روند صعودی GBP/USD دست نخورده است اما در حال کاهش است


GBP/USD – قیمت ها، نمودارها و تجزیه و تحلیل

  • فروش خرده‌فروشی در فوریه بهبود یافته است، در آینده شاخص‌های PMI بریتانیا را فلش می‌کنند.
  • معامله گران GBP/USD به بخش بانکی ایالات متحده برای نشانه های استرس چشم دوخته اند.

توصیه شده توسط Nick Cawley

نحوه معامله GBP/USD

بیشترین خوانده شده: BoE نرخ ها را 25 واحد در ثانیه افزایش داد، انتظار می رود تورم سرد شود، GBP لبه ها بالاتر می رود

خرده فروشی بریتانیا در ماه فوریه به صورت ماهانه و سالانه از انتظارات پیشی گرفت. بر اساس گزارش دفتر آمار ملی (ONS)، حجم خرده‌فروشی‌ها در ماه فوریه به دنبال افزایش 0.9 درصدی در ژانویه (با بازبینی افزایشی از 0.5 درصد) در ماه فوریه 1.2 درصد افزایش یافت. طبق گزارش ONS، فروش فروشگاه‌های غیرغذایی در طول ماه 2.4 دلار افزایش یافت، در حالی که فروش فروشگاه‌های مواد غذایی 0.9 درصد افزایش یافت «با برخی شواهد حکایتی از کاهش هزینه‌ها در رستوران‌ها و غذای آماده به دلیل فشارهای هزینه‌های زندگی».

image1.png

آخرین PMI های فلش بریتانیا به زودی منتشر خواهند شد و انتظار می رود این سری نسبت به ماه گذشته یکسان تا اندکی بالاتر باشد.

برای همه انتشار داده‌ها و رویدادهای متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم اقتصادی DailyFX

GBP/USD به روند صعودی خود ادامه می دهد که عمدتاً ناشی از ضعف دلار آمریکا است. در حالی که استرلینگ به خودی خود خنثی است، دلار آمریکا در هفته های اخیر به دلیل انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ بهره دکمه توقف را فشار دهد، در حال کاهش بوده است. ناآرامی اخیر بانکداری ایالات متحده و سرایت احتمالی در حال حاضر در تفکر فدرال رزرو نقش بسته است و ممکن است جروم پاول را از تشدید بیشتر سیاست های پولی باز دارد.

GBP/USD در دو هفته گذشته حدود 450 پیپ بالاتر رفته است و هر گونه عقب نشینی به عنوان یک فرصت خرید تلقی می شود. این جفت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به بالای 1.2300 شکست اما نتوانست بالاتر از این سطح بسته و باز شود تا پوند/دلار آمریکا بتواند بالاتر رود. جلسه امروز تا کنون آرام است، بنابراین شکستن بالاتر از بالاترین سطح چند هفته ای دیروز در 1.2344 بعید است. پشتیبانی اولیه در حدود 1.2200/1.2210 دیده می شود.

نمودار قیمت روزانه GBP/USD – 24 مارس 2023

image2.png

نمودار از طریق TradingView




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه 5% -5٪ -1٪
هفتگی -10% 10% 0%

داده های معامله گر خرده فروشی مختلط است

داده‌های معامله‌گران خرده‌فروشی نشان می‌دهد که 43.70 درصد معامله‌گران دارای لانگ خالص هستند و نسبت معامله‌گران کوتاه به لانگ 1.29 به 1 است. معامله گران نت شورت 0.52 درصد بیشتر از دیروز و 17.16 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

ما معمولاً دیدگاه مخالفی نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه‌مدت هستند نشان می‌دهد که قیمت‌های پوند/دلار آمریکا ممکن است به افزایش خود ادامه دهند. موقعیت‌یابی نسبت به دیروز کمتر خالص است، اما نسبت به هفته گذشته کمتر است. ترکیبی از احساسات فعلی و تغییرات اخیر به ما یک سوگیری تجاری متفاوت GBP/USD می دهد.

نظر شما در مورد GBP/USD – صعودی یا نزولی؟؟ شما می توانید از طریق فرم در انتهای این مقاله به ما اطلاع دهید یا می توانید از طریق توییتر با نویسنده تماس بگیرید @nickcawley1.





منبع