رالی داو علیرغم تورم پایین‌تر تزلزل می‌یابد، NFPs اکنون یک رویداد بدون پایان است


میانگین صنعتی داوجونز، نرخ‌های فدرال رزرو و نقاط بحث NFP:

  • چشم انداز بازار: Dow Bearish زیر 33500
  • علیرغم شارژ شدید 2.2 درصدی داو در روز چهارشنبه و بازگشت آن به یک «بازار گاوی» فنی، ریسک رویداد قابل توجهی برای ادامه این روند وجود نداشت.
  • در حالی که کاهش‌دهنده PCE می‌توانست بر اساس اشتیاق روز قبل ساخته شود، به نظر می‌رسید که این موضوع از بین رفته است که ممکن است NFP‌ها را به عنوان یک محرک پایان هفته در موقعیت مخاطره‌آمیزتری قرار دهد.

توصیه شده توسط John Kicklighter

چگونه FX را با استراتژی معاملاتی سهام خود معامله کنید

پس از بیش از دو هفته فشرده سازی فشرده، روز چهارشنبه به نظر می رسید که بازارهای سهام ایالات متحده سرانجام کاتالیزوری برای بازگشت به روند پیدا کرده اند. با این حال، با توجه به سقوط این جلسه گذشته، به نظر نمی رسد که اعتماد زیادی به مسیر صعودی که بازار به ناچار انتخاب کرده بود وجود داشته باشد. برای میانگین صنعتی داوجونز، پیشرفت به ویژه ارزش خبری داشت. در حالی که افزایش 2.2 درصدی نسبت به شارژ 4.6 درصدی Nasdaq 100 محفوظ تر بود و S&P 500 اولین شکست خود را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) از آوریل به دست آورد، Dow نقطه عطف بازگشت فنی به ‘ را ثبت کرد. تجارت سودآور’. این به عنوان یک پیشروی بیش از 20 درصد (من نزدیک به بسته را اندازه‌گیری می‌کنم) از پایین‌های قابل توجه یا ساختاری تعریف می‌شود. برای بازار واقعاً صعودی، این می‌توانست یک فریاد رالی باشد که می‌توانست علاقه‌مندان به حاشیه را بیشتر به سمت «تجمع اولیه بابا نوئل» بکشاند، اما از دست دادن کشش در این جلسه گذشته حتی در بیشتر افراد نیز تردید جدی ایجاد خواهد کرد.

نمودار داو با میانگین متحرک 20 و 200 روزه (روزانه)

image1.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

آنچه در مورد عدم پیگیری در جلسه گذشته قابل توجه است این است که همان محرک اساسی که به نظر می رسید احساسات را در روز چهارشنبه برافراشته بود، در جلسه گذشته علوفه بیشتری را تغذیه کرد. زیاد نیست که افزایش ناگهانی روز قبل را به اظهارات بعدازظهر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نسبت دهیم، زیرا این رالی تقریباً بلافاصله پس از این که این مقام رسمی گفت که سرعت افزایش نرخ بهره احتمالاً به سمت جلو آهسته خواهد شد، آغاز شد – شاید تا همین امروز. تصمیم آینده FOMC با توجه به اینکه اساساً با انتظارات بازار در چند هفته گذشته مطابقت داشت، دلیل خوبی برای درجه‌ای از تردید در مورد این واکنش بازار وجود دارد، اما با این وجود، احساسات مثبت تغییر کرد. بنابراین، مشاهده انتشار شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو – کاهش دهنده PCE – با کاهش قابل اندازه گیری سرعت (6.3 تا 6.0 درصد) برای پیشبرد همین چشم انداز بدون واکنش بازار متناسب، قابل توجه بود. اگر این اشتیاق مبنی بر اینکه کاهش نرخ در سیاست نرخ فدرال رزرو نمی تواند ذاتاً روند صعودی را پیش ببرد، نگرانی های دیگری مانند تهدید رکود اقتصادی شروع به نشت می کند. علاوه بر این، بالاترین خطر رویداد جمعه (تغییر نوامبر در NFPها) می تواند یک کاتالیزور برای گاوها یا خرس ها باشد.

تقویم ریسک رویدادهای بزرگ ایالات متحده تا پایان هفته

image2.png

تقویم ایجاد شده توسط John Kicklighter

از آنجایی که ما تأثیر ریسک رویداد با مشخصات بالا را بر بازار رو به جلو رصد می کنیم، معتقدم که سنجش عملکرد نسبی Dow، S&P 500 و Nasdaq 100 مهم است. همه این شاخص ها در یک دسته قرار می گیرند (معیارهای اصلی سهام ایالات متحده )، اما تفاوت‌های ظریف بین آنها می‌تواند به طرز تلخ‌تری در مورد کیفیت احساسات پشت سیستم مالی صحبت کند. «بازار گاوی» برای داو کاملاً در تضاد با تقلای نزدک با فناوری سنگین برای بهبودی پس از حذف -36 درصد از رکوردهای بی سابقه سال گذشته است. نسبت بین نزدک (شاخص رشد) و داو (شاخص ارزش) برای من جالب است. برای معیاری مانند داو، تصوری که وجود دارد، فضای نگرانی نزولی را ترک کرده است. اما زمانی که به دنیای گسترده‌تری از سهام که توسط سایر شاخص‌های ایالات متحده و همچنین همتایان جهانی آن‌ها احاطه شده‌اند، تصویر بسیار متفاوت است.




از مشتریان هستند خالص طولانی




از مشتریان هستند خالص کوتاه

تغییر در

بلندها

شلوار کوتاه

OI

روزانه -18٪ -5٪ -9٪
هفتگی 27% -17٪ -7٪

نمودار عملکرد سال به امروز Dow، S&P 500 و Nasdaq 100 (روزانه)

image3.png

نمودار ایجاد شده در پلتفرم Tradingview

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه





منبع