ریسک، نرخ و رشد نسبی دلار سطوح فوق العاده GBPUSD، USDJPY و EURUSD را افزایش می دهد.


S&P 500، حجم، دلار، GBPUSD، USDJPY و EURUSD نقاط صحبت:

  • این بازار چشم انداز: S&P 500 نزولی زیر 4100; EURUSD صعودی به بالای 1.0000
  • بزرگترین رالی برای S&P 500 در نزدیک به یک ماه گذشته، حرکتی چشمگیر با مشارکت گسترده “ریسک” بود، اما اعتقاد در بهترین حالت یک تعهد مشکوک باقی می ماند.
  • در همین حال، جهش دلار به بالاترین حد چند دهه اخیر در این هفته ترکیبی نامقدس از روند ریسک، تفاوت نرخ و عدم تعادل اقتصادی را احساس می‌کند – که «بزرگ‌ها» را به سمت افراط‌های دردناک سوق می‌دهد.

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

یک جهش شدید و گسترده با ریسک … با پشتوانه بنیادی یا سیستمی اندک

تمرکز من در این جلسه گذشته – و حرکت به نیمه دوم هفته معاملاتی – بیشتر بر عملکرد دلار آمریکا و کمتر بر معیارهای سنتی «ریسک» است. این بدان معنا نیست که احساسات عمومی بازار برای بررسی کلی من از به روز رسانی سیستم مالی با ارزیابی فرصت های موجود، اهمیت کمتری دارد. در واقع، من گرایش‌های ریسک را «تعادل‌کننده بزرگ» به‌عنوان یک تأثیر مهم بدون توجه به تمایلات اساسی یا دارایی‌های مورد بحث در نظر می‌گیرم. در طول این جلسه گذشته، S&P 500 یک رالی قوی 1.8 درصدی را به ثبت رساند تا بزرگترین شارژ از 10 آگوست تا کنون افزایش یابد. با توجه به گستردگی حرکت طبقه‌بندی‌شده «ریسک در جریان»، به نظر می‌رسد اعتماد بازار وجود دارد، اما پس‌زمینه بنیادی ملموس بسیار کمی برای پیشنهاد وجود داشت. پیش‌بینی‌های رشد، انتظارات سیاست‌های پولی و چشم‌انداز فشارهای تورمی موذیانه، سه ماهه کمی برای اعتماد واقعی به وجود می‌آورند. گفته می‌شود، به نظر می‌رسد که یک دوره دشوار برای اعتقاد واقعی گاوهای نر جمعی است.

نمودار S&P 500 با حجم، SMAهای 20 و 200 روزه و همچنین ROC 1 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

همانطور که ما بر روند اقدامات “خطر” ترجیحی خود نظارت می کنیم، سعی می کنم در میانگین های تاریخی ثابت نگه دارم. این بدان معنا نیست که میانگین‌های دهه‌های گذشته برای عملکرد، نوسانات و مشارکت از طریق شرکت‌هایی مانند S&P 500 باید در سال 2022 دوباره تکرار شوند، اما این میانگین‌ها به دلایلی وجود دارند. قابل توجه است که نوسانات (از طریق VIX) در این زمان از سال با بهبود حجم به اوج می رسد. با این حال، قابل توجه ترین میانگین، تنها ضرر میانگین ماهانه S&P 500 در سال تقویم در سپتامبر است. ما مطلقاً مجبور نیستیم با این هنجارها زندگی کنیم، اما فعالان بازار با توجه به بادهای مخالف ارائه شده از طریق اصول سنتی، فصلی بودن را با دقت بیشتری در نظر خواهند گرفت.

نمودار تغییرات ماهانه میانگین S&P 500، حجم و نوسانات از VIX

نمودار ایجاد شد توسط جان کیکلایتر

دلار مجرایی برای مسائل اساسی و به خودی خود یک تهدید

در حالی که موفق شد از اوج های روزانه خود در جلسه گذشته عقب نشینی کند، شاخص دلار DXY با این وجود توانست رکوردهای تازه چند دهه را در جلسه گذشته به ثبت برساند. انگیزه اساسی از کجا سرچشمه می گیرد؟ سند اقتصادی مطمئناً سازگار بود. این جلسه گذشته در مورد ریسک رویدادهای اقتصادی سنتی بود (تراز تجاری ایالات متحده یک به روز رسانی قابل توجه بود)، اما بینش سیستمی زیادی از طریق مواردی مانند سیاست پولی وجود داشت. رسماً، کتاب بژ FOMC را دریافت می‌کنیم که هم شمارش معکوس دو هفته‌ای را برای تصمیم‌گیری بعدی نرخ FOMC (21 سپتامبر) تنظیم می‌کند و هم بینش جالبی را در مورد دیدگاه‌های کارکنان پشتیبانی در مورد سلامت اقتصادی و پاسخ سیاست ارائه می‌دهد. از طرف دیگر، چند سخنران فدرال رزرو با پایبندی نایب رئیس لائل برینارد به خط فدرال رزرو در مورد مبارزه با تورم، بیانیه خود را در مورد طیف گزینه های مشاهده شده برای فدرال رزرو ارائه داد. با قرار دادن بسیاری از مسائل مربوط به گرین‌بک در برابر همتایان اصلی، شایان ذکر است که GBPUSD (همچنین به عنوان “کابل” شناخته می‌شود) در جلسه گذشته به‌طور خلاصه پایین‌ترین سطوح خود را در دهه‌های اخیر نشان می‌دهد. عقب‌نشینی دیرهنگام نشان می‌دهد که بازار هنوز آماده تسلیم شدن نیست، اما با در نظر گرفتن رکود پیش‌بینی‌شده خود بریتانیا (از سوی BOE)، وضعیت ضعیف آن به عنوان یک «منابع امن» و مزیت محدودی که پیش‌بینی‌های بازدهی دارند، فشار به خوبی مستدل است. .

نمودار GBPUSD با SMAهای 50 و 200 روزه و “Wicks” (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

من معتقدم که محرک‌های روندهای ریسک، نابرابری رشد و موضع سیاست پولی نسبی، ملاحظات اساسی اصلی در حال حاضر هستند. و، این ترکیبی است که من در هنگام ارزیابی نقدشونده ترین جفت ارزها – مانند USDJPY، به آن توجه می کنم. این ین ژاپن سومین ارز ذخیره نقدینگی (پس از دلار و یورو) در نظر گرفته می شود و تسلیم شدن آن در برابر گرینبک بسیار زیاد است. در این جلسه گذشته، ما در محدوده 300 پیپ از بالاترین سطح نرخ مبادله ای او از آگوست 1998 قرار داشتیم. اگر بالای 147. 67 را علامت بزنیم، در قلمروی که از سال 1990 دیده نشده بود خواهیم رفت. محرک اصلی در اینجا چیست؟ من “روندهای ریسک” را سهم ناچیز برای این متقاطع می دانم، با اختلاف رشد یک تاثیر متوسط ​​و تفاوت های نرخ تاثیر غالب. این مطمئناً یک جفت برای تماشا است.

نمودار USDJPY با SMAهای 20 و 100 روزه و “Wicks” (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

سیاست پولی به عنوان یک موضوع، تصمیم گیری نرخ ECB به عنوان یک رویداد اصلی، EURUSD یک محرک برتر

پیش‌بینی‌های نرخ نسبی یک موضوع اساسی در سطح بالا برای بازارهای مالی (و نرخ‌های ارز خاص) است، اما تأثیر بازار آنقدر ساده‌تر نیست که تعیین کند چه پیش‌بینی نرخی قوی‌ترین پیش‌بینی برای مشاهده تخصیص مجدد مداوم وجوه در بازار است. هیچ مثالی بهتر از این تفسیر ساده‌گرایانه وجود نداشت که واکنش نشان داد و USDCAD و سایر دلارهای کانادا با تصمیم بانک کانادا (BOC) در مورد نرخ عبور کردند. افزایش 75 واحدی نرخ بهره پس از افزایش 1.00 درصدی جلسه قبلی یک حرکت شدید است، اما با آنچه بازار انتظار داشت همخوانی دارد. اگر قبلاً چنین حرکتی را رد کرده ایم، آیا گمانه زنی بیشتری وجود دارد؟

طیف موضع سیاست پولی توسط بانک های مرکزی بزرگ با پیش بینی نرخ پایان سال از طریق سوآپ

نمودار ایجاد شده توسط جان کیکلایتر

ارزیابی جامعیت قدرت پیش‌بینی نرخ بازار، ملاحظات مهمی برای چگونگی شکل‌گیری EURUSD در حرکت رو به جلو است. بالاترین ریسک رویداد در این جلسه آینده، تصمیم بانک مرکزی اروپا (ECB) در مورد نرخ است که به موجب آن، مقامات سیاست‌گذاری به‌ظاهر همیشه بدخواه، نرخ معیار خود را 75 واحد افزایش می‌دهند. این بزرگترین افزایش قرن تا کنون خواهد بود، اما به اندازه کافی محتمل به نظر می رسد که بالاترین سناریوی احتمالی حاصل از مبادله باشد. از آنجایی که ما دقیقاً زیر برابری برای EURUSD مبادله می کنیم، عدم پیگیری “شکست روانی” یکی از ویژگی های جدی چشم انداز است. از آنجایی که نقدشونده‌ترین نرخ ارز جهان – و مسلماً برترین دارایی آن در کل – متقابلی است که باید بدون توجه به ترجیحات تجاری/سرمایه‌گذاری شما، از نزدیک نظارت شود.

توصیه شده توسط John Kicklighter

نحوه معامله EUR/USD

نمودار EURUSD با SMA 50 روزه و نرخ تغییر 1 روزه (روزانه)

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview





منبع