دیسمال خرده فروشی منجر به کاهش کابل می شود


اخبار و تحلیل GBP/USD

  • خرده فروشی های ناامید کننده در طول اعتصابی که در دسامبر تحت تاثیر قرار گرفت، نگرانی هایی را برای خریداران ایجاد کرده است
  • GBP/USD پس از گزارش کاهش می یابد و به دنبال پشتیبانی در 1.2300 به آخر هفته می رود.
  • با اولین نگاه به هفته آینده توجه می شود ایالات متحده تولید ناخالص ملی و PCE داده های تورم، PMI انگلستانs نیز
  • تجزیه و تحلیل در این مقاله از الگوهای نمودار و کلید حمایت و مقاومت سطوح برای اطلاعات بیشتر به جامع ما مراجعه کنید کتابخانه آموزش و پرورش

توصیه شده توسط ریچارد اسنو

ببینید تحلیلگران ما چه چیزی را در استرلینگ برای Q1 پیش بینی می کنند

داده های خرده فروشی ناامید کننده دسامبر

حجم خرده‌فروشی نسبت به نوامبر 1 درصد کاهش یافته است که نشان‌دهنده یک محیط چالش‌برانگیز برای مصرف‌کنندگان در میان فشار مداوم هزینه‌های زندگی است. داده های ماهانه از نظر ارزش هزینه شده (ارزش نشان دهنده افزایش قیمت است) و همچنین مقدار خرید کاهش یافته است. روندهای بلندمدت نشان می دهد که ارزش هزینه شده به طور قابل توجهی بالاتر است در حالی که حجم خرید کاهش می یابد – که با محیط تورمی فعلی سازگار است زیرا مصرف کنندگان بیشتر با قیمت کمتر هزینه می کنند.

در واقع، حجم 1.7 درصد کمتر از سطح فوریه 2020 بوده است و شواهد حکایتی ارائه شده توسط این گزارش نشان می دهد که کاهش فروش آنلاین تا حدی به اعتصابات پست سلطنتی نسبت داده شده است زیرا مصرف کنندگان به جای خرید از فروشگاه، خرید از فروشگاه را انتخاب کردند.

image1.png

منبع: دفتر آمار ملی (ONS)، تهیه شده توسط ریچارد اسنو

GBP/USD پس از یک دوره قدردانی ثابت، در آخر هفته کاهش می یابد

نمودار هفتگی GBP/USD نشان می دهد که به نظر می رسد الگوی معکوس سر و شانه باشد. الگوی سر و شانه ها به طور گسترده ای به عنوان یک الگوی معکوس اصلی در نظر گرفته می شود و در صورت وجود کابل، ممکن است این جفت در هفته ها/ماه های آینده حتی بالاتر رود.

خط گردن همچنان اولین مانع است و قیمت این هفته آزمایش سطح را رد کرده است – قبل از آخر هفته پایین تر می رود.

نمودار هفتگی GBP/USD

image2.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

نمودار روزانه عملکرد قیمت دانه بندی بیشتری را نشان می دهد، زیرا این جفت از سطح گردنی عقب نشینی می کند و به سمت منطقه حمایت در حدود 1.2300 باز می گردد. از اینجا، گاوها به دنبال یافتن حمایت و جهش بالاتر در هفته آینده خواهند بود – که اگر تولید ناخالص داخلی ایالات متحده ناامید شود، می تواند کمک کند. به محض حرکت بالقوه بالای خط گردن، اغلب تمایلی برای قیمت ها وجود دارد که سپس یقه را (این بار به عنوان ساپورت) قبل از یک پای دیگر بالاتر آزمایش کنند. پس از آن، 1.2676 به عنوان سطح مقاومت بیشتر وارد بازی می شود.

حمایت همانطور که ذکر شد در 1.2300 قرار دارد و به دنبال آن سطح روانی 1.2000 قرار دارد که فاصله نسبتاً زیادی با سطوح فعلی دارد.

نمودار روزانه GBP/USD

image3.png

منبع: TradingView تهیه شده توسط ریچارد اسنو

رویدادهای ریسک عمده برای هفته پیش رو

امروز جدا از تحولات مجمع اقتصادی داووس و سخنرانی فدرال رزرو (والر، هارکر) در تقویم اقتصادی نسبتاً ساکت است. با این حال، هفته آینده، اولین نگاهی به داده‌های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده داریم که برای نتیجه «فرود نرم» که فدرال رزرو به آن امیدوار بوده است، در حالی که به سخت‌تر کردن شرایط مالی برای کاهش تورم ادامه می‌دهد، اهمیت دارد. پس از اینکه خرده‌فروشی‌های ایالات متحده پایین‌ترین سطح فعالیت را در 12 ماه گذشته نشان داد، بازارها انتظار انقباض کمتری از سوی فدرال رزرو داشتند، اما این قبل از آن بود که جیمز بولارد فدرال رزرو به‌طور کلی به تورم تشویق‌کننده توجه نکرد و نشان داد که فدرال رزرو به نرخ سیاستی 5 درصدی می‌رسد. قبل از در نظر گرفتن داده ها همچنین PCE ایالات متحده به عنوان معیار مورد نظر فدرال رزرو برای نرخ تورم پیش بینی می شود.

image4.png

داده های اقتصادی زنده را از طریق DailyFX ما سفارشی و فیلتر کنید تقویم اقتصادی

— نوشته ریچارد اسنو برای DailyFX.com

با ریچارد در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @RichardSnowFX





منبع