راهنمای روانشناسی تجارت


راهنمای روانشناسی تجارت

روانشناسی تجارت: فراتر از اصول

روانشناسی تجارت اغلب نادیده گرفته می شود، اما بخش مهمی از مهارت یک معامله گر حرفه ای را تشکیل می دهد. DailyFX مکان مناسبی برای یادگیری نحوه مدیریت احساسات و تقویت روانشناسی تجاری است. تحلیلگران ما قبلاً فراز و نشیب ها را تجربه کرده اند، بنابراین شما مجبور نیستید.

به خواندن ادامه دهید تا نکات برتر آنها را کشف کنید و در مورد آنها بیشتر بدانید:

  • روانشناسی تجارت چیست؟
  • چگونه در ذهنیت یک معامله گر موفق قرار بگیریم
  • اصول روانشناسی تجارت
  • ابزارها و تکنیک های روانشناسی تجارت

در مورد واقعیات تجارت در ما بیشتر بدانیدروز در زندگی یک معامله گر‘ فیلم های.

مطمئن نیستید که از چه سبک معاملاتی استفاده کنید؟ جایگاه خود را با ما کشف کنید آزمون DNA FX!

روانشناسی تجارت چیست؟

روانشناسی تجارت یک اصطلاح گسترده است که شامل تمام احساسات و احساساتی است که یک معامله گر معمولی هنگام معامله با آنها روبرو می شود. برخی از این احساسات مفید هستند و باید در آغوش گرفته شوند در حالی که برخی دیگر دوست دارند ترس، طمعاعصاب و اضطراب باید مهار شود. روانشناسی معاملات پیچیده است و برای تسلط کامل به زمان نیاز دارد.

در واقعیت، بسیاری از معامله گران بیشتر از جنبه های مثبت، اثرات منفی روانشناسی معاملات را تجربه می کنند. مواردی از این می تواند به شکل بسته شدن معاملات باخت پیش از موعد ظاهر شود، زیرا ترس از دست دادن بیش از حد افزایش می یابد، یا زمانی که ترس از دست دادن به حرص و طمع تبدیل می شود، از دست دادن موقعیت ها دو برابر می شود.

یکی از خائنانه ترین احساسات رایج در بازارهای مالی، ترس از دست دادن است FOMO همانطور که شناخته شده است. افزایش سهموی معامله گران را ترغیب می کند تا پس از رسیدن به اوج حرکت، اقدام به خرید کنند، و زمانی که بازار معکوس می شود و در جهت مخالف حرکت می کند، منجر به استرس عاطفی شدید می شود.

معامله‌گرانی که موفق می‌شوند از جنبه‌های مثبت روان‌شناسی بهره ببرند، در حالی که جنبه‌های بد را مدیریت می‌کنند، در موقعیت بهتری برای کنترل نوسانات بازارهای مالی و تبدیل شدن به معامله‌گر بهتری هستند.

مبانی روانشناسی تجارت

مدیریت احساسات

ترس، طمع، هیجان، اعتماد به نفس بیش از حد و عصبی بودن، همه احساسات معمولی هستند که توسط معامله گران در برخی مواقع تجربه می شوند. مدیریت احساسات تجارت می تواند ثابت کند که تفاوت بین افزایش ارزش حقوق صاحبان سهام یا رکود است.

درک FOMO

معامله گران باید شناسایی و سرکوب شوند FOMO به محض ظهور. در حالی که این آسان نیست، معامله گران باید به خاطر داشته باشند که همیشه تجارت دیگری وجود خواهد داشت و فقط باید با سرمایه ای که می توانند از دست بدهند معامله کنند..

چرخه FOMO در روانشناسی تجارت

اجتناب از اشتباهات معاملاتی

در حالی که همه معامله گران بدون توجه به تجربه اشتباه می کنند، درک منطق پشت این اشتباهات ممکن است اثر گلوله برفی موانع معاملات را محدود کند. برخی از موارد رایج اشتباهات معاملاتی عبارتند از: تجارت در بازارهای متعدد، اندازه معاملات ناسازگار و اهرم بیش از حد.

غلبه بر طمع

طمع یکی از رایج ترین احساسات در میان معامله گران است و به همین دلیل سزاوار توجه ویژه است. زمانی که حرص و طمع بر منطق غلبه می کند، معامله گران تمایل دارند معاملات بازنده را دو برابر کنند یا از اهرم بیش از حد برای جبران ضررهای قبلی استفاده کنند. در حالی که گفتن آن آسان تر از انجام آن است، درک آن برای معامله گران بسیار مهم است چگونه طمع را هنگام معامله کنترل کنیم.

اهمیت تجارت مداوم

معاملات جدید اغلب تمایل دارند هر جا که ظاهر شوند به دنبال فرصت‌ها بگردند و با توجه به تفاوت‌های ذاتی در این بازارها کم یا بی‌توجهی به معامله در بازارهای مختلف جلب کنند. بدون یک استراتژی خوب فکر شده که بر تعداد معدودی از بازارها متمرکز باشد، معامله گران می توانند انتظار مشاهده نتایج متناقض را داشته باشند. فرا گرفتن چگونه به طور مداوم تجارت کنیم.

“بر اساس استراتژی خود معامله کنید، نه بر اساس احساسات خود”پیتر هنکس، تحلیلگر جوان

پیتر هنکس از DailyFX

رد کردن افسانه های معاملاتی

به عنوان یک فرد، ما اغلب تحت تأثیر آنچه می شنویم هستیم و تجارت تفاوتی ندارد. شایعات زیادی در مورد معاملات وجود دارد مانند: معامله گران برای موفقیت باید حساب بزرگی داشته باشند یا اینکه برای سودآوری، معامله گران باید در بیشتر معاملات برنده شوند. اینها اسطوره های تجارت اغلب می تواند به یک مانع ذهنی تبدیل شود و افراد را از معامله باز می دارد.

شفافیت را دریافت کنید حقایق و دروغ های معاملات فارکس از تحلیلگران ما

اجرای مدیریت ریسک

اهمیت موثر rمدیریت isk نمی توان اغراق کرد. مزایای روانی مدیریت ریسک بی پایان است. توانایی تعریف هدف و توقف ضرردر ابتدا، به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا نفس راحتی بکشند، زیرا درک می‌کنند که چقدر حاضرند در تعقیب رسیدن به هدف ریسک کنند. جنبه دیگر مدیریت ریسک شامل اندازه موقعیت و مزایای روانی آن است:

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش اثر عاطفی معاملات، کاهش حجم معاملات است” – جیمز استنلی، استراتژیست ارز DFX

جیمز استنلی از DailyFX

چگونه در ذهنیت یک معامله گر موفق قرار بگیریم

در حالی که تفاوت‌های ظریف زیادی وجود دارد که به موفقیت معامله‌گران حرفه‌ای کمک می‌کند، چند رویکرد رایج وجود دارد که معامله‌گران در همه سطوح می‌توانند به طور مداوم در محدوده خاص خود اجرا کنند. استراتژی معاملاتی.

1) هر روز نگرش مثبت را به بازارها بیاورید. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما در واقعیت، حفظ نگرش مثبت در زمانی که سفته بازی در بازار فارکس دشوار است، به ویژه پس از یک سری از ضررهای متوالی. یک نگرش مثبت ذهن شما را از افکار منفی که مانع از انجام معاملات جدید می شوند، دور نگه می دارد.

۲) نفس خود را کنار بگذارید. بپذیرید که قرار است معاملات را اشتباه انجام دهید و حتی ممکن است معاملات بیشتری نسبت به بردتان از دست بدهید. این ممکن است همه اخبار بد به نظر برسد اما با نظم و احتیاط مدیریت ریسک، هنوز هم می توان با حصول اطمینان از اینکه برندگان متوسط ​​از میانگین ضررها بیشتر است، ارزش ویژه حساب را افزایش داد.

3) به خاطر تجارت معامله نکنید.Yشما فقط می توانید آنچه را که بازار به شما می دهد، بگیرید. بعضی روزها ممکن است پانزده معامله انجام دهید و در موارد دیگر ممکن است یک معامله را برای دو هفته انجام ندهید. همه چیز بستگی دارد که در بازار چه اتفاقی می افتد و آیا مجموعه های تجاری – که با استراتژی شما همسو هستند – در بازار ظاهر می شوند یا خیر.

“تصمیمات تجاری دودویی نیستند، طولانی در مقابل کوتاه هستند. گاهی اوقات کاری نکردن بهترین معامله ای است که می توانید انجام دهید”ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارشد ارز

ایلیا اسپیواک

4) ناامید نشوید. این ممکن است شبیه به نکته اول به نظر برسد اما در واقع با افکار ترک سیگار سروکار دارد. بسیاری از مردم معامله را به عنوان یک طرح سریع ثروتمند می بینند، در حالی که در واقع، بیشتر یک سفر تجاری پس از معامله است. این انتظار از رضایت آنی اغلب به ناامیدی و بی حوصلگی منجر می شود. به یاد داشته باشید که منظم بمانید و در این مسیر بمانید و به تجارت به عنوان یک سفر نگاه کنید.

ابزارها و تکنیک های روانشناسی تجارت

در دامنlyFX ما یک کتابخانه کامل از محتوا داریم که به روانشناسی در تجارت اختصاص داده شده است. برای کار روی موضوعات زیر کمی وقت بگذارید:

https://www.dailyfx.com/research/dna-fx/





منبع