رالی USD/CAD پس از Wedge Breakout، Steam را جمع آوری می کند


قیمت USD/CAD، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

پیشنهاد شده توسط زین وودا

پیش‌بینی USD به‌روزرسانی‌شده سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ را دانلود کنید

خوانده شده ترین: USDCAD تضاد مستقیم بیشتری را در نرخ های پس از فدرال ارائه می دهد

چشم انداز بنیادی USD/CAD

USD/CAD امروز در بحبوحه تبعیت قوی از شاخص دلار به حرکت صعودی خود ادامه داد. جلسه اروپا شاهد افزایش قیمت ها بود زیرا نفت WTI با افزایش اندکی روبرو شد و کمی قدرت را به لونی داد. بخش های اولیه جلسه ایالات متحده بار دیگر شاهد عقب نشینی WTI بود که به USDCAD اجازه داد تا معاملات را در حدود 1.3460 (در زمان نگارش) انجام دهد.

داده‌های Ivey PMI از کانادا امروز برآوردها را شکست داد، اما کمک چندانی به کاهش ارزش دلار کانادا نکرد. چاپ PMI بالاترین میزان از آگوست 2022 بوده است و به بانک کانادا فرصتی برای تفکر می دهد، به خصوص اگر منجر به افزایش تقاضا و هزینه مصرف کنندگان شود که می تواند تأثیر منفی بر جبهه تورم داشته باشد.

image1.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

توقف بانک مرکزی کانادا (BoC) در جبهه افزایش نرخ بهره با هشداری همراه بود که در صورت عدم ادامه روند کاهشی تورم، ممکن است عقب نشینی کند. قرائت شاخص PMI امروز می تواند اولین نشانه از چالش هایی باشد که ممکن است پیش روی بانک مرکزی باشد. نظرسنجی شرکت کنندگان در بازار بانک مرکزی کانادا برای سه ماهه چهارم 2022 امروز منتشر شد که میانگین انتظار برای نرخ بهره در دسامبر 2023 در 4 درصد باقی مانده است، نسبت به نرخ فعلی 4.5 درصد کاهش یافته است.

بانک کانادا نظرسنجی شرکت کنندگان در بازار سه ماهه چهارم 2022

تصویری از یک کامپیوتر توضیحات به طور خودکار با اطمینان متوسط ​​تولید می‌شود

منبع: بانک کانادا

تصویر بلندمدت USDCAD در حال حاضر به نفع دو بانک مرکزی است که در مسیرهای متفاوتی قرار دارند. پس از انتشار داده های پرفروش روز جمعه از بازارهای ایالات متحده، احتمال کمی برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال 2023 وجود دارد و انتظار می رود حداقل دو افزایش نرخ دیگر افزایش یابد. در صورتی که بانک مرکزی ایالات متحده این کار را دنبال کند و داده های ایالات متحده در حال حرکت رو به جلو قوی باقی بماند، به خوبی می توانیم در میان مدت شاهد صعود بیشتر باشیم.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

فرصت های معاملاتی برتر برای سه ماهه اول 2023 را دانلود کنید

دلار کانادا در برابر زیان های بیشتر بسیار آسیب پذیر به نظر می رسد، با این حال، افزایش قیمت WTI می تواند به افراد لونی مهلت دهد. در حال حاضر WTI در انتظار افزایش تقاضا از چین است که هنوز محقق نشده است. تماشای این موضوع با پیشرفت هفته و ماه جالب خواهد بود.

چشم انداز فنی

از دیدگاه فنی، USD/CAD در روز جمعه از الگوی گوه نزولی خارج شد و آن را در مسیر صعود احتمالی 300 پیپ قرار داد. این جفت احتمالا سومین روز متوالی رشد خود را برای اولین بار از اوایل دسامبر به ثبت خواهد رساند.

مقاومت در حال حاضر در اطراف علامت 1.3500 قرار دارد، که بالاترین نوسان در 19 ژانویه بود، در حالی که ما همچنین MA 50 و 100 روزه را در همان سطح داریم. با توجه به تلاقی‌های موجود در بازی، می‌توانیم قبل از ادامه در مرحله بعدی به سمت صعودی که منطقه 1.3650 را هدف قرار می‌دهد، برای یک اصلاحی قرار داشته باشیم.

USD/CAD نمودار روزانه، 6 فوریه 2023

نمودار، شرح هیستوگرام به طور خودکار تولید می شود

منبع: TradingView، تهیه شده توسط Zain Vawda

داده های احساسات مشتری IG: صعودی

IGCS نشان می دهد که معامله گران خرده فروشی در حال حاضر در USD/CAD کوتاه هستند و 61٪ از معامله گران در حال حاضر موقعیت های SHORT دارند. در DailyFX ما معمولاً دیدگاهی مخالف نسبت به احساسات جمعیت داریم، و این واقعیت که معامله‌گران کوتاه هستند نشان می‌دهد که USD/CAD ممکن است به افزایش خود ادامه دهد.

— نوشته شده توسط زین واودا برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda





منبع