ذخایر EIA پس از اعلام اوپک به کانون توجه قرار می گیرد


نفت خام، WTI، اوپک، API، EIA، چشم انداز فنی – نکات گفتگو

  • قیمت نفت خام WTI و برنت در آستانه نشست امروز اوپک با افزایش اندکی روبرو شد
  • پس از ساخت غافلگیرکننده API، روی گزارش موجودی هفتگی EIA تمرکز کنید
  • با وجود پیشرفت های امروزی، قیمت ها بر مبنای فنی به سمت نزولی گرایش دارند

قیمت نفت خام و نفت برنت از طریق معاملات آسیا-اقیانوسیه در آستانه نشست سیاستگذاری سازمان کشورهای صادرکننده نفت نسبتاً بالاتر است. انتظار می‌رود که این کارتل به همراه متحدانش (معروف به اوپک پلاس)، تولید خود را افزایش دهند، اما فقط اندکی. با این حال، این انتظارات در میان یک گروه بزرگ مشترک نیست برخی از تحلیلگران معتقدند که هیچ افزایش تولیدی در راه نیست.

کاهش اخیر در فعالیت کارخانه ها در چین و همچنین سایر شاخص های اقتصادی که به کاهش رشد جهانی در بحبوحه انقباض بانک مرکزی اشاره می کند، انتظارات تقاضا را کاهش داده است. اوایل این هفته، رویترز گزارش داد که اوپک پلاس پیش‌بینی مازاد بازار نفت را کاهش داد و مازاد تولید سال 2022 را 200 هزار بشکه در روز از یک میلیون بشکه در روز به 800 هزار بشکه کاهش داد. کاهش چند هفته‌ای قیمت نفت خام منتهی به نشست امروز نیز احتمالاً اعضای اوپک را از تمایل به افزایش تولید منصرف کرده است، زیرا این امر احتمالاً قیمت‌ها را پایین می‌آورد و به سود نفت کشورهای عضو می‌خورد.

علاوه بر این، ایالات متحده یک شبه سطح موجودی بالاتری را گزارش کرد. موسسه نفت آمریکا (API) گزارش داد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 29 ژوئیه 2.165 میلیون بشکه افزایش یافته است. پس از اوپک، تمرکز بر روی گزارش موجودی انبار امشب از گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا معطوف خواهد شد. معامله گران انتظار دارند که 797 هزار بشکه کاهش یابد. یک ساخت غافلگیرکننده احتمالاً قیمت ها را تحت فشار قرار می دهد.

چشم انداز فنی نفت خام

قیمت‌های WTI اندکی بالاتر معامله می‌شوند، اما گاوها اگر بخواهند روند نزولی چند هفته‌ای قبلی را معکوس کنند، کار بیشتری برای انجام دادن دارند. برای شروع، قیمت ها باید بالاتر از میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) در حال سقوط باشد، اگرچه MA حرکت صعودی را تا ژوئن محدود کرده است. از طرف دیگر، در صورت شکستن پایین ترین سطح ماه جولای، که درست بالاتر از سطح روانی 90 است، قیمت ها بیشتر در معرض خطر سقوط هستند.

نمودار روزانه نفت خام

نمودار روغن wti

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس Westwater، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر





منبع