
  • 2000 (سطح روانی)

طلا (XAU/USD) نمودار روزانه – 25 مه 2023

image3.png

منبع: TradingView، نمودار تهیه شده توسط Zain Vawda




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 13% -15% 3%
هفتگی 10% -16٪ 1%

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده Markets برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع